پاورپوینت کامل آغوشم از آن تو است ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آغوشم از آن تو است ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آغوشم از آن تو است ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آغوشم از آن تو است ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

>

عنوان فیلم: گهواره ای برای مادر

فیلم نامه نویس: حسین مهکام

فیلم ساز: پناه بر خدا رضایی

نقش آفرینان: الهام حمیدی، ملیحه نیک جو مجد، امیر آقایی و…

*نرگس طلبه ای است که در دانشگاه مسکو، ادبیات روسی خوانده و سپس به تحصیل در حوزه ی علمیه و درس طلبگی روی آورده است. او قرار است برای تبلیغ به دانشجویانی که تازه مسلمان شده اند، به روسیه برود. مادر نرگس زمین گیر شده و پرستارهایی هم که برای مواظبت از مادر دعوت می شوند، به دلایلی سر کارشان نمی مانند. برادر نرگس هم به دلیل مشکلاتی که با همسرش دارد، از زیر بار مسئولیت نگه داری مادر شانه خالی می کند و پیش نهاد گذاشتن مادر را در خانه ی سالمندان می دهد. نرگس ابتدا مقاومت می کند؛ اما با تماس از دانشگاه مسکو برای اعلام تصمیمش، وسوسه می شود و به خانه ی سالمندان زنگ می زند؛ اما سریع پشیمان می شود. در آخر فیلم، نرگس مادرش را به دلیل علاقه ای که به مزرعه ی آفتابگردان داشته، به آن جا می برد و در میان گل های آفتابگردان، آغوش خود را گهواره ای برای مادر قرار می دهد.

تا کنون در مورد مردان طلبه فیلم های زیادی در کشور ساخته شده؛ اما پیرامون زندگی خانم های طلبه، شرایط، نوع زندگی و نگرش آن ها، هیچ کار بلند سینمایی ساخته نشده و این یک امتیاز برای فیلم «گهواره ای برای مادر» است. حرف اصلی این فیلم معناگرا، قرار گرفتن بر سر دو راهی، برای انتخاب بین خدمت به مادر و موقعیت شغلی است؛ موضوعی انسانی و فراگیر که برای بسیاری از افراد در سطوح مختلف اجتماع به وجود می آید.

به نظر می رسد کارگردان فیلم شناخت، پرداخت مناسب و درستی از فضای طلبگی نداشته و نتوانسته زندگی یک خانم طلبه را به تصویر بکشد و اساساً نشان دادن زندگی یک طلبه ی زن با توجه به اقتضائات و نیاز داستان نبوده و در پیش برد روایت فیلم کمکی نکرده و جایگاه محکمی در چارچوب داستان و فیلم نامه ندارد؛ چرا که اگر فیلم نامه نویس به جای طلبه، یک دانشجو را جایگزین کرده بود که بورسیه ی تحصیل خارج از کشور را به دست آورده، اثرش از انسجام بیش تری برخوردار بود. در این صورت، شخصیت نرگس را به جای بیتوته در حوزه، در یک خوابگاه دانشجویی قرار می داد و هیچ تأثیری در روند کلی داستان ایجاد نمی شد. این نکته را باید نتیجه ی پژوهش ناقص و کم فیلم ساز در مورد زندگی و خصوصیات یک خانم طلبه ی جوان دانست. فیلم ساز در بیان داستان، بسیار ضعیف عمل کرده و شخصیت اصلی و چالش های او را به خوبی پرداخت نکرده است. گره و مشکلی که در زندگی نرگس ایجاد شده، نتوانسته ایجاد تعلیق و کشمکش کند و اساساً گرهی در کار نیست و رابطه های علت و معلولی و منطق آن در چارچوب داستان ضعیف است. همین مسأله در ذهن مخاطب چراهایی را مطرح می کند که در فیلم برای آن ها پاسخی دریافت نمی کند.

چرا با همه ی حساسیت های نرگس نسبت به مادر و مراقبت از او، وی تحصیل در یکی از حوزه های تهران را انتخاب نکرده است؟ چرا نرگس، پیش نهاد دوستش در حوزه ی یزد، مبنی بر پرستاری مادر تا باز گشت او از سفر تبلیغی را رد می کند؟ و اصولاً چرا نرگس فقط و فقط همین یک دوست و آشنا را دارد؟ چرا نرگس که یک جوان امروزی است و در خارج از کشور تحصیل کرده، و حتی قبل از طلبه بودن، در قید مذهب نبوده، هیچ نشانه هایی از همگام بودن با جامعه ی مدرن و تکنولوژی را البته در چارچوب خاص خود که در منافات با دین و مذهب نیست، ندارد؟ چرا نرگس با وجود مراکز خدماتی متفاوتی که در تهران وجود دارد و از نظر مادی هم خاطرجمع است، نمی تواند یک پرستار مناسب برای مادرش پیدا کند؟

مگر نه این که وظیفه ی یک طلبه، تبلیغ دین و اخلاق در جامعه و ارتباط نزدیک با مردم است؛ و باید از فرصت ها و موقعیت ها و امکاناتی که دارد برای نزدیک شدن به افراد جامعه و کمک به حل مشکلات شان استفاده کند؛ پس چرا این دغدغه را در نرگس مشاهده نمی کنیم؟ مثلاً در سکانس قطار که مانند چندین سکانس دیگر فیلم اضافی است و هیچ کمکی به پیش برد داستان نمی کند، نرگس در برخورد با دختر جوان، قدمی برای ارتباط برقرار کردن و انجام رسالتش انجام نمی دهد و رفتاری بسیار سرد و مغایر با رفتار یک مُبلغ دینی در برخورد با دختر دارد. نرگس که در تعامل با مردم خود که از نظر فرهنگی با آن ها مشترکات زیادی دارد، ناموفق بوده و او را بدون هیچ خلاقیت و جذابیتی در ارتباطش با مردم کوچه و بازار می بینیم، چگونه می تواند در برخورد با مردم و ملتی که فرسنگ ها با فرهنگ ش

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.