پاورپوینت کامل یادگیری از طریق بازی ۳۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل یادگیری از طریق بازی ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل یادگیری از طریق بازی ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل یادگیری از طریق بازی ۳۲ اسلاید در PowerPoint :
>
۴۴
اصطلاح تعلیم و تربیت زودهنگام، اصطلاحی است که غالبا برای تعلیم و تربیت کودکان از ابتدای تولد تا هشت سالگی به کار میرود. ضرورت و فوریت تعلیم و تربیت زودهنگام در کشورهای صنعتی و پیشرفته تا بدان جا تکامل یافته که برای سه سال قبل از شروع آموزش رسمی (دوره ابتدایی) برنامه آموزشی نظامدار و سازمان یافته تدوین شده است که در مراکز آموزش پیش دبستانی توسط مربیانی که در این زمینه از دانش و تخحصص کافی برخوردار میباشند آموزش داده میشوند. ازعمر این دورههای آموزشی در برخی از کشورها نزدیک به دو دهه سپری شده و همه ساله پژوهشهای گستردهای در جهت بالا بردن کیفیت و اثربخشی آنها انجام میپذیرد. برای موفق بودن در عصری که به طور فزایندهای براساس علم و فناوری شکل گرفته است، کودکان ما نیازمند تعلیم و تربیتی هستند که تواناییهای لازم را برای یادگیری مهارتها و دانش جدید در آنها پایهگذاری کنند. دانش، ماحصل کنش مقابل پویا بین فرد و محیط اجتماعی و فیزیکی است چون آموزشهای پیشدبستانی بیشتر بر محور بازی است، در این مقاله پیرامون بازی و اثرات آن در کودکان به بحث مینشینیم.
روانشناسان امروزه دیدگاه گستردهتری از جهان کودک و آنچه در آن میگذرد را عرضه داشته و تأکید خاصی بر آموزش و پرورش دوران کودکی و نقش مهم آن در زندگی آینده دارند به طور مثال «بلوم» از پژوهشهای خود نتیجه میگیرد که حدود ۵۰ درصد از رشد هوشی کودک از بدو تولد تا ۴ سالگی، حدود ۳۰ درصد از ۴ سالگی تا ۸ سالگی و ۲۰ درصد از باقیمانده در فاصله ۸ تا ۱۷ سالگی شکل میگیرد.
نتیجه پژوهشها در مورد رشد هوش کودک نشان میدهد همانطور که بهبود شرایط بهداشتی و تغذیهای میتواند بر روی رشد جسمانی فرد نافذ بوده و آن را روز به روز بهتر گرداند، بهبود شرایط محیطی نیز امکان رشد هوشی کودک را هر چه بیشتر فراهم میسازد به این معنا که شرایط محیطی مساعدتر، امکان استفاده از تواناییهای بالقوه وراثتی را افزونتر و سادهتر میسازد. در این راستا بازی یکی از عواملی است که بایستی مورد نظر قرار گیرد.(۱)
بازی کردن یک فعالیت لذتبخش است که در برگیرنده افراد، اشیا و تحرک میباشد. هر چیزی از فوت کردن حبابهای صابون به اطراف گرفته تا خواندن یک قطعه شعر، نوعی بازی محسوب میشود. تمامی والدین از این حقیقت آگاه هستند که بازی میتواند شامل هر فعالیتی باشد که کودک با اشیای اطراف خود انجام میدهد.
بررسی فرایند بازی و در نظر گرفتن آن به منزله یکی از فعالیتهای انسان به خصوص فعالیتهای کودکان، از مسائلی است که روانشناسان همواره به آن توجه کردهاند. بازی مانند کنشهای روانی دیگر در شمار فعالیت اساسی سازمان روانی انسان قرار دارد.
اهمیت بازی
کودک بدون بازی و بازیچه مانند ماهی بدون آب است. از نظر حیاتشناسی، بازی وسیله سلامت جسم و پرورش حواس است. زیستشناسی نیز بازی را برای رشد اجتماعی و تکامل موجود زنده لازم میشمارد، جامعهشناسان بازی را برای رشد اجتماعی کودکان ضروری میدانند و به نظر روانشناسان بازی فعالیت منحصر به فرد آدمی است(۲)
فوائد بازی
بازی برای طفل نقش حیاتی دارد، کودک آنچنان بدان علاقمند است که حتی پس از کارهای طولانی و خستهکننده به آن پناه میبرد و خستگی خود را با نشاط ناشی از آن رفع و جبران میکند.
بازی موجبی برای پرورش روح و سببی برای سرور و انبساط خاطر کودکان است، در سایه آن صفات اخلاقی و اجتماعی فراوانی را میتوان به او آموخت و نیز میتوان روح همکاری، دوستی، صمیمیت، فرماندهی و انضباط را در او پدید آورد.
در ضمن بازی میتوان به کودک درس اخلاق داد ضوابط و مقررات را به او تفهیم کرد، قواعد و راه و رسم زندگی را به او آموخت و از او عملاً خواست که رعایت حال جمع را کرده و اصول و ضوابط مورد قبول جامعه را پذیرا گردد.
کودک در ضمن بازی درمییابد که برای موفقیت نمیتواند تکروی کند، اگر بخواهد در کار و زندگی خود موفق باشد لازم است فعالیت خود را در جهت درخواست دیگران سوق دهد و در طریق ایجاد وضع مطلوب باشد.
بازی در گروه باعث پرورش وجدان فردی است که در زندگی کودک نقش عمدهای بازی میکند، حدود آزادی او را مشخص مینماید راههایی که برای ادامه حیات باید برگزیند، برای او معین مینماید.(۳)
ضرورت بازی
به اعتقاد پیاژه، نوزاد، موجودی فعال و مبکتر رفتار است. طفل به سرعت تمایز بین خصوصیات محیط نزدیک خویش را میآموزد و به انطباق رفتار خویش در جهت الزامات آن میپردازد.
مشاهدات مختلف گویای این امر است که کودکان از بدو تولد شروع به بازی میکنند و آنگاه با افزایش سن و کسب تجربه، نوع بازی خود را تغییر میدهند.
در اوائل تولد، بدن کودک مرکز بازیهاست. کودک با اعضای بدن خود به بازی میپردازد و در واقع بیش از آنکه ما به حرکات او به عنوان بازی نگاهی بیندازیم، او بازی خود را همراه با مجموعهای از اکتشافات و تکرارها، تکان دادن اعضای حرکتی، ادراکات حسی همراه با حرکات محیطی از قبیل صداها، مزهها و غیره مشروع مینماید و ا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 