پاورپوینت کامل دید جهانی برای نوشتن درباره ی اسلام ۵۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل دید جهانی برای نوشتن درباره ی اسلام ۵۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل دید جهانی برای نوشتن درباره ی اسلام ۵۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل دید جهانی برای نوشتن درباره ی اسلام ۵۱ اسلاید در PowerPoint :

>

گفت وگو با سوزان داگلاس، دکترای تاریخ و محقق تاریخ اسلام

خانم دکتر «سوزان داگلاس»، متخصص تاریخ اسلام و دیگر مذاهب دنیاست. او یکی از زنان فعال مسلمان و موفق آمریکایی است که خدمات ارزنده ای در مراکز علمی آمریکا درباره ی تاریخ اسلام انجام داده است. وی کسی است که تاریخ اسلام را با دروس تاریخی در ایالت متحده پیوند داد و بیش از دوازده کتاب درسی و تجاری را برای توسعه و پیش رفت برنامه های آموزشی تألیف کرده است که مورد استفاده و استقبال بسیاری از مراکز علمی، آموزشی و فرهنگی قرار گرفته است.

کتاب های: «آموزش تحقیقات برای مشاوره ی برنامه های فرهنگ اسلامی در مرکز ملی»، «تاریخ در مدارس»، «بچه های رمضان»، «کارول هدی ۲۰۰۲»، «عصرهای جهان، شروع و انتشار اسلام از ۱۵۰۰- ۶۲۲ میلادی» و… از جمله آثار اوست.

دکتر «داگلاس» در گالری، هنر اسلامی را رایگان آموزش می دهد و علاقه مندان به این رشته را راهنمایی می کند. هم چنین او به صورت داوطلب برای آموزش منابع و موضوعات اسلامی از طریق اینترنت شرکت کرده است. وی در سال ۲۰۰۰ اولین پیشنهاد اصلاحی را درباره ی آموزش تحصیلات اسلامی به مراکز آموزشی ارائه داد. اکنون وی در حال توسعه ی فعالیت های آموزشی و فرهنگی در امور تعلیمات و منابع اسلامی برای مدارس فرهنگی و آموزشی است.

* خانم دکتر! خیلی ممنون با وقتی کمی که داشتید ما را پذیرفتید؛ بگویید در چه رشته ای تحصیل کرده اید و در حال حاضر چه می کنید؟

لیسانس مطالعات عرب را از مرکز دانشگاه «جورج تاون» واشنگتن و فوق لیسانسم را در رشته ی تاریخ از دانشگاه «روچستر» و دکترای تاریخ را در دانشگاه «جورج میسون» ویرجینیا گرفتم. از سال ۲۰۰۶ تحقیقاتم را در دانشگاه ها در زمینه ی تمدن های ملل متحد آغاز کردم و پژوهش گر ارشدی بودم که برای پیوستگی ملل و تمدن بشریت پیش قدم شدم. در کنار تمام فعالیت هایم، مادر سه فرزند نیز هستم.

در حال حاضر نویسنده، مدرس دانشگاه جورج تاون در واشنگتن دی سی و مشاور فرهنگ اسلامی هستم. نویسنده ی مواد درسی تاریخ و جغرافیای جهان و اسلام برای دانشجویان نیز هستم.

* دکتر داگلاس! چه شد به اسلام علاقه مند شدید؟

وقتی شروع به تدریس تاریخ کردم و زمانی که برای تحقیق و مطالعات تاریخی به شهر برلین در آلمان سفر کرده بودم، در حین مطالعات، تاریخ جهان را در ارتباطی عمیقی با تاریخ اسلام دیدم. تاریخ اسلام یکی از شاخصه های مهم در تاریخ جهان است و از آن جایی که محقق تاریخ و علاقه مند تحقیقات تاریخ جهان بودم، شروع به مطالعات تاریخ اسلام کردم و پس از چندی با دین اسلام آشنا شدم؛ سپس سال ۱۹۷۴ به دین اسلام گرویدم.

* چرا رشته ی تاریخ را انتخاب کردید؟

شغل من معلمی بود. تاریخ را برای مطالعات خودم برگزیدم. شاید آن زمان مطالب تاریخ اسلامی در کتابی نوشته نشده بود! سال ۱۹۶۰ با اندیشه های تغییرات اجتماعی جامعه ی آمریکا ارتباط داشت و من در میان قانون های حقوق انسانی و در میان کشمکش های این قوانین و استقلال آمریکا و حوادث خاورمیانه بزرگ شده بودم. دانشجویان زیادی هم چون من علاقه مند به این سوژه ها هستند. در آن زمان که تلاش می کردم جهان را تجربه و اطلاعاتی کسب کنم، برای افزایش اطلاعات و دانشم باید مطالعات زیادی می کردم؛ به ویژه درباره ی تاریخ، سخت باید مطالعه می کردم.

* پس باید گفت شما بیش تر مطالعات جهانی داشته اید؟ چه کارهایی در این زمینه انجام دادید؟

بله، در حقیقت تخصص مطالعه ی من مطالعات جهانی است. باید شما برای نوشتن درباره ی اسلام، تاریخ اسلام، وسعت حرکت های اسلام و پیش رفت اسلام در کشورهای دیگر دید جهانی داشته باشید. مجبور بودم دانش و اطلاعات زیادی درباره ی آسیا، اروپا، آفریقا، اقیانوس ها و مدیترانه کسب کنم. وقتی می گویید تاریخ اسلام، سوژه های مطالعه وسیع تر و وسیع تر می شود؛ حتی از تاریخ و تمدن جهان وسیع تر می گردد. من تدریس اسلام در مدارس را شروع کردم و می خواستم داستان تاریخ اسلام و عمل کرد آن را بفهم و چگونگی پیش رفت آن به کشورهای مختلف را که چگونه حرکت کرد و به کشورهای مختلف هند و چین رسید. این به من توانایی داد تا روی یادگیری تاریخ جهان تمرکز کنم. مطالعه به من فرصت داد متصل بشوم به کسانی که روی میدان جدیدی از مطالعات تاریخ کار می کردند و در تاریخ جهان و تمدن های بزرگ دست اندرکار بودند. مطالعات زیادی در شاخه های مختلف تاریخ بود؛ کسانی که متخصص تاریخ جهان و متخصص شناخت جهان و باستان شناس بودند. این ها خوب تحقیق می کردند؛ ولی تمرکز و نگاه شان محدود بود. من با آن ها ارتباط برقرار کردم تا خیلی عمیق یاد بگیرم.

تاریخ جهان بیست الی سی سال است که رشد کرده و خیلی از دانش ها و علم ها هم در این میدان های مطالعاتی پیدا شدند؛ این ها یک تاریخ مرتبط است. این برای دانشجویانی که علاقه مند به دانستن در مورد تاریخ اسلام هستند، بسیار خوب است. نه تنها برای دانشجویان مسلمان، بلکه برای دانشجویان غیرمسلمان مسئله ی قابل استفاده ای است؛ برای این که اسلام تاکنون یک جامعه ی آزادی بوده و جامعه ی بسته ای نبوده و حالت تهاجمی نداشته است. تمدن اسلامی، دارای فهم دانش تجارت (داد و ستد) و ارتباط آزاد با جهان بوده و ایده ها و اندیشه های بسیاری در تمدن اسلامی وجود داشته و این خیلی مورد علاقه ی من بوده و هست.

من به دفتر باستان ملی انگلستان و مصر رفتم. می خواستم بدانم آن ها چگونه تاریخ شان را آموزش می دهند. کتاب های درسی بعد از استقلال هندوستان از استعمار انگستان را مطالعه کردم. کتاب های درسی دو قرن پیش را مرور کردم. ما هنوز سیستم درسی یک سانی داریم. این سیستم همیشه در تاریخ استفاده شده است. در قرن پیش، فقط ثروت مندان می توانستند آموزش ببینند؛ ولی حالا همه ی مردم و ما بالأخره این مدل را عوض کردیم.

* خانم دکتر! چه شد که نویسنده شدید؟

موقعی که شروع به مطالعه کردم، سعی کردم بیش تر در مورد تاریخ اسلام مطالعه کنم و هنوز هم آن را ادامه می دهم؛ برای این که مدرس دانشگاه هستم و می خواهم چیزهایی تدریس کنم که در موردشان اطلاع کافی و لازم را داشته باشم. وقتی برای تدریس می روی، باید چیزی به دانشجو یاد بدهی. همین طوری نمی توانی سرکلاس بروی. بهتر است مواد درسی به صورت خیلی جذاب به دانشجویان عرضه شود تا آن ها انگیزه ی یادگیری و مطالعه و رغبت برای فراگیری دانش را داشته باشند. شروع کردم به نوشتن مواد درسی که می خواستم برای دانشجویان تدریس کنم؛ چراکه بعضی وقت ها به من می گفتند چرا برای دانشجویان کتاب نمی نویسید؟ خیلی از افراد دانشمند و باسواد ماهر هستند؛ اما به مطالعه ی عمیق نمی پردازند. آ ن ها فقط وقتی در مدرسه هستند مطالعه می کنند.

* آیا تاریخ آموزشی در دانشگاه برای همه ی دانشجویان غیرمسلمان و مسلمان یکی است؟

چیز مهمی که سال ۸۰ به بعد خیلی مورد نظر بود، این بود که چه درس هایی را به دانشجویان مسلمان و چه درس هایی را به دانشجویان غیرمسلمان در مورد تاریخ اسلام آموزش بدهیم؛ زیرا ابتدا شما باید استدلال و گواهی تاریخی داشته باشی تا منتهی به باور دانشجو شود و بین این دو صنف تفاوت هایی وجود دارد. تو باید طوری درس بدهی تا دانشجو را وادار به تفکر کنی و مشوقش باشی تحقیق کند. ابتدا شروع کردم مواد درسی را به صورت یک نوشته ی زیبا و رنگی مورد توجه دانشجو، تهیه کنم.

* خانم دکتر سوزان! اولین کتابی که شروع به نوشتن کردید، چه بود و برای چه سطحی نوشته شد؟

اولین چیزی که برای دانش آموزان رتبه ی ششم نوشتم در زمینه های مطالعات جامعه شناسی در نظر گرفته شد. این کار حدود هفت سال وقت مرا گرفت؛ سال هایی که بچه های من هم خیلی کوچک بودند. در آن زمان فرزندانم کتاب های مرا می خواندند و مشاوره هایی به من می دادند که چگونه آن ها را سروسامان بدهم. قبل از این که این برنامه را تمام کنم، احساس می کردم نیاز دار

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.