پاورپوینت کامل شیعیان اندونزیایی و رسالت حوزه ۴۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل شیعیان اندونزیایی و رسالت حوزه ۴۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل شیعیان اندونزیایی و رسالت حوزه ۴۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل شیعیان اندونزیایی و رسالت حوزه ۴۶ اسلاید در PowerPoint :

>

۶۳

دین مبین اسلام توسط بازرگانان هندی، ایرانی و عرب در کشوراندونزی منتشر گردیده، برخی از مورخان می گویند که
اسلام در قرن سیزدهم میلادی وارد این کشور شده است، و برخی دیگر همچون دمشقی و مقریزی تاریخ ورود اسلام را
قرن اول هجری می دانند. اکثریت مسلمانان آن جا سنی و پیرو مذهب شافعی اند.

بنابر اسناد (سنگ قبر، آثار قدیمی و باستانی) جمعی ازپژوهشگران برآنند که تاریخ تشیع در اندونزی نیز همراه با
وروداسلام به این کشور، به قرون اولیه هجری باز می گردد. به عنوان نمونه بر روی توپ جنگی عظیم و قدیمی در یک
شهر باستانی به نام بانتن (bannten) جمله «لافتی الا علی، لا سیف الا ذوالفقار»نوشته شده و روی سنگ قبر بعضی از
بزرگان در شهر «آچه » (aceh) مثل سیدحسام الدین الحسینی (متوفای سال ۸۲۳ ه ق)، سیدشریف الدین حسن بن
علی الاسترآبادی (متوفای سال ۸۲۳ ه ق) وامیر محمد بن عبدالقادر (متوفای سال ۸۸۲ ه ق) جملات لااله الاالله، محمد
رسول الله، علی ولی الله و لا فتی الا علی، لا سیف الاذوالفقار نقش بسته است. از آن جایی که انتشار اسلام و پیشرفت آن در
اندونزی توسط فرزندان پیامبر(ص) انجام گرفت، لذا شگفتی ندارد که مردم این سرزمین محبت ویژه ای نسبت به خاندان
نبوی(ص)داشته باشند و به صورت تقدس آمیزی به آنان بنگرند.

اما با گذشت زمان و در اثر جریانات و تغییرات گوناگونی که دراین کشور پیش آمد، شناخت مردم از اسلام حقیقی رو به
کاهش نهاده و در نهایت به دوری آنان از مذهب حق منجر شده است.

عواملی از قبیل فشار و تسلط دولت استعمارگر هلند در سالهای طولانی و بروز جنگهای مختلف داخلی از یک سو و عدم
استمرار حرکت مبلغین شیعه پس از منقرض شدن نسل پیشین از سوی دیگر و سرانجام ورود مذهب شافعی به عنوان
مذهب برگزیده و مورد علاقه مردم منطقه، موجب شد که مردم از مکتب راستین اسلام دور بمانند. بااین همه، همچنان
که شایسته یک مذهب مسئول و با پایه محکم است،تشیع نفوذ خود را در دل اکثریت مسلمین اندونزی آنچنان
گسترده بود که حتی پس از گذشت قرنهای متمادی مردم پاره ای از مناطق کشور هنوز پای بند مراسم عاشورای
حسینی(ع) بوده و به این روزتاریخی (hona husein) «روز حسین » می گویند. همچنین یکی ازدانشگاههای شهر
را «حوض شیعه » نام گذاشته اند. (۱) پیروزی انقلاب اسلامی در ایران کلیه مسلمانان اندونزی را
واداشت تا به تحولی نوین درباره نحوه زندگی و تفکرخود رو آورند در میان طبقات مختلف جامعه این کشور
قشرتحصیلکرده و دانشگاهی آن بیش از پیش از نعمت انقلاب بهره جسته و می برند، آنان چه در دانشگاه و چه در
حوزه های علوم اسلامی توانستند با معیار قرار دادن انقلاب اسلامی، اسلام راستین را ازاسلام ساخته ابرقدرتها باز
شناسند و هرکدام را در ارزیابی خودجدا از هم مورد بررسی و کاوش قرار دهند.

انقلاب اسلامی همراه با نوشته های شیهد مطهری، شیخ جعفرسبحانی،علامه طباطبایی و دکتر علی شریعتی و دیگر
اندیشمندان شیعی که به زبان اندونزیایی ترجمه شده است، به اجتماع راه یافت به طوری که پس از سالهای طولانی
انفعال نسبت به علما و روحانیون،انقلاب کاری کرد که تا از نو آنان را به علما و دانشمندان علوم اسلامی امیدوار سازد و این
پدیده مثبت را می توان در چند برابرشدن علاقه مندی آنان به فراگیری علوم اسلامی مشاهده کرد (۲) نفوذفرهنگی و
ادبی ایران در این کشور بسیار گسترده و وسیع است، چه این که اسلام در درجه اول به دست ایرانیها به اندونزی راه یافته
است بدین جهت فرهنگ و ادب ایرانی نیز همراه آیین اسلام درجاوه و سوماترا نفوذ و گسترش یافت. ایرانیان با وجود
بعدمسافت از قرون اولیه هجری در اندونزی سکونت گزیدند و به تدریج درشئون مختلف سیاسی، بارزگانی، علمی و
روحانی مهمترین مناصب ومقامات را به خود اختصاص دادند.

اسامی فارسی از نام هایی است که هنوز در اندونزی متداول است. نکته شایان توجه این است که در خط معمول اندونزی
که خط نستعلق است علایمی که بالا و پایین حروف گذاشته می شود همان زبر و زیرو پیش فارسی و عربی است. همراه با
نفوذ سیاسی و تجارتی، نفوذ ادبی ایرانیان در این سرزمین نیز بر قرار بوده است و بسیاری از آثار ادبیات ایران از مدتها
پیش در نواحی مختلف این سرزمین ترجمه شده است. (۳) مردم اندونزی، بسیار مهربان و خوش برخورد و کریم النفس
هستندو برخلاف وضعیت نابسامان اقتصادی آنها، در مهمانی نوازی بسیارکوشا هستند به طوری که از وجود مهمان
احساس ناراحتی نمی کنند.

سادات و هاشمی های اندونزی که اغلب آنها سادات حضرمی (حضر موت یمن) هستند و طبقه اشرافی را در میان مردم
اندونزی تشکیل می دهند، از احترام ویژه ای در میان مردم برخور دارند و مردم برای احترام دست آنها را می بویند (چرا
که بوسیدن دست جهت احترام در میان آنها متداول نیست.) بعضی از سادات در پستهای مهمی در دولت به کارگماشته
شده اند و شمار سادات حدود نیم میلیون نفر برآورد شده است. واضح است که سادات مورد نظر شامل سادات شیعی،
شافعی و حتی نواصب می باشند.

سادات اندونزی به شدت مایل هستند که اصالت عربی و هاشمی خودرا حفظ کنند، لذا در یادگیری زبان عربی تلاش
جدی دارند وارتباط خود را با حضرموت همچنان حفظ کرده اند.

مجمعی در جاکارتا برای اهتمام و رسیدگی به وضع سادات بنام «الرابطه العلویه » تاسیس شده است این مجمع موسسه ای
برای ثبت انساب سادات تاسیس کرده که تمام انساب در آن دفتر ضبط شده است به نحوی که کسی نمی تواند در آنجا
ادعای سیادت کند مگر این که موسسه آن را تایید کند.

این موسسه شعب دیگری نیز غیر از جاکارتا دارد مسئولین این موسسه آمادگی خود را در زمینه ثبت انساب سادات در
ایران اظهارکرده اند.

موسسه الرابطه العلویه در زمینه رسیدگی به وضع تحصیلی علوی هانیز فعالیت دارد.

این موسسه از طریق تاسیس بعضی از مدارس و پرداخت هزینه تحصیل دیگر علوی هایی نیازمند اقدام نموده است.
سادات اندونزی اهتمام ویژه ای نسبت به کرامات منقوله از اجدادشان دارند پاره ای ازکراماتی که آنان درباره اجدادشان
نقل می کنند، برای ائمه اطهارعلیهم السلام به ثبت نرسیده و پاره ای دیگر از محالات عقلی است با این حال آنها به صحت
این کرامات معتقدند. این اعتقاد خودعاملی برای پافشاری گروهی از علوی ها بر باطل خود و عدم پذیرش مذهب حق
بوده است. (۴)

از شمار شیعیان این کشور اطلاع دقیقی دردست نیست. اما با توجه به برخی شواهد متقن تاریخی و نیز قرائن و امارات
متعددی که در جامعه کنونی مسلمانان اندونزی وجوددارد، می توان پذیرفت که امروز در تمام جزایر مسکون
اندونزی جمع کثیری از شیعیان زندگی می کنند.

تاریخ شیعه در این سرزمین به آغاز دعوت اسلامی و ورود مسلمانان به این مجمع الجزایر باز می گردد. پروفسور فقید،
جایادیننگراد،مورخ اندونزیایی و استاد دانشگاه اندونزی، که خود از اهل سنت بوده، بر این عقیده بود که دین اسلام توسط
شیعیان به این سرزمین راه یافته است. گروهی از شیعیان امروز این کشور ازاعقاب و اخلاف محمد بن علی و حسن بن
علی بن الامام جفعرالصادق(علیهم السلام) هستند که برای حفظ جان خود از ممالک دیگرگریخته و در این سرزمین ماوا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.