پاورپوینت کامل آنها آهسته و پیوسته در راه قله هاهستند ۶۰ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آنها آهسته و پیوسته در راه قله هاهستند ۶۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آنها آهسته و پیوسته در راه قله هاهستند ۶۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آنها آهسته و پیوسته در راه قله هاهستند ۶۰ اسلاید در PowerPoint :

>

۸

سیاسی اجتماعی / نمای دور

این روزها در جهان اسلام اتفاقات قابل
تأملی در شرف وقوع است؛ اتفاقاتی که به
دلیل فضای سیاست زده رسانه ها به درستی
منعکس نمی شود. البته از رسانه ها و
دستگاههای تبلیغاتی بین المللی در زمینه
اطلاع رسانی درست و کامل، انتظاری نیست.
آنها بر اساس سیاست های تعیین شده خود به
گزینش اخبار مبادرت کرده و هر آنچه را که با
منافع خود منطبق باشد حمایت می کنند. اما
رسانه های داخلی نیز به دلایل مختلف
محدود به حوزه هایی چند شده اند. این
وضعیت سبب می شود که مخاطبان از
بسیاری وقایع بی خبر بمانند. در حوزه
اطلاع رسانی به زنان این مسئله بیشتر به
چشم می خورد. وجود دیدگاههایی که مسائل
مورد نظر را محدود به چند عنوان خاص
می دانند. از آنان که فقط به زندگی بازیگران
سینما و آخرین مدل های لباس و وسایل
خانگی می پردازند، یا فقط از خانه داری و
کودک یاری می گویند، گرفته تا آنان که
کلیشه وار موضوع حقوق بشر و آزادی را تکرار
می کنند، مانع رسیدن اخبار تحولات زنان در
جهان اسلام می شوند. زنان ما البته از وقایعی
مانند گرایش روزافزون زنان مصری یا
شهروندان ترکیه نیز باخبر می شوند، اما
اطلاعات آنها در همین حد محدود باقی
می ماند. یعنی سایر اتفاقاتی که در زیر پوست
این گرایش در جوامعی با مشخصات ترکیه یا
مصر در حال وقوع است، بازگو نشده و مورد
تحلیل قرار نمی گیرد.

در این شرایط بدون تردید رسانه های
ویژه زنان که به طور عمده به صورت مکتوب
و اخیرا در فضای اینترنتی یافت می شوند،
وظیفه سنگین تری بر عهده دارند. اگر چه
نباید از نظر دور داشت که متأسفانه سلیقه
مخاطبان نیز چنان به تنزل کشانده شده که
اغلب این رسانه ها بدون پرداختن به
موضوعات نازلی مانند زندگی هنرپیشگان
سینما قادر به ادامه حیات خود از جنبه
اقتصادی نیستند.

به هر حال این معضلی است که باید در جای خود به آن پرداخته شود. اما آنچه سبب طرح
آن شد، همان تحولاتی است که در مسیری رو به آینده در حرکت است و دور از چشم ما دوره
شکوفایی خود را طی می کند. در حالی که زنان ایرانی با ظرفیتی قابل توجه برای تأثیرگذاری بر
تحولات جهان اسلام، در آن نقشی ندارند.

سال ها پیش و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، به طور عمده دو طیف در میان زنان دیده
می شد. طیفی که بدون نگاه به پدیده های جدید در هاله ای از استضعاف اقتصادی و فرهنگی
فرو رفته و از عمق اندیشه مذهبی نیز بی خبر مانده بود و طیفی که به میراث دینی و ملی خود
پشت پا زده و به نام تجدد کپی نازلی از زن غربی به شمار می آمد. در میان این دو، گروه بسیار
معدودی از زنانی معتقد و روشنفکر وجود داشتند که بالاخره با ظهور انقلاب و پیروزی آن
توانستند چهره جدیدی از زن را در جهان اسلام پدید آورند.

در واقع وقتی انقلاب در ایران به واسطه وابستگی رژیم پهلوی و سرکوب گری و خفقان و
نیز وجود علقه های محکم مذهبی و اعتقادات دینی، همچنین روحیه استقلال طلبی و
آزادی خواهی در میان مردم نضج گرفت و به پیروزی رسید، می توان ادعا کرد که جهان اسلام با
پدیده جدیدی به نام زن ایرانی روبه رو شد. پدیده ای که در چارچوب تأثیرگذاری انقلاب ایران بر
جهان اسلام، مورد توجه زنان مسلمان قرار گرفت.

اما اینک حدود سی سال از آن واقعه می گذرد. سی سالی که به دلیل گسترش ارتباطات و
پیشرفت علوم، جهان به طور روزافزونی در مسیر تحولات و تغییرات شتابنده بوده است. علاوه
بر این قدرت های جهانی برای حفظ اقتدار خود، سیاست های مختلفی را در پیش گرفته اند که به
طور طبیعی واکنش هایی را در نقاط مختلف جهان داشته است که از آن جمله ـ به مصداق از هر
چه آدمی را منع کنی به آن حریص می شود ـ بیداری اسلامی، تقویت حس استقلال و هویت
ملی و دینی در میان ملت ها بوده است، اما این حس در همه جا به صورت یک انقلاب بروز
نمی کند و می تواند در لایه های پنهان تری به صورت مبارزه منفی جریان یابد. گرایش زنان
جهان اسلام به حجاب و جوانان به رهبران مسلمان، حتی چهره های خشنی مانند بن لادن
یکی از مصادیق این تحول است. به عبارت دیگر، واکنش ها در طیف وسیعی رخ داده که از
مثبت ترین اشکال تا منفی ترین آن را برای بیان اعتراض نسبت به سیاست های جهان استعمار
در بر می گیرد. بدون شک این پنداری اشتباه است که زن مسلمان اردنی، مصری یا فلسطینی
عینا بر اساس آرمان های زن ایرانی به اسلام روی آورده اند و واکنش ها در هر جامعه ای متناسب
با نیازهای خویش بروز می یابد؛ اگر چه در این میان نقاط مشترکی وجود دارد ولی به لحاظ
شرایط متفاوت، انگیزه ها و روندها، همچنین سرعت و مسیر آنها نیز تفاوت می یابند.

ایران طی سه دهه گذشته در گیر و دار مشکلات بزرگی مانند تغییرات بنیانی در زمینه های
اجرایی و قضایی و نظامی از یک رژیم وابسته به یک حکومت مستقل، رویارویی با جنگی
تحمیلی و تلاش های طاقت فرسا برای سازندگی در میان بحران های جهانی بوده است. اما در
بسیاری از کشورهای مسلمان وضعیت عادی تری جریان داشته و بنابراین زنان جهان اسلام در
مسیری متفاوت به آهستگی و پیوستگی در حرکت بوده اند؛ وضعیتی که به هر حال زنان ما در
آن قرار نگرفته اند. شاید یکی از دلایلی که به طور مثال می بینیم در ترکیه، زنان خود برای حفظ
حجاب شان با وجود محرومیت از تحصیل و اشتغال مبارزه می کنند، ولی در ایران حکومت
مبادرت به این کار کرده است همین تفاوت در شرایط باشد.

آنان که فقط به زندگی
بازیگران سینما و آخرین
مدل های لباس و وسایل
خانگی می پردازند، یا فقط از
خانه داری و کودک یاری
می گویند، گرفته تا آنان که
کلیشه وار موضوع حقوق بشر و
آزادی را تکرار می کنند، مانع
رسیدن اخبار تحولات زنان در
جهان اسلام می شوند.

وقتی انقلاب در ایران به
پیروزی رسید، می توان ادعا
کرد که جهان اسلام با پدیده
جدیدی به نام زن ایرانی
روبه رو شد. پدیده ای که در
چارچوب تأثیرگذاری انقلاب
ایران بر جهان اسلام، مورد
توجه زنان مسلمان قرار
گرفت.

عدم توجه مراکز مربوط به
زنان که متأسفانه فاقد نوآوری
و کنکاش های متناسب با
موضوعات جدید در حوزه
مسائل زنان هستند، سبب
شده زنان ایرانی که روزگاری
رهبران حرکت به سوی بیداری
بوده اند، اینک از تحولات
جدید بی خبر مانده و اغلب در
فضایی دور از واقعیت به سر
برند.

از همین رو است که در کشورهای مسلمان زنان باحجاب و بی حجاب در کنار هم از هویت
اسلامی خود دفاع می کنند. زیرا هویت اسلامی آنها اینک بخشی از هویت فردی، اجتماعی و
سیاسی ایشان محسوب می شود و حفاظی در مقابل تحمیل اراده بیگانگان بر زندگی آنهاست.
امروز زن مسلمان از تحمیل اراده بیگانگان تعریف روشنی دارد و خود را محدود به بیان شعارها
نکرده است. او می داند که این هجوم قبل از هر چیز برای کسب قدرت اقتصادی غرب است.
یعنی تحمیل فرهنگ بیگانه و نشانه گیری اعتقادات مذهبی به خاطر کسب عایدات اقتصادی از
رهگذر مصرف زدگی و بی هدفی وی در زندگی است و دنیای سیاست نیز در واقع اهرمی در
دست ثروت و اقتصاد است تا کشورهای شمال همواره با کشورهای جنوب فاصله داشته باشند و
هر روز بیش از پیش بر این شکاف و فاصله افزوده شود.

زنان مسلمان در کشورهای اسلامی دریافته اند که برای این مقابله باید در عرصه های
گوناگون حضور یابند و از ظرفیت های خدادادی خود بهره ببرند تا در عمل سکان امور را در
دست گیرند.

امروز اقتصاد برای زنان فعال در جهان اسلام و عرب به معنای مصرف بیشتر نیست، بلکه
معنای تولید ثروت بیشتر برای دستیابی مسلمانان به قدرت اقتصادی را یافته است.

اگر چه ۸ مارس در جهان غرب به عنوان روز جهانی زن به دنیا معرفی شد اما ارزیابی و
تحلیلی از چگونگی برگزاری این روز در کشورهای مسلمان خود می تواند ما را در درک بهتر از
شرایط مورد بحث، یاری کند. وجود ارتباط میان زنان ایرانی با زنان سایر کشورهای مسلمان نیز
در چنین مواقعی که بیشتر در قالب برگزاری سمینارها و نشست ها صورت می پذیرد، گشودن
دریچه ای به واقعیات موجود است. اما متأسفانه این ارتباطات در حد اندکی انجام می شود و از
اطلاعات و نتایج حاصله از آن نیز به دلیل ضعف رسانه ای و عدم دسترسی شرکت کنندگان به
مخاطبان بهره برداری مطلوب صورت نمی گیرد. همچنین عدم توجه مراکز مربوط به زنان که
متأسفانه فاقد نوآوری و کنکاش های متناسب با موضوعات جدید در حوزه مسائل زنان هستند،
سبب شده زنان ایرانی که روزگاری رهبران حرکت به سوی بیداری بوده اند، اینک از تحولات
جدید بی خبر مانده و اغلب در فضایی دور از واقعیت به سر برند. بدتر آنکه به طور پنهان در
مسیر مصرف زدگی حرکت کرده، اگر چه ظاهرا با زنان جهان مصرف زده تفاوت هایی دارند.
رویکرد جامعه ایرانی به ظواهر امر ـ که در جای خود دارای اهمیت است ـ شاید سبب دور
ماندن از امور زیربنایی فرهنگی و روانشناختی شده باشد.

فضای دو گردهمایی که به مناسبت ۸ مارس در دبی برگزار شد مؤید نکاتی از مطالب فوق
است؛ نهمین کنفرانس زنان رهبر و تاجر با حضور زنان صاحب نام در تجارت و مدیریت از حدود
۲۰ کشور جهان و نیز مراسم تقدیر از زنان برگزیده خاورمیانه در زمینه های علمی، آموزشی،
تجاری و مردمی.

میزبان نهمین کنفرانس بین المللی زنان تاجر و رهبر خانم «رجاء گرگ» رئیس شورای زنان
تاجر وابسته به اتاق بازرگانی دبی بود. رجاء در حالی که ۲۷ شرکت تجاری را اداره می کند زنی با
پوشش کامل اسلامی و عربی است، ب

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.