پاورپوینت کامل رسانه های تصویری و تغییر سبک زندگی زنان ۳۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل رسانه های تصویری و تغییر سبک زندگی زنان ۳۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رسانه های تصویری و تغییر سبک زندگی زنان ۳۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل رسانه های تصویری و تغییر سبک زندگی زنان ۳۵ اسلاید در PowerPoint :

>

در چند سال اخیر به دلیل سرعت رشد وسایل ارتباطات جمعی، چهره ی جهان در حال دگرگونی و تغییر روزافزونی است و این پیش رفت سریع، فصل جدیدی را در زندگی افراد بشر باز کرده است؛ چنان که این وسایل ارتباط جمعی هستند که تمام سطوح زندگی افراد اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و… را در سراسر جهان تحت سیطره ی خود درآورده اند. امروزه فناوری های نوین ارتباطی این امکان را برای انسان ها فراهم کرده که بدون واسطه با دیگران ارتباط برقرار کنند، از افکار و دیدگاه های یک دیگر آگاه شوند و بر هم دیگر تأثیر بگذارند. در واقع، رسانه ها در امتداد زندگی اجتماعی انسان ها قرار گرفته اند و در راستای خواسته ها و انگیزه های درونی آن ها عمل می کنند؛ مانند پول که یک رسانه ی اجتماعی است و یا مدل لباس، آرایش و…. شاید به جرأت بتوان گفت که در عصر حاضر وسایل ارتباط جمعی از جمله رسانه هایی هستند که در زمره ی نیازهای اساسی و روزمره ی مردم به شمار می روند، به طوری که حذف آن ها از زندگی غیرقابل اجتناب است.

در میان انبوه رسانه های تصویری و شنیداری، تلویزیون به دلیل فراگیری و عمومیت به شکل نامحسوس تری به زندگی افراد از گروه ها و اقشار مختلف مسلط شده است. چنان که حتی در قالب برنامه های سرگرم کننده و مفرح نیز تعیین کننده ی خط مشی و شیوه ی زندگی مخاطبان خود شده است. در این راستا، به دلیل این که زنان نسبت به مردان، فرصت بیش تری برای دیدن برنامه های تلویزیونی دارند و بیش تر در معرض تأثیرپذیری برنامه های تلویزیونی هستند نوک پیکان اغلب برنامه های تلویزیونی و به خصوص شبکه های ماهواره ای به سمت آن ها نشانه رفته است.

طبق تحقیقات و بررسی های انجام شده، کارشناسان رسانه و ارتباطات به این نتیجه رسیده اند که اصولاً افراد به برنامه های وسایل ارتباط جمعی که مستقیماً آگاهی دهنده و ارشادکننده هستند، کم تر رغبت نشان می دهند و صدا و سیما را عمدتاً برای سرگرمی و گذران وقت می خواهند. همین امر باعث شده تا عوامل تولیدکننده در شبکه های تلویزیونی بیش تر به فاکتور سرگرمی سازی بها دهند و در این باره سرمایه گذاری بیش تری داشته باشند. به همین خاطر است که دست اندرکاران رسانه های تصویری، به خصوص تلویزیون برای جذب مخاطب بیش تری، به دنبال پررنگ تر کردن المان های سرگرم کننده و تفریحی هستند؛ اما با وجود این نباید از این نکته نیز غافل بود که خود رسانه نیز در ایجاد چنین حالت سطحی نگری و شکل دهنده ی ذائقه های عمومی مخاطبان خود، نقش بسیار مؤثری داشته است؛ یعنی این تلویزیون است که در طی زمان، سلایق عمومی را شکل می دهد و محتوای برنامه های تولید شده، اغلب به گونه ای است که اصولاً مخاطب را به سرگرم شدن و گذران وقت فراغت عادت می دهد. درحالی که فاکتور سرگرمی سازی در آ خرین رسالت رسانه قرار دارد و حتی در دیدگاه امام خمینی(ره) تلویزیون دانشگاهی عمومی است و می بایست در کنار تمام برنامه هایی که پخش می کند در راستای آموزش و ارتقای اطلاعات و فرهنگ عمومی جامعه گام بردارد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم نسل امروز، فرزندان تصویر هستند و دیدن و شنیدن، برای جمع کثیری از افراد، ساده تر و لذت بخش تر از خواندن و مطالعه کردن است. به همین دلیل است که تماشای فیلم و برنامه های مفرح تلویزیون، عده ی زیادی را به سمت خود می کشاند و نیاز به مطالعه و تحقیق را در آن ها کم رنگ می کند؛ لذا وجود جذابیت های متنوع بصری در فیلم های تلویزیونی و از طرفی متون محتوایی در یک اثر تلویزیونی باعث می شود تا نگاه های بسیاری به این سمت متمرکز شوند. به همین خاطر در تولید برنامه های سرگرم کننده باید عناصر آموزشی و اخلاقی لحاظ گردد تا از این حیث بر مخاطب تأثیرگذاری مثبتی نهاده شود.

درهرحال، رسانه ها با ناخودآگاه انسان سر و کار دارند و به صورت القایی عمل می کنند؛ یعنی هم با تبلیغ مستقیم و هم با تبلیغ غیرمستقیم فعال هستند. به همین خاطر است که می توانند در طول زمان، سبک زندگی مورد نظر را در جامعه پیاده و فرهنگ سازی کنند. اگر مستند «دنیا در جنگ» از شبکه ی مستند را دیده باشید به خوبی متوجه سیاست تأثیرگذاری و فرهنگ سازی توسط تلویزیون خواهید شد. در این مستند، اوضاع کشور انگلیس بعد از جنگ جهانی به تصویر درآمده است. هرچند انگلیس کشوری استعماری است و همگان از سیاست های مزورانه و استعمارگرانه ی آن مطلع هستیم، این مستند فرای مسائل سیاسی پیرامون انگلیس، نکاتی آموزنده از نحوه ی فرهنگ سازی عمومی و ایجاد سبک زندگی در میان انگلیسی ها را نشان می دهد. به این صورت که به دلیل شرایط بد اقتصادی پس ازجنگ، لازم بود تا سبک زندگی مردم تغییر پیدا کند؛ لذا رسانه ها و در رأس آن ها تلویزیون در اقدامی هماهنگ که داشتند در قالب برنامه های مختلف نمایشی، سرگرم کننده و تیزرهای تبلیغی به فرهنگ سازی قناعت و صرفه جویی پرداختند و به خصوص زنان را تشویق به این کار می کرد، زیرا مطابق با علم روان شناسی رسانه، دست اندرکاران رسانه های انگلیسی به خوبی از تأثیرپذیری و تأثیرگذاری این طیف از جامعه آگاه بودند. براساس همین هم روی زنان سرمایه گذاری می کردند و البته موفق هم شده بودند؛ چراکه تا حدود زیادی اقتصاد جامعه کنترل و هدایت درست شد. برای مثال، در بخشی از تبلیغات زنان را تشویق می کرد تا لباس های کهنه را با تغییراتی دوباره قابل

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.