پاورپوینت کامل مادران خانه دار یا زنان وب گرد، مسئله این است ۴۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مادران خانه دار یا زنان وب گرد، مسئله این است ۴۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مادران خانه دار یا زنان وب گرد، مسئله این است ۴۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مادران خانه دار یا زنان وب گرد، مسئله این است ۴۳ اسلاید در PowerPoint :

>

مروری بر جایگاه زن در دهکده جهانی

جهانی شدن، پدیده ای است که عصر حاضر را تسخیر کرده و گریزی از آن نیست. تمام ملت ها خواسته یا ناخواسته به سمت جهانی شدن پیش می روند. نتیجه ی پیش رفت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، منطقاً کوچک تر شدن جهان و به گفته ی اندیشمندان دهکده ی جهانی است. هر اتفاقی آن طرف دنیا می افتد، همان لحظه بر تمام دنیا اثر می گذارد؛ درست مانند همان دهکده که هر اتفاقی بر تمامی دهکده اثرگذار است. حالا بحث اندیشمندان بر سر این موضوع است که آیا جهانی شدن پدیده ی خوب و سودمندی است یا مضر برای بشریت و آیا این دست آورد بشری به صلاح و مصلحت است یا خیر آیا روند جهانی شدن برای همه ی کشورهای جهان بازخورد یکسانی دارد و یا فقط به نفع کشورهای توسعه یافته عمل می کند؟ جهانی شدن در ابعاد زیادی قابل بحث است؛ از جمله اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و غیره.

تعاریف متعددی از جهانی شدن توسط محققان و اندیشمندان ارائه شده است. از نظر «آنتونی گیدنز» جهانی شدن عبارت است از: درهم گره خوردن و تنیده شدن روی دادهای اجتماعی و روابط اجتماعی سرزمین های دوردست با جوامع دیگر به گونه ای که هر تغییری در جوامع دوردست، باعث تغییر در جوامع دیگر می شود. برخی از اندیشمندان، دیدگاه مثبتی راجع به جهانی شدن ندارند و آن را چپاول جهانی می نامند. در مقابل، برخی دیگر جهانی شدن را فرصتی برای توسعه ی کشورها و مردمان ملل توسعه نیافته می دانند.

پی آمدهای جهانی شدن برای زنان

اگرچه در پی آمدهای جهانی شدن تفاوتی بین زن و مرد نیست، به‍ نظر می رسد زنان آثار جهانی شدن را با گستردگی و عمق بیش تری تجربه می کنند؛ لذا اهم پیامدهای جهانی شدن برای زنان به شرح ذیل است:

پی آمدهای اقتصادی: بُعد اقتصادی جهانی شدن، پی آمدهایی برای زنان داشته است. ورود زنان به بازار کار، منابع اقتصادی خانواده را متعدد کرده است؛ اما گاه در ایفای هم زمان نقش شغلی و مسؤلیت خانوادگی دچار تعارض هایی می شوند. بی تردید یکی از عوامل افزایش طلاق، استقلال اقتصادی زنان بوده است. «پژوهش ها، درخواست طلاق را از سوی زنان شاغل بسیار بیش تر از درخواست طلاق از سوی زنان غیرشاغل نشان می دهد. اثر مهم استقلال اقتصادی زنان بر روابط خانواده، تنازع قدرت بین زن و مرد در خانواده است که به طور معمول، به تقسیم معقول قدرت منجر نمی شود. پیش از این، قدرت تصمیم گیری در خانواده به طور سنتی در اختیار مردان بود. آثار جهانی شدن در خانواده، اگر به شیوه ی توزیع قدرت عادلانه در خانواده منجر نشود، گسترش اختلاف ها، تضعیف روابط و گسست خانواده اجتناب ناپذیر خواهد بود. به عنوان مثال، تعداد زنان شاغل که یک فرزند زیر پنج سال دارند، از ۲۴درصد در سال ۱۹۸۴ به ۴۷درصد در سال ۱۹۹۲ رسیده است» (زندپور، ۱۳۸۴،۱۱۴).

پی آمدهای ارتباطات: پیش رفت های شگرف در زمینه ی فن آوری اطلاعات، روابط انسان ها را بیش از پیش تحت تأثیر ابزارهای رسانه ای و ارتباطی نظیر: اینترنت و شبکه های رادیویی و تلویزیونی قرار داده است. «مثلاً در ایران مردم به طور متوسط پنج ساعت تلویزیون نگاه می کنند. گاه کودکان و نوجوانان ما به تعبیری همه ی برنامه های تلویزیون را درو می کنند. اگر انسجام و وحدت اعضای خانواده را مهم ترین مؤلفه ی کارآمدی خانواده بدانیم، مهم ترین آسیب استفاده ی افراطی از تلویزیون، خدشه دار شدن این امر در اثر کاهش روابط و از بین رفتن فرصت گفتمان مناسب است. واقعیت این است که اکنون در جامعه ی ما، تلویزیون، مهم ترین عضو خانواده شده است؛ عضوی که بیش ترین توجه را به خود جلب می کند، در روابط از همه فعال تر است و در عین حال، رابطه ی غالب یک طرفه دارد که در این رابطه از هیچ یک از اعضای خانواده تأثیرپذیری ندارد. خانم هایی که مدت طولانی از خانواده ی خود مراقبت کرده اند معمولاً از این که تنها بمانند و از خودشان مراقبت کنند دچار دلهره ی عمیقی می شوند» (پورنگ،۱۳۸۴، ۵۹،).

اینترنت در جهت آخر با تلویزیون متفاوت است. ارتباطات در اینترنت می تواند دوطرفه باشد؛ ولی در واقع، دنیایی مجازی از طریق ارتباطات مجازی برای افراد به خصوص نوجوانان پدید می آورد. امروزه اعضای خانواده، گاه ساعت ها زمان صرف ارتباطات مجازی می کنند و اعتنایی به سایر اعضا ندارند. به همین جهت، تعامل های سنتی به سستی گراییده است. تعامل های سنتی، عینی و واقعی، محسوس و بدنی است. در عین حال، افراد در این تعامل ها، امکان «دسترسی محدود» و «قدرت انتخاب» محدود دارند. همین فضای تعامل عینی و امکان دسترسی محدود باعث می شود دوستی ها، همسایگی ها، پیوندها و ارزش های اخلاقی معنادار باشند. در مقابل در ارتباطات مجازی، تماس محسوس و بدنی نیست و امکان دسترسی گسترده و قدرت انتخاب متکثر، متنوع و متفاوت با تجربه های روزانه زندگی است. ارتباطات مجازی، فضایی مجازی پدید آورده که نه تنها ارتباطات واقعی را کاهش داده؛ بلکه به نسبیت گرایی در ارزش های اخلاقی و دینی، کاهش واقعیت گرایی و گسترش نگرش و ارزش های مجازی و از بین رفتن یا مبهم شدن جهت زندگی منجر شده است. پی آمدهای فوق به کلیه ی روابط اجتماعی بین افراد مربوط می شود و اعضای خانواده نیز از دیگران مستثنا نیستند؛ اما همان گونه که گفته شد، انسجام خانواده در گرو تعامل های عینی، واقعی و بدنی عمیق و گسترده و در عین حال، منحصر به افرادی خاص است و تعامل های مجازی بیش ترین آسیب را به چنین روابطی وارد می کند.

پی آمد فردگرایی: فردگرایی نیز به نوعی روابط زنان را تحث تأثیر قرار داده است. رشد فردیت، تعامل های سنتی را در جوامع، به خصوص خانواده را سست و بی رنگ کرده است. آزادی محصول فردگرایی است. اگر آزادی فردی را بی قید و بند کنیم، پیوندهای اجتماعی را نیز باید براساس منافع کامل فردی بنا کنیم. در این صورت، هم بستگی های انسانی و پیوندهای درون خانوادگی بین زن و مرد، والدین و فرزندان و خواهران و برادران به سستی و اضمحلال منجر خواهد شد «امروزه ما در غرب شاهد زنانی هستیم که به راحتی آدم می کشند و مردانی که نقش صلح آوران را بازی می کنند» (محمد ایلیایی، ۱۳۸۸، ۳۰).

پی آمد مصرف گرایی: جهانی شدن، فرهنگ زنان را به مصرف گرایی سوق داده است. جامعه ی جدید جهانی مصرف کنندگانی تولید می کند که خواسته های آنان از نظم پیشین پیروی نمی کند. مصرف گرایان در رسانه ها، برنامه هایی ارائه می کنند که بی هیچ ملاحظه ای، منزلت انسانی را به خاطر اهداف مالی و شهرت، زیر پا می گذارند.

راه کارهای تحکیم جایگاه زنان در عصر جهانی شدن

برای تحکیم جایگاه زنان، از طریق تقویت روابط اعضای خانواده و ترویج ارزش های خانوادگی اصول و راه کارهای زیر پیش نهاد می شود:

تأکید بر استمرار و حفظ خانو

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.