پاورپوینت کامل فارغ از هردو جهانم به گل روی علی(ع) ۳۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فارغ از هردو جهانم به گل روی علی(ع) ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فارغ از هردو جهانم به گل روی علی(ع) ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل فارغ از هردو جهانم به گل روی علی(ع) ۳۰ اسلاید در PowerPoint :
>
انقلاب اسلامی ایران، که بر محور اسلام بنا نهاده شده، بر اصولی الهی استوار است; اصولی که در ابتدای ظهور
اسلام به اجرا درآمد و در عصر پیامبراکرم(ص) و خلافت حضرت امیر(ع) به شکوفایی رسید.
این مقاله سیره عملی حضرت امیرمومنان(ع) را از دیدگاه امام خمینی(ره) بررسی می کند. نکته جالب توجه
آن است که امام راحل عنایتی خاص به امیرمومنان(ع) داشت و طبق آمار مفتاح صحیفه نورحضرت علی(ع)
بیش از سایر امامان علیهم السلام مورد توجه ایشان بوده است.
البته امام در بیشتر موارد با عنوان «حضرت امیر» از نخستین جانشین معصوم رسول خدا یاد کرده است. این
امر نشان می دهد که نگاه امام راحل(ره) به علی(ع)، نگاه یک فقیه شیعه به یک حاکم معصوم و الهی است و آن
بزرگوار، به عنوان یک انسان کامل وحاکم منصوب از سوی خداوند، مورد توجه آن فقیه وارسته بوده است. آن
راهبر راحل می فرماید: «باید حکومت اسلامی مثل حکومت علی بن ابی طالب سلام الله علیه باشد.»
شخصیت حضرت امیر(ع)
شناخت امام علی(ع) بسی دشوار است تا آنجا جز خداوند متعال ورسول گرامی اش او را نشناخته اند و مدعیان
شناخت حضرت تنها به اندازه توان اندک خویش به این شجره طیبه نزدیک شدند. حضرت امام در موارد
متعددی می فرماید: «علی(ع) که در هر جا می رویم،اسم اوهست… این علی همه چیز است; یعنی در همه
ابعادانسانیت درجه یک است; و لهذا هر طایفه ای خودشان را به اونزدیک می کنند.
این علی همه چیز ماست و ما همه باید تابع او باشیم. در عبادت فوق تمام عبادت کنندگان بود. در زهد فوق همه
زاهدها بود. درجنگ فوق همه جنگجویان بود. در قدرت فوق همه قدرتمندان بود; واین اعجوبه ای است که
جمع ما بین چیزهای متضاد باهم کرده است.» «علی یک بشر ملکی و دنیایی است که ملکیان از او سخن گویند. یا
یک موجود ملکوتی است که ملکوتیان او را اندازه گیری کنند. اولی آن است که … بگوییم علی بن ابی طالب(ع)
فقط بنده خدا بود و این بزرگترین شاخصه اوست که می توان از آن یاد کرد;و پرورش یافته و تربیت شده پیامبر
عظیم الشان است; و این ازبزرگترین افتخارات است.»
فارغ از هردو جهانم به گل روی علی
از خم دوست جوانم به خم موی علی
طی کنم عرصه ملک و ملکوت از پی دوست
یاد آرم به خرابات چو ابروی علی
دنیای علی(ع)
یکی از ویژگیهای حاکم اسلامی، بی اعتنایی به دنیاست. حاکم مسلمانان باید چنان زاهدانه به دنیا نگاه کند که
هیچ پست ومقامی نتواند او را بفریبد. امام(ره) با رفتار حکومتی اش درس بزرگی به همه حاکمان دنیا داد. او به
همه آموخت که در هر عصرمی توان علی گونه حکومت کرد. آن راهبر روشن بین می فرمود:
«اسلام وضعش از اول این طور بوده است که آن حاکمش، که در راس بوده است، در زندگی در معاشرت در اینها
با مردم یا پایین تربوده است یا همان جور; و بهترین حاکمی که در اسلام بعد از رسول الله(ص) پیدا شد، حضرت
امیر سلام الله علیه بود. »
«… در زندگیش وقتی که انسان می بیند، که یک پوستی بوده است(این طور نقل می کنند) که شبها این پوست
را می انداختند وخودشان با حضرت فاطمه سلام الله علیها رویش می خوابیدند وروزها همین پوست را علوفه
رویش می ریختند برای شترشان. ..»
«شما ملاحظه کنید که یک نفر که خلیفه مسلمین است، زمامدارامور است، خلیفه است، این چه وضعی داشته
است. در حالی که خلیفه است، می خواهد نماز جمعه بخواند لباس زیادی ندارد; می رودبالای منبر آن لباسی که
دارد، حرکت می دهد. به حسب نقل تا خشک بشود و دو تا لباس ندارد. یک کفشی را که خودش وصله
می کرده است، کفاشی می کرده است، ازش می پرسند; حضرت می فرماید: که این کفش به نظر شما چقدر ارزش
دارد؟ می گویند: هیچ. می گوید که:
امارت بر شما هم، خلافت هم در نظر من مثل این کفش و پایین تر ازاین کفش است; مگر این که اقامه عدالت
کنم.»
حکومت و سیاست و عدالت
در اسلام هر یک از این سه مقوله، معنایی خاص دارد. در آیین وحی، جهت حکومت و سیاست به سوی حق و
عدالت است. امام(ره) چنین حکومتی را ظل الله می شمارد و می فرماید:
«آن اولی الامری که پهلوی خدا و رسول قرار می گیرد، باید پهلوی خدا و رسول باشد، باید مثل خدا و رسول
(بلاتشبیه) یعنی ظل خداو رسول باید باشد. حکومت سلطان اسلام ظل الله هست. معنی ظل این است که
حرکتی ندارد خودش، حرکت به حرکت اوست. سایه آدم که خودش حرکتی ندارد، هرحرکتی آدم می کند سایه
هم همان طور.
ظل الله این است. آن اسم او. کسی را که اسلام به ظل اللهی شناخته است، این است که از خودش یک چیزی
مایه نگذارد; به تبع احکام اسلام حرکت بکند. حرکت، حرکت صحیح باشد. رسول الله این طور بود. ظل الله بود.»
به رغم بعضی نگرشهای باطل که سیاست را امری منفی و آل
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 