پاورپوینت کامل راهکارهای مقاومت در برابر هجوم فرهنگی ۶۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل راهکارهای مقاومت در برابر هجوم فرهنگی ۶۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل راهکارهای مقاومت در برابر هجوم فرهنگی ۶۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل راهکارهای مقاومت در برابر هجوم فرهنگی ۶۴ اسلاید در PowerPoint :

>

۱۰

مقاومت در برابر هجوم فرهنگ شیطان به اندیشه ها و آرمانها واخلاق اسلامی وظیفه تمام مسلمین بویژه اندیشمندان
امت اسلام است.

زیر شیوه هایی است که می تواند حامیان فرهنگ اسلام رایاری بخشد.

۱ زیانها و خطرهای دنیوی و اخروی گناه و تاثیر منفی آن درزندگی انسان با استفاده از بحثهای عقلی و قرآنی و
احادیث عترت(ع) و آمار جهانی برای ملت ایران پیوسته و گسترده در هرمنطقه و برای همه گروهها با زبان مناسب بیان
گردد و بعد بااستدلال منطقی روشن شود که فرهنگ غرب غالبا گناه می پرورد و بااخلاق اسلامی مغایر است. باید این
تبلیغ و ارشاد چنان باشد که در مخاطبان باور پدید آورد.

۲ محتوای پوچ فرهنگ غربی برای زندگی مورد تحلیل قرار گیرد وبرای عموم بیان شود که رشد علمی و صنعتی غرب
باید جدا ازفرهنگ و زندگی آنان مورد بررسی و باز شناسی واقع شود. بایدبگوییم و بنویسم و شاهد و سند زنده ارائه
دهیم که متفکران واقعی غرب در باره فرهنگ جوامع خود اعلام خطر کرده، سرنوشتی شوم برای مردم غرب پیش بینی
می کنند تا بت صنعت و تکنیک از بت فرهنگ جدا شود و بت فرهنگ غرب شکسته شود.

۳ مفاسد اجتماعی زمان طاغوت که، ریشه در تبعیت از فرهنگ غرب داشت، برای نسل نو که آن زمان را درک نکرده نیز
برای خانواده،به عنوان یاد آوری، بیان گردد تا عشق به پاسداری از انقلاب اسلامی و فرهنگ قرآنی و نفرت از فرهنگ
غربی همیشه زنده و پرشور بماند و به سردی نگراید.

۴ با توجه به اینکه جهان بینی زیر بنای بایدها و نبایدها وانتخابهای ارزشی و اخلاقی است و فرهنگ غنی قرآن و
عترت(ع) براساس جهان بینی توحیدی استوار است; تشکیل و گسترش نشستهای بحث و انتقاد اصول عقاید و رفع ابهام
و تردیدهای عقیدتی ازنسل جوان در سطوح دبیرستان ودانشگاهها ضروری است تا این نسل از گذرگاه تردید بیرون آید
ومتوقف نگردد; زیرا به فرموده استاد شهید مطهری(ره) تردیدگذرگاه خوبی ولی توقف گاه خطرناکی است.

بدیهی است برای نتیجه گیری مطلوب از این برنامه باید میدان آزاد برای طرح اشکال ها و ابهامهای عقیدتی نسل جوان
باز باشدتا بتوانند ابهامهای خود را آزادنه و صادقانه بیان دارند وافراد آگاه و متخصص، با بحثهای عقلی و منطقی، جوابی
قانع کننده و خالی از نقص و نقض بدانان دهند; باید بدانیم وبپذیریم که سکوت و کمرنگی مباحث اعقتادی در میان نسل
جوان امروز ناشی از وجود باورهای اعتقادی توحیدی نیست، بلکه ناشی از نبودن زمینه طرح و ابزار است که باید ضرورتا
بدان توجه شود. اگر این مهم مورد توجه قرار نگیرد، امکان توفیق تهاجم فرهنگی غرب فزونی می یابد.

۵ مسوولیت فراگیر انسان مسلمان و پیرو قرآن برای جامعه بیان شود و زیان عواقب شوم بی تفاوتی تشریح گردد تا حس
مسوولیت دینی و انسانی زنده شود و شعار به من چه و به تو چه تخطئه گردد.

۶ امر به معروف و نهی از منکر زنده شود و خطر ترک ایندووظیفه مقدس گوشزد گردد تا همه مردم و یا دست کم
اکثریت، بنابه وظیفه اسلامی، ناظر اعمال یکدیگر بوده، نظارت ملی در سطحی وسیع عملی شود; زیرا تذکرهای پیوسته
و همگانی موثرترین عامل طرد فرهنگ مهاجم غرب است.

۷ ارزشهای متعالی انسانی که فطرت او خواهان آن است و کرامت نفس انسان و مقام او در آفرینش برای مردم، بخصوص
نسل جوان،بیان و تفهیم شود. ضد ارزشها و زیان و خطر روی آوردن به آن بیان گردد. باید جامعه، بویژه نسل جوان، را در
انتخاب ارزشهای اصیل و طرد ضد ارزشها نظرا و عملا یاری و هدایت کنیم، راه شخصیت سازی را به آنها بیاموزیم و آنها را
در این راه به حرکت در آوریم.

باید همه وسائل ارتباط جمعی، بخصوص صداو سیما، در این مسیرحرکت کنند و برنامه های حساب شده و موثر ارائه
دهند تا نسل جوان در مسیرگردباد فرهنگ غرب به کوهی استوار که با هیچ توفانی نمی لرزد، تبدیل شود.

جوانان ما طالب کمال و در پی یافتن ارزشهای متعالی اند، ولی سردر گم و بی برنامه و بی هدایتگر مانده اند.

برای هدایت آنها، باید برنامه ریزی صحیح و کارشناسانه داشته باشیم نه برنامه های سلیقه ای و ذوقی و فردی.

بی تردید محیط مدارس و دانشگاهها برای اجرای چنین برنامه هایی بسیار مناسب است.

۸ روح اعتماد به نفس و اتکال به خدا و فرهنگ غنی اسلام درمردم و نسل جوان تقویت گردد و به آنها بیاورانیم که اسلام
برای بهزیستی و ترقی فرهنگ غنی و پربار و جامع دارد تا مسلمانان ونسل جوان از خطر از خود بیگانه شدن و غرب زدگی
و سقوط هویت مصون بمانند. امام راحل(ره) این راه را هموار ساخت و سنگلاخ هارا با همت والای خود بر داشت. باید راه
او ادامه یابد و زنده بماند و گذشت ایام بر اعتماد به نفس ما بیفزاید.

۹ باید برای این برنامه های فرهنگی همه امکانات مادی وفیزیکی و نیروهای انسانی و وسائل ارتباط جمعی و هنر
بطورهماهنگ به کار افتند و وقفه و مسامحه روا نداریم، زیرا غرب درتهاجم فرهنگی خود مسامحه و وقفه روا نخواهد
داشت.

۱۰ لازم است مساجد فعال شوند; به گونه ای که قدرت جذب نسل جوان را پیداکنند. و برای رسیدن به این هدف متعالی
وموثرضروری است: اولا در انتخاب و نصب ائمه جماعتها دقت کافی به عمل آید و ملاک و معیار انتخابات و انتصاب آنها
معلومات دینی،اجتماعی، تربیتی و سیاسی و آگاهی به نیاز نسل جوان و قدرت ابتکار در جذب آنها باشد نه عنوان و
شهرت و خصوصیات دیگر.

جامعه امروز ما به مساجد فعال که پایگاهی برای تربیت نسل جوان و خانواده ها باشد، به شدت نیازمند است. زمانی
مساجد مامی توانند چنین نقشی ایفا کنند که ائمه جماعات افرادی چنین باشند و تنها به خواندن نماز و حدیث مختصر
بین دو نماز اکتفانکنند. چنین تحولی هرچه زودتر باید در مساجد سراسر کشور اسلامی ایران به وجود آید. جوانان بی
هیچ تاخیری به دورن این سنگرتوحید کشانده شوند.

ثانیا: امکانات رفاهی و کتابخانه های مساجد مورد توجه قرارگیردتا جاذبه مسجد قوی و مطلوب گردد.

۱۱ تا سرحد امکان برنامه سخنرانیها و منابر، بویژه درمجالسی که جمعیت بیشتر و آمادگی بهتر است، به این موضوعها
وآگاه کردن مردم و مجهز ساختن آنها برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب اختصاص یابد و سخنرانان قبل از خطبه های
نماز جمعه سراسر کشور بدین امر مهم اهتمام ورزند. البته باید در انتخاب سخنران دقت شود.

۱۲ می دانیم که بیشتر خانواده های ما از مسائل تربیتی و اخلاقی و شیوه بر خورد صحیح و اصولی با فرزندان آگاهی
ندارند. این امر مشکلی بزرگ در مسیر پرورش مطلوب نسل به شمار می آید.

بدین مناسبت، ضرورت دارد با تشکیل مستمر جلسات انجمن اولیا ومربیان و تلاش دائم جراید و صدا و سیما و سایر
امکانات تبلیغی آگاهی کافی و مصداقی به والدین داده شود تا پایه های تربیت فرزندان و جوانان از استحکام خوبی بر خور
دار گردد; زیرا اگرخانواده های نا آگاه در نا آگاهی باقی بمانند نه تنها مشکل تربیت فرزندان در خانواده باقی خواهد ماند،
بلکه زحمات مربیان خارج از خانواده نیز خنثی می شود و قدرت دفاعی فرهنگی نسل ازمیان می رود.

۱۳ در به کار گیری و تقویت نیروهای آگاه و متعهد و فعال برای اداره امور تربیتی آموزش و پرورش سراسر کشور حداکثر
کوشش به عمل آید. واحدهای امور تربیتی در طراحی و برنامه ریزیهای اصولی تربیت فعال گردند; به برنامه های زیر بنایی
و شعاری وتزبیتی اکتفا نکنند و امکانات مادی و فیزیکی لازم در اختیارآنها قرار داده شود تا در اجرای برنامه های تربیتی
با مشکل خدماتی رو به رو نشوند.

۱۴ ایجاد تحول در انجمن های اسلامی و جهاد دانشگاهی دانشگاههاو موسسه های آموزش عالی و سوق دادن فعالیت و
برنامه های آنان به سوی امور پرورشی و تربیتی و اخلاقی و ایجاد باورهای مقدس اسلامی در دانشجویان، با استفاده از همه
امکانات، ضروری است زیرا این گروه تحصیل کرده و پرتوان می تواند در مقابله با نفوذ و پیشرفت تهاجم فرهنگی غرب
نقشی مهم داشته باشد.

۱۵ بها و میدان دادن به استادان و معلمان آگاه و متعهد ومعتقد به فرهنگ اسلامی که به فرهنگ مبتذل غرب لبخند
تاییدنزده اند و هدایت و ارشاد معاندان و کج اندیشان و یاوران غیرمستقیم تهاجم فرهنگی غرب در سطح آموزش و
پرورش و دانشگاهها وموسسات آموزش عالی ضروری است. بی تردید اگر مشاهده شد برخی ازاستادان به ناسازگاری با
فرهنگ اسلامی ادامه می دهند باید، آنهارا قاطعانه و بدون ملاحظه مقام علمی شان از صحنه آموزش کشوراسلامی طرد
کرد.

۱۶ در اعزام جوانان، برای ادامه تحصیل به خارج از کشورشرایط سنی در نظر گرفته شود تا هر نوجوانی که هنوز
پایه های تربیت دینی اش استحکام نیافته، در پرتو امکانات مالی اش، روانه غرب نشود و غرب زده باز نگردد. افزون بر این،
در گزینش آن گروه که از شرایط سنی و مدرک تحصیلی مطلوبی بر خوردارند نیزدقت کافی به عمل آید تا آنهایی که
نمی توانند در مدت تحصیل درخارج از کشور اصالت دینی و فرهنگی خود را حفظ کنند و خطرتاثیرپذیری از فرهنگ
غرب در آنها احساس می شود، اعزام نشوند;زیرا سرمایه گذاری روی چنین افرادی به معنای تربیت سربازان فدکار برای
تهاجم فرهنگی غرب، مار در آستین پرورش دادن ومراکز آموزشی را به طرفداران فرهنگ غربی تسلیم کردن است.

۱۷ بر کلیه برنامه های صداو سیما نظارت دقیق و دائم شود و ازپخش برنامه هایی که بد آموزی فرهنگی دارند و غیر
مستقیم مروج فرهنگ غرب به شمار می آیند جلوگیری شود. باید کوشید کلیه برنامه های این دانشگاه، به خصوص سیما،
به سمتی سوق داده شود وجهت یابد که خانواده ها، بویژه نسل جوان، به معیارهای ارزشی اسلامی و قرآنی معتقد شوند و
برای مقابله باتهاجم فرهنگی غرب آمادگی واقعی بیابند. نه اینکه به نام مقابله با تهاجم فرهنگی غرب برنامه هایی اجرا
گردد که خود تهاجم فرهنگی غرب است.

همچنین باید فیلمهای سینمایی و نمایش ها، که در سینماها وتالارها عرضه می شود، به وسیله کار شناسان امور تربیتی و
علوم انسانی تحت نظارت دقیق قرار گیرد تا نقطه های ضعف آنان شناسایی و اصلاح گردند.

۱۸ با مجلات و روزنامه هایی که هنوز نت

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.