پاورپوینت کامل تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی (قدس سره) ۳۴ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی (قدس سره) ۳۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی (قدس سره) ۳۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل تکلیف گرایی از دیدگاه امام خمینی (قدس سره) ۳۴ اسلاید در PowerPoint :
>
مردم جهان، بویژه مسلمانان، نزدیک به نیمی از قرن بیستم را بامرجع و رهبری سپری کردند که با نهضت
اسلامی خویش تحولی عظیم درافکار موحدان جهان به وجود آورد. او فقیه، مفسر، فیلسوف،متکلم و عارفی
شمرده می شد که دیدگاه فکری، سیاسی و اجتماعی اش را بر دو اساس استوار کرده بود.
۱- اسوه پذیری از پیامبر خدا(ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام وتوجه به سیره عملی آنان در تمام ابعاد زندگی.
۲ التزام عملی به تکلیف الهی و ظایف شرعی.
اسوه پذیری
امام خمینی(ره) شخصیتی بود که ساختار وجودی اش را تربیت وتعلیم استادانی بزرگ شکل داده بود. او سطح
را در محضربزرگانی چون آیه الله حاج سید محمد تقی خوانساری و آیه الله حاج سیدعلی یثربی به پایان رساند.
فلسفه و عرفان را نزد دو عارف بزرگ آیه الله سیدابوالحسن رفیعی قزوینی و آیه الله میرزامحمدعلی شاه آبادی
آموخت; و فقه و اصول را نزد آیاتی چون حاج شیخ عبدالکریم حائری یزدی و شیخ محمدرضا مسجدشاهی،
صاحب کتاب «وقایه الاذهان »، و نیز آیه الله سیدمحمد میرصادق اصفهانی، جدشهیدآیه الله دکتر بهشتی، فرا
گرفت.
این بزرگمرد الهی، رسول خدا(ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام رااسوه جمیع کمالات و سعادتهای ابدی
می دانست و معتقد بود آنان آیینه تمام نمای جمال حق جل و علا هستند; زیرا ولایت خدا درحقیقت
محمدیه(ص) جلوه و ظهور داشت.
این ولایت مطلقه الهیه در حقیقت علویه امیرمومنان(ع) نمودار شدو بعد هم، بر اساس «کل یوم هو فی شان…»،
در ائمه طاهرین یکی پس از دیگری جلوه کرد تا در وجود بقیه الله الاعظم روحی وارواح العالمین له الفداء نقش
بست. از این رو، رسول خدا(ص) فرمود:
«اولنا محمد و اوسطنا محمد و اخرنا محمد فمن استکمل معرفتی فهو علی الدین القیم » شروع ما محمد(ص) و
میانه ما محمد و نام پایان ما نیز محمد(ص) است. پس هرکس خوب مرا (رسول خدا(ص))بشناسد، صراط
مستقیم و دین فطری خود را باز یافته است.
امیرمومنان(ع) خطاب به سلمان و جندب فرمود:
«انا احیی و امیت باذن ربی و انا انبئکم بما تاکلون وما تدخرون فی بیوتکم باذن ربی و انا عالم بضمائر قلوبکم
والائمه من اولادی: یعلمون و یفعلون. هذا اذا احبوا و ارادوالانا کلنا واحد اولنا محمد و اخرنا محمد و اوسطنا
محمد وکلنا محمد» من با اجازه پروردگار زنده می کنم و می میرانم وهمچنین خبر می دهم شما را از آنچه
می خورید و درخانه های خویش ذخیره می کنید. من به آنچه در قلبهایتان پنهان کرده اید، آگاهم.
امامان بعد از من، که از فرزندان من هستند، می دانند آنها را وانجام می دهند اگر شما دوست داشته باشید و
بخواهید; زیرا همه ما یکی هستیم. اولین ما محمد و آخرین ما محمد و میانه ما محمداست; بلکه همگی ما
حقیقتا محمدیه هستیم.
امام راحل(ره) در شرح دعای سحر چنین اظهار می دارد: «آن وجودمقدس (رسول خد(ص)) از طرفی آیینه
تمام نمای اسما و صفات خداست و از طرفی دیگر، خود آیینه فانی در اسما و صفات است. وقتی اسما و صفات در
آیینه دیده می شود، خود آیینه رخ (جلوه)
نمی نماید و سرتا پا او را نشان می دهد.» بعد می فرماید: «دراینجا اسراری نهفته است که اظهار آنها را به صلاح
نمی دانم.»
در جای دیگر، در باره عظمت پیامبر و اهل بیتش علیهم السلام ، بااستناد به حدیثی از امام باقر(ع) می فرماید:
«همانا خداوندبرای ابراهیم از آسمانها پرده برداشت تا آنکه عرش را دید، وخداوند به قوت دیده او افزود و همانا
خداوند بر قوت دیده محمد(ص)، علی، فاطمه، حسن و حسین علیهم السلام نیز افزود،چنانکه عرش را مشاهده
می کردند و جز عرش سرپوشی برای خانه هایشان نمی دیدند. خانه هایشان به عرش رحمان مسقف است
ومعراجهای ملائکه و روح در خانه های ایشان است به اذن پروردگارشان، من کل امر سلام. » امام خمینی(ره)
وجود مقدس رسول خدا(ص) و ائمه اهل بیت علیهم السلام را در تمام ابعاداجتماعی، سیاسی و فرهنگی و…
بالاترین اسوه می دانست. در نظر او، سیره و روش برخورد آنان بامردمان آن روز، برترین الگو بود. از این رو،
دراستمرار نهضت اسلامی خویش و مبارزه با ستمکاران و رژیم ستمشاهی می گوید:
«حجت ما بر این که اگر چنانچه این مبارزه را ادامه بدهیم وصدهزار نفر از ما کشته بشود برای دفع ظلم اینها و
برای اینکه دست آنها (عوامل رژیم طاغوت) را از مملکت اسلامی کوتاه کنیم ارزش دارد، حجتمان هم کار
حضرت امیر (سلام الله علیه) و کارحضرت سیدالشهداء سلام الله علیه است. یزید هم یک قدرتمند بود ویک
سلطان بود.» در حقیقت امام خمینی(ره)برنامه مبارزه خویش را همان فرمایش سالار شهیدان حسین بن
علی(ع) قرار داد. آن حضرت در پاسخ مردم کوفه فرمود: کسی که ببیند زمامدار ستمکاری حرام خدا را حلال
می شمارد، عهد و پیمان خدا را می شکند، با سنت رسول خدا(ص) مخالفت می ورزد و با بندگان خدا به ستم
رفتار می کند وعکس العمل نشان ندهد و فریادی بر نیاورد، شایسته است خداونداو را در جایگاه ابدی قرار دهد.
آیا می دانید این مردم به پیروی از شیطان التزام داده اند و از اطاعت خداوند سبحان روی گردانده اند. فساد را
آشکار ساخته اند و حدود الهی را تعطیل کرده اند. آیا نمی بینید به حق عمل نمی شود و از باطل کناره نمی گیرند…
؟! در این هنگام، انسان مومن از جان خویش می گذرد.
مرگ برای من جز سعادت و زندگی با ستمگران جز ملال و خستگی نیست; انی لا اری الموت الا سعاده و الحیاه
مع الظالمی
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 