پاورپوینت کامل حال ورزش دختران در مدارس خوب است؟ ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل حال ورزش دختران در مدارس خوب است؟ ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل حال ورزش دختران در مدارس خوب است؟ ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل حال ورزش دختران در مدارس خوب است؟ ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

>

اشاره

ابتدا کمی به سؤال های مهمی که در این جا مطرح می شود توجه کنید:

زنگ ورزش دختران در مدارس چگونه می گذرد؟

رشته های ورزشی که در زنگ ورزش دختران تدریس می شود با علایق دختران سازگار است یا نه؟

آیا زنگ ورزش باعث می شود دختران به ورزش قهرمانی دست پیدا کنند؟

و چند سؤال مشابه این ها…

کمی تأمل به این سؤال ها باعث می شود به دغدغه های یک دبیر تربیت بدنی در ساعت ورزش پی ببرید. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت World health organization)WHO )، حداقل ۶۰ درصد مردم جهان فعالیت بدنی زم را برای رسیدن به سمتی انجام نمی دهند. طبق پژوهش ها، پایینترین میزان فعالیت بدنی بزرگ سان در کشورهای تایلند، عربستان سعودی، برزیل و ایران گزارش شده است.

فعالیت بدنی و ورزش در دوره ی نوجوانی کاهش می یابد؛ بنابراین، نوجوانی دوره ی حساسی برای مطالعه ی فعالیت بدنی است. عوه بر این رفتارهاییکه در دوره ی نوجوانی شکل میگیرد، بر سمتی فرد در زندگی آینده اثر میگذارد. در ضمن، فعالیت بدنی دختران به میزان قابل توجهی کم تر از پسران است. مطالعات موجود در زمینه ی فعالیت بدنی دختران نوجوان ایرانی نیز حاکی از سطح پایین فعالیت بدنی در این گروه است.

در طول بیست سال گذشته در کشور، در ورزش زنان انقلاب واقعی به وجود آمده است. هم پای بالارفتن منحنی میزان تحصیلات و اشتغال زنان در جامعه، حضور زنان ورزشکار در صحنه های مختلف ورزشی و بین المللی به نوبه ی خود جای تأمل دارد. امروزه توجه به ورزش، جزو لاینفک نهضت زنان است. به اعتقاد اکثر روان شناسان و جامعه شناسان، آن چه موجب بالارفتن کیفیت و کمیت ورزش بانوان در جوامع گوناگون شده، تحسین و ستایش های اجتماعی، برنامه های حمایتی مناسب و تنوع جوایز روحی ـ روانی، هیجانی و مالی است.

قهرمان پروری در مدارس دختران

اگر بخواهیم در ورزش حرفه ای پیش رفت کرده و در میدان های ورزشی جهان موفق به کسب مقام شویم، راه کار این است که استعدادها را از مدارس که مناسب ترین کانون برای دسترسی به استعدادهای ناب است شناسایی کنیم. دانش آموزان بااستعداد، الماس هایی هستند که با یافتن و تراش اصولی و صیقل دادن آن ها، نمی توان قیمتی برای شان تعیین کرد. با توجه به آن چه گفته شد، مقوله ی ورزش بالأخص ورزش مدارس دختران را می توان با یک برنامه ریزی درازمدت برای بسط و گسترش ورزش قهرمانی در کشور قبل از آغاز بزرگ ترین روی دادهای ورزشی جهان، یعنی المپیک با فراخوانی کارشناسان، اساتید، مربیان مجرب و آگاه و کمیته های استعدادیابی مدنظر قرار دهیم. باید براساس شیوه های علمی، استعدادها را شناسایی کرده و با تجزیه و تحلیل نتایج آزمون ها، نخبه ها را در مسیر صحیح رشد خود، یعنی به سمت وسوی یک رشته ی ورزشی که شرایط رشد و بالندگی بیش تر دارند، سوق داد و با هدایت و جذب آن ها در کانون های پرورش نخبگان، با استفاده از مجرب ترین مربیان، تکنیک های پایه ای را به صورت سیستماتیک به دختران آموزش داده و زمینه ی به فعلیت درآوردن استعدادهای بالقوه ی آن ها را فراهم آورد.

کارشناسان ورزشی جهان بر این باورند که زنان کشورهای اسلامی به دلیل محدودیت های مذهبی و پوششی، از پیش رفت در ورزش عقب مانده اند و به طور میانگین کم تر از یک پنجم زنان به فعالیت های ورزشی و جسمانی به اندازه ی کافی و استاندارد می پردازند. حتی آمار بین اقلیت های قومی /۲ درصد کم تر از این میزان را نشان می دهد و تنها زنان مسلمان، به میزان توصیه شده انجام فعالیت ورزشی، یعنی روزانه سی دقیقه عمل می کنند؛ اما ورزش بانوان در ایران شرایط کاملاً ویژه ای دارد.

هدف کلی از زنگ ورزش دختران

هدف از ساعت ورزش فقط و فقط قهرمان پروری نیست؛ هدف کلی تربیت بدنی حفظ سلامتی دانش آموزان و تلاش برای بقای تن درستی است. در این میان، معلم ورزش با استعدادیابی صحیح می تواند مسیر رسیدن به ورزش قهرمانی را نیز هموار کند؛ برای مثال دانش آموز دختری که به ورزش روی می آورد، با بالارفتن پتانسیل عضلات و تقویت ساختار اسکلتی، در آینده برای آن که طفلی را در وجودش بپروراند، بهتر آماده خواهد بود. نتیجه ی غایی که از این مثال حاصل می شود، داشتن یک مادر سالم و قوی است که خود پایه گذار خانواده ای سالم است. هم چنین فقر حرکتی، اصلیترین عامل اجاد آسیبهای فیزیولوژیک است که از کودکی تا بلوغ و میان سالی زنان را تهدید مکند. آپارتماننشینی، مسائل فرهنگی و محدودیت امکانات ورزشی در مدارس، دانشگاه و باشگاههای ورزش، از مهمترن دل بروز ان م

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.