پاورپوینت کامل همگونی آفرینش زن و مرد ۲۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل همگونی آفرینش زن و مرد ۲۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل همگونی آفرینش زن و مرد ۲۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل همگونی آفرینش زن و مرد ۲۰ اسلاید در PowerPoint :
>
۱۶
اقتباس از «زن در آیینه جلال و جمال»۴۴
اثر: حضرت آیت اللّه جوادی آملی
آیا خلقت زن و آفرینش مرد از دو گوهر
مستقل و دو مبدأ قابلیِ جداگانه است تا هر کدام
دارای آثار خاص و لوازم مخصوص باشد، مانند دو
گوهر از دو معدن جدا ظهور می کنند و جنس هر
کدام غیر از جنس دیگری است؟
یا آنکه هر دو از یک گوهرند و هیچ امتیازی
بین آنها از نظر گوهر وجودی نیست، مگر به واسطه
اوصاف کسبی و اخلاق تحصیلی و …؟
یا آنکه مرد، بالاصاله از یک گوهر خاص خلق
شده، سپس زن از زوائد مبدأ تابع مرد، به صورت
یک فرع آفریده شد؟
یا به عکس یعنی زن، بالاصاله از یک گوهر
معین آفریده شده، سپس مرد از زوائد مبدأ تابع زن،
به طور طفیلی و فرعی، فرآورده شد؟
احتمال اول، جایگاهی در تفسیر و شواهد
قرآنی و مانند آن ندارد، چنان که احتمال چهارم نیز
فاقد هر گونه شواهد قرآنی و روایی است. عمده
مطلب، احتمال دوم و سوم است. آنچه از ظاهر
آیات ناظر به اصل آفرینش، برداشت می شود و
برخی از احادیث نیز آن را تأیید می نماید، احتمال
دوم است. احتمال نه تنها از ظاهر آیات راجع به
خلقت به دست نمی آید، بلکه بعضی از احادیث نیز
آن را نادرست می داند. اینک آیه های خلقت مانند:
«یا ایها الناس اتقوا ربّکم الذی خلقکم من
نفس واحدهٍ و خَلَقَ منها زوجَها و بَثَّ مِنهما رجالاً
کثیرا و نساءً و اتقواللّه الذی تَسائَلُونَ به والارحام انّ
اللّه کان علیکم رقیبا(۱)
منظور از نفس در این آیه کریمه، گوهر، ذات،
اصل و واقعیت عینی شی ء است و مراد از آن،
معنای روح، جان، روان و مانند آن نیست. برای
مثال، وقتی می گویند، فلان شی ء «فی نفسه» چنین
است، یعنی در ذات و هستی اصلی خود چنین است
و وقتی می گویند: «جائنی فلان نفسه»(۲)
یعنی فلان کس، خودش آمد که معنای «نفس»
مرادف با «عَین» یعنی اصل ذات خواهد بود. پس
روا نیست که مباحث علم النفس قدیم یا جدید را به
این آیه ربط داد و یا تحقیق در باره این آیه را با
آیات ناظر به پیدایش نفس و دمیدن آن در انسان و
رجوع آن به سوی پروردگار و دیگر مباحث قرآنی
مرتبط به احکام روح، وابسته دانست.
پس مراد از نفس همانا ذات و واقعیت عینی
است. بنابراین، مفاد آیه مزبور این است که همه
انسانها از هر صنف، خواه زن و خواه مرد (زیرا
کلمه ناس، شامل همگان می شود) از یک ذات و
گوهر، خلق شده اند و مبدا قابلیِ آفرینش تمام افراد،
یک چیز است و از طرف دیگر، اولین زن که همسر
اولین مرد است نیز از همان ذات و گوهر عینی،
آفریده شده، نه از گوهر دیگر و نه فرع بر مرد و زائد
بر او و طفیلی و مانند آن، بلکه خداوند، اولین زن را
از همان ذات و اصلی آفریده است که همه مردها و
زنها را از همان اصل خلق کرد. آن گاه در آیه شریفه
به کیفیت تکثیر نسل، اشاره می شود که از حوصله
این مقاله بیرون است.
همین مطالب را می توان از آیات زیر استفاده
نمود:
«هو الذی خلقم من نفسِ واحدهٍ و جَعَلَ منها
زوجها …»(۳)
«خلقکم من نَفْسٍ واحدهٍ ثم جعل منها
زوجها…»(۴)
پس مفاد آیه های ناظر به اصل آفرینش،
وحدت مبدأ قابلی خلقت تمام مردان و زنان و نیز
اولین مرد و اولین زن که نسل کنونی به آنها منتهی
می شوند، خواهد بود.
حال، احادیث ناظر به مبدأ قابلی آفرینش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 