پاورپوینت کامل قم و انتظارات جهان معاصر ۳۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل قم و انتظارات جهان معاصر ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قم و انتظارات جهان معاصر ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل قم و انتظارات جهان معاصر ۳۷ اسلاید در PowerPoint :

>

۱۷

حقیقت زیباترین آهنگ هستی است و زمزمه روح نوازش همواره انسان را شوق و عشق بخشیده است.

ذهن کنجکاو و پرسشگر انسان نیز به دنبال راهیابی به این عرصه بوده و رفع نیازهای روحی خویش را در وصال زمزم
جوشان حقیقت می دیده است. هرجا حقیقت در چهره واقعی اش رخ نموده است، جهانی از ایثار و زیبایی را متجلی ساخته
و اعجاز ابعاد انسانی را به ظهور رسانده است. مشکل اصلی انسان در این است که از نیستان حقیقت دور مانده است.

کز نیستان تا مرا ببریده اند
از نفیرم مرد و زن نالیده اند (۱)

این همان نکته ای است که امام خمینی (ره) در نامه خویش به گورباچف یاد آور می شود و می نویسد: «جناب آقای
گورباچف، بایدبه حقیقت رو آورد. مشکل اصلی کشورشما مساله مالکیت و اقتصادو آزادی نیست; مشکل شما عدم اعتقاد
به خداست. همان مشکلی که غرب را هم به ابتذال وبن بست کشیده و یا خواهد کشید مشکل اصلی شما مبارزه طولانی و
بیهوده با خدا و مبدا هستی و آفرینش است. (۲)

پیامبران الهی و امامان معصوم برای عرضه حقیقت در شکل راستین و زیبای آن تلاشها و مجاهدتهای خستگی ناپذیر
داشتند وافقهای روشن آن را فرا راه انسان گشودند. آنها گلواژه های ایمان و عقیده را در بوستان جانهای مستعد غرس
کردند و رهبری حیات فکری انسان را عهده دار شدند; اما این حقیقتها در هرزمان نیازمند بیان و تعلیمی متناسب با
شبهات و پرسشهای جدید است.هرچه این آب زلال از سرچشمه اصلی خود بیشتر فاصله می گیرد،تهاجمات بیشتری آن
را تهدید می کند. بدین سبب، حقایق برای بقای خویش به مرزبان هوشمند نیازدارند; مرزبانانی که حماسه ها راپاس دارند
تا در گذر زمان توحید به تثلیث مبدل نشود و قوانین مبتنی بر فطرت الهی، به وسیله پیامبرخاتم و عترت پاک او
تبیین شده، چهره حقیقی و دل انگیز خویش را حفظ کند. اینجاست که به فلسفه وجودی حوزه های دینی و شیعی، که
همان ایفای رسالت عظیم فرهنگی و الهی است، بیشتر واقف می شویم. در این نوشتار برآنیم تا نمونه ای از حضور فعال و
قوی حوزه علمیه قم را در عرصه پاسخگویی به انتظارات جهان معاصر بیان کرده، به بایسته ها و کاستیها اشاره کنیم.
سخن را از ظهور دوقدرت بزرگ مارکسیسم و کاپیتالیسم در صحنه جهان آغاز می کنیم. فرهنگ الحادی مارکسیسم با
این هدف که مبانی مذهبی و ادیان توحیدی را از صحنه زندگی انسانها خارج کند، حضوری مستبدانه وقدرتمندانه در
جهان یافت و خود را بی رقیب معرفی کرد. این فرهنگ، در حرکت فرامرزی خویش، بیش از همه جهان اسلام را
نشانه گرفت و ساده دلان دور از حقیقت را به سوی خویش جذب کرد، موجی سهمگین بود مکه جانهای ضعیف را درکام
خویش فرو ی برد;اماناگهان به صخره عظیم و موج شکن حوزه علمیه خورد. مردی ازتبار ابراهیم (ع) همت کرد و آرام و
مسلط دور از تکلف حقایق فلسفی اسلام را بیان کرده، فلسفه الحادی مارکسیسم را به نقدکشید، مردی که احساس کرد
فلسفه اسلامی نیازمند یک نظام وساختار جدید است به گونه ای که بتواند پاسخگوی شبهات و پرسشهای جدید نسل
معاصر باشد و به عنوان یک سیستم فلسفی به جهانیان عرضه شود. شهید مطهری می نویسد: «سالهاست «علامه
طباطبایی »در این فکر هستند به تالیف یک دوره فلسفه بپردازند که هم مشتمل بر تحقیقات گرانمایه هزار ساله فلسفه
اسلامی باشد و هم آرا و نظریات فلسفی جدید مورد توجه قرار گیرد و این فاصله زیاد که بین نظریات فلسفی قدیم وجدید
در ابتدا به نظر می رسد واین دو را به صورت دو فن مختلف و غیر مرتبط به هم جلوه گرمی سازد، مرتفع شود و بالاخره به
صورتی در آید که با احتیاجات فکری عصری، بهتر تطبیق شود و مخصوصا ارزش فلسفه الهی، که جلودار آن دانشمندان
اسلامی هستند و فلسفه مادی در تبلیغات خوددوره آن را خاتمه یافته معرفی می کند، به خوبی روشن شود…» این روشی
که حضرت معظم له «علامه طباطبایی » آغاز کرده اند، یک اقدام اساسی است و فلسفه را در ایران وارد مرحله
جدیدی می کند. (۳)

شهید مطهری، در جای دیگر، در معرفی کتاب (اصول فلسفه و روش رئالیسم) می نویسد: «در این کتاب، در عین اینکه از
تحقیقات گرانبهای هزارساله فلسفه اسلامی استفاده شده، به آرا و تحقیقات دانشمندان بزرگ اروپا نیز توجه کامل شده
است. در این کتاب هم مسایلی که در فلسفه قدیم نقش عمده دارد و هم مسایلی که در فلسفه جدید حایز اهمیت است
مطرح می شود.» (۴)

علامه طباطبایی، از طرف دیگر، قرآن را در متن حوزه تدریسی خویش قرار داد. بدون اینکه از طرح شبهات به خود
هراسی راه دهد بامتانت و سعه صدر آن را مطرح کرده، به جوابگویی پرداخت. گذری بر جلد اول المیزان کافی است تا این
مطلب را به اثبات رساند. زمانی که به مساله اعجاز می رسد، به ابعاد مختلف اعجاز قران می پردازد. آن را بانظام علت و
معلول هماهنگ معرفی می کند. اوبا این توضیح که در علل محسوس منحصرنیست بحث را نظام و زیبایی خاصی
می بخشد. در موضوع شفاعت ده اشکال را بررسی می کند و به جواب آن می پردازد. این همان انتظاری است که نسل
معاصر وانسانهای شیفته حقیقت از حوزه های علمیه داشته و دارند. نسل جدید در پی آن است که به راحتی به حقایق
اسلام و قرآن دست یابد. اگر دراین راه گام برداریم، «عذر تقصیر به پیشگاه محمدمصطفی و قرآن » بیش از پیش نگارش
خواهد یافت. شاهد خضوع وتسلیم دانشمندان و فطرتهای پاک خواهیم بود و کتابهایی همچون این کتاب.

در جهت معرفی شیعه برای دانشمندان و پاسخ به انتظارات آنان نیز نمونه های جالبی در زندگی علامه طباطبایی یافت
می شود.بعد از جنگ بین المللی، که جوامع دانشگاهی برای شناخت ادیان شیوه نوینی برگزیدند و کوشیدند با
اندیشمندان ادیان ارتباط برقرار کنند، پرفسور «کنت مورگان » که خود دردانشگاه «کولگ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.