پاورپوینت کامل یک ریاضی دان متولد می شود ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل یک ریاضی دان متولد می شود ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل یک ریاضی دان متولد می شود ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل یک ریاضی دان متولد می شود ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
>
قرن هاست که دانشمندان ریاضیات، فیزیک و نجوم درگیر تکمیل علوم و کشف مباحث جدید هستند. «تربیع دایره»، «تضعیف مکعب» و «تثلیث زاویه» سه مسئله ای هستند که در یونان باستان و ایران روی آنها کار می شد.
در تربیع دایره، دانشمندان به دنبال پیدا کردن مربعی هستند که مساحت آن با مساحت دایره مفروض، برابر باشد. آنها ابتدا پیرامون محیط دایره را که منحنی است اندازه می گیرند و سپس می روند سراغ قطر، و چون قطر خط صاف است و از جنس خط منحنی نیست، لذا محیط دایره را هم به صورت خط مستقیم در می آورند و تلاش آنها برای برابری مساحت دایره با مساحت مربع حاصل از باز شدن دایره، منجر به پیدا شدن عدد «پی» شده است.
یافتن مربعی هم مساحت با دایره ای فرضی، نه با خطکش و پرگار حل شدنی است و نه با سایر منحنی های جبری مثل مقاطع مخروطی که در مسئله های «تثلیث زاویه» و «تضعیف مکعب» به کار می روند.
با این حساب امکان ندارد که شما به سراغ ریاضی رفته باشید و سر و کارتان به عدد «پی» نیفتد. مقدار عدد «پی» تا به حال ۱۴/ ۳ اعلام شده است ولی با این وجود برخی کشورها این عدد را قبول ندارند و آن را ۱۵/ ۳ می دانند. «فرناز فلاحتی» به همراه دو ریاضیدان دیگر روش اثبات عدد «پی» و به دست آمدن رقم ۱۵/ ۳ را در کتابی به نام «عدد پی چیست؟» ثبت و چاپ کرده است.
گفتگوی این شماره، گفتگوی ما با این ریاضیدان کوچک است و اینکه چطور امکان دارد عدد «پی» یک صدم بیشتر باشد و کسی به آن بی توجه باشد.
«فرناز» متولد ۱۳۶۲ در تهران است و دیپلم ریاضی فیزیک دارد و عاشق هندسه و ریاضی است.
فرناز جان، اول از همه بگو چرا رفتی سراغ ریاضی و بعد به عدد «پی» پیله کردی؟
از کودکی هندسه و معماری از مباحث مورد علاقه ام بود. می دانستم که برای مهندسی عمران و یا معماری باید هندسه ام قوی باشد، پس تصمیم گرفتم شروع به خواندن هندسه بکنم. ابتدا از سال اول دبیرستان زیر نظر استاد «حسن دینبلی» که از دوستان پدرم بود، به طور جدی شروع به یادگیری ریاضی و هندسه کردم. خانواده ام اول معتقد بودند که بهتر است به جای پیشرفت در یک رشته، بچسبم به درس ولی بالاخره آنها هم مثل من قانع شدند که ارزش این گونه مطالعات کم از دبیرستان و دانشگاه نیست. اگر به دانشگاه می رفتم چیز زیادی در مورد هندسه یاد نمی گرفتم ولی الان در حد یک کارشناس معماری از هندسه سررشته دارم. خانواده ام هم خوشحال هستند که به نتیجه دلخواهم رسیده ام.
و اما عدد «پی» خیلی مهم است. در هر رشته ای ما با دایره سر و کار داریم. در مهندسی هم که همه چیز با دایره است و هر دایره ای با عدد «پی» مشهور است و همان یک صدم کم و یا زیاد که بین کشورهای مختلف اختلاف است، خودش در هر محاسبه ای کلی تفاوت مقدار را نشان می دهد.
اگر ریاضی اینقدر شیرین است و جذاب، پس چرا دانش آموزان از هندسه و انتگرال فراری هستند؟
ریاضی جذاب است و اصلاً مشکل نیست بلکه خوب یاد داده نمی شود. اگر ریاضی درست تدریس شود، همه بچه ها آن را یاد می گیرند. ریاضی، مادر علوم است و کسی که سر و کارش با ریاضی است، ذهن فعالی دارد و رشد فکری اش بیشتر از بقیه است.
در دوره راهنمایی نمره ریاضی من همیشه ۲۰ می شد و در دبیرستان ۱۹ و ۲۰ و معلم ها بر اساس نمره من سطح سؤالات امتحانی را می سنجیدند و نمره های دیگران را هم به حساب نمره من می دادند و می گفتند معلوم است که مثلاً امتحان سخت یا آسان بوده است. ما هندسه فضایی، هندسه تحلیلی و حساب دیفرانسیل می خواندیم و به نظرم اصلاً سخت نبود.
به فکر نیستی خودت را برای کنکور آماده کنی؟
بی تعارف بگویم برادرم فوق لیسانس مهندسی پزشکی است و مورد افتخار خانواده؛ و آنها همه روی درس من هم حساس هستند و می خواهند بروم دانشگاه. والدینم برادرم را بیشتر از من دوست دارند چون درسش را ادامه داده است.
خودم هم هر جا که می روم می گویند دانشگاه رفته ای یا نه؟ به نظر اطرافیان حتی اگر در دانشگاه چیزی یاد نگیرم برایشان مهم نیست، ولی لازم می دانند حتماً مدرکم را بگیرم، چون جامعه مدرک گرا شده است. اما خودم دوست دارم بروم سراغ مطالعات آزاد و تحقیق که بدون دانشگاه هم می توان به آن رسید ولی این کار من و دیگرانی چون من، هنوز در جامعه جا نیفتاده است؛ پس بالاخره مجبورم بروم سراغ رشته ای که دوست دارم یعنی همان رشته معماری، و چندضلعی های ریاضی را به صورت سه بُعدی به اجرا در بیاورم.
البته درس خواندن برای کنکور، با مطالعات آزاد من فرق دارد. به نظر من روش کنکور ما اشتباه است و نحوه تنظیم سؤالات و نوع گزینه های مطرح شده با آموخته های ما در مدرسه متفاوت است و معلوم نیست سؤالات کنکور اشتباه است و یا آموخته های ما در مدرسه!
به نظرت پس کنکور باید چطور برگزار شود؟
سؤالات کنکور باید مطابق با کتاب های درسی باشد و آن هم به صورت تشریحی برگزار شود و نمرات دبیرستان هم در قبولی در دانشگاه لحاظ شود. خودِ من با اینکه تمام نمراتم در دبیرستان خوب بود ولی در همان یک باری که کنکور دادم در سؤالات ماندم و قبول نشدم.
در المپیاد ریاضی شرکت کرده ای؟
اهل المپیاد نیستم. بچه های المپیاد یک سری کتاب های خاصی می خوانند. من خودم در سال گذشته در مرحله اول المپیاد قبول شدم ولی اصلاً در مرحله دوم آن شرکت نکردم؛ دوست داشتم به جای دنبال کردن درس های خاص، مطالعات دنباله دار خودم را در زمینه هندسه ادامه دهم.
فرناز جان، حالا از کتاب های چاپ شده ات بگو؟
دو کتاب دارم که نتایج مدت ها تحقیق و محاسبه ریاضی استادم، من و مهندس امیر تهذیبی است و اسم هر سه ما به عنوان نویسنده در روی جلد قید شده است. اولین کتاب «پی چیست؟ بررسی نظرات باطل گذشتگان» است و دومین کتاب «کشف توانمندی های خطکش و پرگار».
کتاب اول مربوط است به نظرات مختلفی ک
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 