پاورپوینت کامل پرواز هنر انقلاب در آسمان زنان ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل پرواز هنر انقلاب در آسمان زنان ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل پرواز هنر انقلاب در آسمان زنان ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل پرواز هنر انقلاب در آسمان زنان ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
>
گفتگو با صدیقه سلمان، هنرمند نقاش
صدیقه سلمان، متولد سال ۱۳۴۵ در قم، کارشناس ارشد گرافیک با گرایش تصویرسازی از دانشکده ی هنرهای زیبای و کارمند اداره ی کل برنامه ریزی و توسعه ی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران است. وی علاوه بر تدریس و تصویرسازی در نشریات، عضو مرکز تجسمی حوزه ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی است و در رشته های نقاشی، گرافیک، طراحی، کارگردانی تصویر متحرک (پویانمایی) فعالیت می کند. این هنرمند تاکنون در بیش از ۳۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت داشته و حائز رتبه ی در چند جشنواره ی نقاشی بوده است. تألیف دو رساله ی «ذهنیت گرایی در سوررئالیسم و نقاشی پس از انقلاب اسلامی» و «تصویر، بیان و عاشورا» از جمله آثار ایشان است. همین نکته موجب شد تا به سراغ این هنرمند برویم و داستان زنان و هنر انقلاب را از زبان وی بشنویم.
* نقش انقلاب بر هنر پس از انقلاب چگونه بوده است؟
طغیان برآمده از روحیه ی انقلابی و عصیان در برابر احساس خفقان و ظلم دوران پهلوی، علاوه بر اقشار گوناگون، بر قشر دانشجو و روشن فکر نیز تأثیر داشت. در این میان هنرمندان جوان که سرشار از احساس و غلیان شور انقلاب و برآورد تصویری جامعه ی انقلابی بودند؛ تحت تاثیر فضای ملتهب سال های انقلاب در دانشگاه و جامعه، به خلق آثار تجسمی خصوصاً گرافیک و نقاشی پرداختند. اوج بروز این حس در مراحل انقلاب به ویژگی های گرافیکی نزدیک بود و سپس در مراحل بعد نقاشی نیز، قوت بیش تری یافت. اکثر دانش آموختگان دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران و گاه دانشگاه هنر، تمامی تبلور انقلاب را در اوج گیری شرایط انقلاب به تصویر کشیده و به منصه ی ظهور رساندند. هم زمانی انقلاب و جنگ موجب شد تا هر کس که در عرصه ی هنرهای تجسمی پا نهاده بود، در زمینه های مذکور نیز مشغول خلق اثر شود. جامعه ی آن زمان تشنه ی مضامین حماسی از این دست بود.
* به شخصیت زن در هنر پس از انقلاب، چه طور پرداخته شده است؟
در پی دریافت دیدگاه های بلند امام خمینی(ره)، آن زمان جامعه ی ایران به زن نظری دیگری داشت و این بخش از جامعه با تعالی بخشی ای که در نظرات دینی و انقلابی امام موج می زد؛ بالیدن گرفت. زنان همان گونه که در لحظات آفرینش انقلاب پیشتازی آغاز کردند؛ با توان و انرژی مضاعف در عرصه هنر نیز نقش تأثیرگذار خود را بیش از پیش به نمایش گذارند. رشد و نمو جایگاه زن در جامعه ی ایران پس از انقلاب اسلامی؛ به مثابه ی رشد بال دوم پرنده ای بود که قدرت پرواز جامعه و ایران را کمال بخشید. از این رو نقش انقلاب اسلامی و طرح دیدگاه های حضرت امام در ایفای نقش و حضور زنان در تمامی عرصه های جامعه ی آن زمان تسریع کننده و به مثابه کاتالیزور بود. حضور زن به طور همه جانبه در عرصه ی اجتماع مبتنی بر توان مندی های وجودی اش؛ ماهیت شخصیت اش را شکلی برجسته و نوین یافت و سنگی تازه در فرهنگ رفتاری جامعه بنا نهاد.
* آیا به نظر شما تفاوتی بین آثار زنان هنرمند و مردان درباره ی سوژه های هنر انقلابی دیده می شود؟
از آن جا که در جامعه و فرهنگ ایرانی پیش و بیش از مباحث دیگر همواره نگاه جنسیتی مطرح بوده و هست؛ با چنین روی کردی از اساس مخالفم. از آن جا که جامعه ی ایرانی عموماً و بانوان خصوصاً در این بستر فرهنگی عقب و متوقف نگاه داشته شده اند؛ حتی اگر به طریق علمی و مستند بتوان تحلیل درست و واقعی از آمار و اطلاعات مربوط نیز ارائه داد؛ خودشناسی و خودباوری در انسان منشأ تمامی حرکت ها و تعالی هاست. در گذشته مشارکت زنان در فعالیت های جامعه؛ بنا به اقتضائات، صرفاً محدود به خانه داری، بچه داری و کارهایی از این دست بوده، حتی شاید تربیت بیش تر به مردان نسبت داده می شد!
هم زمان با پیش رفت علوم؛ جهان تحولات زیادی را تجربه و جامعه های جهانی نیز به همان نسبت رشد کرد. نیازها شکل کامل و پیچیده تری یافت. نقش و جایگاه آحاد جامعه وضعیت و شکل متکامل تری پیدا کرد. در این میان طبیعی است که این تغییرات نیز به تمامی لایه های اجتماعی برحسب نوع فرهنگ و تمدن ها تسرّی یابد. پس انتظارات متقابل جامعه رشد یافته و شهروندان از یک دیگر مستمر سیر رشد و کمال را درنوردیدند. امروزه دیگر علوم و جوامع بشری فقط رشد و نمو نمی کنند؛ بلکه این زمان با عرصه ی گسترده و ژرفی از توسعه ی انسانی توأمان با مفاهیم غنی از اخلاق، اقتصاد، حکمت، مدیریت، تناسبات و نظام مندی های خلقتی؛ زیبایی ها و نیازهای رشدیافتگی در نوع متعالی اش مواجهیم.
انسان امروز بیش از غذا، پوشاک و سرپناه به اندیشه ی تازه، امنیت و اتمسفری اطمینان بخش در زیستگاه دنیایی خود نیاز دارد و در تدوام بخشیدن به معنایی به جست وجو وکاوش می پردازد که گاه او را به پرتگاه های مهیب هلاکت، قساوت، خشونت، درماندگی، تنهایی های فلاکت بار در عرصه ی هستی می کشاند. گاه او را به نیستی می کشاند و از خاکستر خود چونان ققنوس جوانه می زند و دوباره ره سپاری آغاز می کند و متولد می شود. بشر نگران همه ی لحظه هایی است که از دست داده؛ چگونه می توان چنین انسانی را در جنسیت صرف محبوس کرد و به زنجیر کشید؛ جز با نگاه و ذهن متحجر. دارم از پرواز بشر فارغ از زن و مرد بودنش سخن می گویم،
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 