پاورپوینت کامل رؤیای فاطمی ۱۱۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل رؤیای فاطمی ۱۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رؤیای فاطمی ۱۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل رؤیای فاطمی ۱۱۹ اسلاید در PowerPoint :
>
۹۰
به نام خدای شمیم بهشت سلام الله علیها
که بر لوح دل، مِهر او را نوشت
پیشکشم فقط
به ضریح سبز دیدگان دوست سلام الله علیها
که لحظه، لحظه زیارتم
دخیل یک تبسّم نگاه اوست
*
نِکاتِستان مجموعه ای است از نکته های نسبتاً نو و خواندنی که برای بِهسازی و
بِشکوهی فرهنگ دینی و ملّی مخاطبان و خوانندگان خویش، به قلم آمده و با کلیم کاشانی
/ همدانی، همداستان و همباور است که:
گر متاع سخن امروز کساد است کلیم
تازه کن طرز که در چشم خریدار آید
با این هدف و با این باور، نخستین برگ از نِکاتِستان را با نام و یاد شمیم عصمت؛
حضرت زهراسلام الله علیها می نگاریم و قسمت اول آن را با ۲۰ نکته فرایاد می آوریم و
البته چشم به راه پیشنهادهای سودمند و نکته سنجی های ذوقمند شما در زمینه موضوعات
گونه گون نیز هستیم؛ که نکته گویان، جان فدای نکته سنجان می کنند.
۱. سوره کوثر که در شأن و منزلت حضرت زهراسلام الله علیها نازل شده، دارای ویژگی
ژرف و شگرفی است به گونه ای که همه کلمات کلیدی آن؛ یعنی «أعطینا»، «کوثر»، «فصلّ»،
«انحر»، «شانیء» و «أبتر» فقط یک بار در کلّ قرآن به کار رفته اند. (نکته گو: آیت
الله احمد صابری همدانی).
۲. در زبان عربی هنگامی که گفته می شود: «قام لها»؛ یعنی این مرد به احترام آن زن
از جای خود برخاست، ولی هنگامی که گفته می شود: «قام إلیها»؛ یعنی این مرد به
احترام آن زن از جای خود برخاست و به جهت احترام ویژه ای که برای آن زن قائل بود،
چند قدمی نیز به طرف او حرکت کرد.
در کتاب حدیثی بحارالانوار(ج ۳۷، ص ۷۱) گفته شده است که: هرگاه حضرت زهراسلام الله
علیها نزد پیامبر( َص )می آمدند، «قام إلیها»؛ یعنی پیامبر( َص ) نه فقط به احترام
حضرت زهراسلام الله علیها از جای خود بر می خاستند، بلکه به جهت احترام ویژه ای که
برای حضرت زهراسلام الله علیها قائل بودند، چند قدمی نیز به طرف او حرکت می کردند و
سپس آن حضرت را در جای خود می نشاندند. (نکته گو: حجت الاسلام والمسلمین سید
عبدالله فاطمی نیا)
۳. هرگاه پیامبرخدا( َص )مشتاق «شمیم بهشت» می شدند، شمیم (بوی خوش) حضرت زهراسلام
الله علیها را استشمام می کردند. (التوحید، ص ۱۱۸)
۴. گاهی امیرمؤمنان علیعلیه السلام برای تبیین سخنان خود به دیگران، به گفتار و
رفتار حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها استناد و استشهاد می کردند. (الخصال، ج ۲، ص
۶۱۸)
شاید این کار حضرت، بدین سبب بوده است که به مخاطبان خود بگویند دختر رسول خدا( َص
)که در دامان وحی پرورش یافته اند، نیز این سخن را گفته و این کار را کرده اند.
۵. هرگاه امام باقرعلیه السلام دچار تب می شدند، از پارچه ای که با آب سرد، مرطوب
شده بود، استفاده می کردند و برای شفای خویش به مادرشان حضرت فاطمه زهراسلام الله
علیها توسل می جستند و با صدای بلند می گفتند: «یا فاطمه بنت محمّد». (الکافی، ج ۸،
ص۱۰۹)
۶. امام صادقعلیه السلام به شخصی که نام دخترش را «فاطمه» گذاشته بود، فرمودند:
«حالا که نام او را فاطمه گذاشته ای، مبادا که دشنامش دهی یا نفرینش کنی و یا کتکش
زنی!». (الکافی، ج ۶، ص ۴۹).
البته این سخن، بدین معنی نیست که کارهای ناپسند مذکور را نسبت به دختران دیگر روا
بدانیم، بلکه نشان دهنده احترام ویژه برای دخترانی است که نامشان همسانِ نام حضرت
فاطمهسلام الله علیها است.
۷. هنگامی که امام جوادعلیه السلام همسری برای خویش برگزیدند، مَهر حضرت زهراسلام
الله علیها را مَهر همسرشان قرار دادند. (بحارالانوار، ج ۵۰، ص ۷۶).
شایان توجه است که: مَهر حضرت زهراسلام الله علیها پانصد درهم نقره و حدوداً معادل
یک کیلو و دویست و پنجاه گرم نقره است. (استفتائات جدید ، آیت الله مکارم شیرازی،
ج۱، ص ۲۱۳، م ۷۳۹)
۸. قطب عالَم امکان و الگوی تمام جهانیان، حضرت صاحب الزّمان(عجّ) هم فرموده اند:
«الگوی برجسته من، زهراست.» (بحارالانوار، ج ۵۳، ص ۱۸۰)
۹. امام صادقعلیه السلام فرموده اند: «هر نمازی که تسبیحات حضرت زهراسلام الله
علیها پس از آن خوانده شود، نزد من از خواندن هزار رکعت نماز در هر روز، دوست
داشتنی تر است.» (الکافی، ج ۳، ص ۳۴۳) نیز فرموده اند که: این تسبیحات را بهتر است
پشت سر هم و بلافاصله پس از نماز و حتی پیش از آنکه پاهای خود را جا به جا کنید،
بگویید. (الکافی، ج ۳، ص ۳۴۲)
همچنین امام باقرعلیه السلام فرموده اند که: برای زنان بهتر است تسبیحات حضرت
زهراسلام الله علیها را با انگشتان دست خود بشمرند. (الخصال، ج ۲، ص ۵۸۶)
۱۰. پس از رحلت حضرت رسول( َص ) نخستین شهید از خاندان رسالت، حضرت محسنعلیه السلام
، فرزند حضرت زهراسلام الله علیها ، بود که هنگام هجوم به خانه حضرت زهراسلام الله
علیها و بر اثر فشار در از سوی ظالمان و در شش ماهگی سقط شد. شهید کردن حضرت
محسنعلیه السلام در حقیقت باعث به شهادت رسیدن یک سوم سادات جهان؛ یعنی «سادات
محسنی»، شد.
توجه دادنی است که: انتخاب نام محسن از سوی شخص رسول خدا( َص ) و پیش از تولد (سقط)
حضرت محسنسلام الله علیها صورت پذیرفته است. (وسائل الشیعه، ج ۱۵، ص ۱۲۱).
۱۱. از فرزند محدّث قمی پرسیدند: «چه چیز باعث شد که مردم این همه، از کتاب پدرتان،
مفاتیح الجنان، استقبال کنند و آن را در خانه خود داشته باشند؟» وی در پاسخ گفت: «
یکی، اخلاص پدرم و دیگر اینکه، ایشان ثواب همه این کتاب را به حضرت فاطمه زهراسلام
الله علیها هدیه کرده بود.» (پرسش کننده: حجت الاسلام محمد حسین فکور)
۱۲. عالم ربّانی و عارف صَمدانی، مرحوم آیت الله ملا علی معصومی همدانی فرموده
بودند که: برای برآورده شدن حاجات و توسل به حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها ۵۳۰
بار بگویید:
«أللّهُمَّ صَلِّ عَلی فَاطِمَهَ وَ أبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا بِعَدَدِ مَا
أحاطَ بِهِ عِلمُک؛ خدایا! به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد، بر فاطمه و پدر
و همسر و فرزندانش درود فرست.»
یا ۵۳۰ بار بگویید:
«إلهی بِحَقِّ فَاطِمَهَ وَ أبیهَا وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِِّ
المُستَودَعِِ فِیهَا؛ خدای من! به حق فاطمه و پدر و همسر و فرزندانش و آن راز به
ودیعه نهاده شده در وجود او، (حاجاتم را برآورده کن).» (فاطمه الزهراء، بهجه قلب
المصطفی، احمد رحمانی همدانی، ص۲۵۲)
شایان توجه است: نام مبارک «فاطمه» که حرف پایانی آن، تاء گِرد عربی است، طبق حساب
حروف ابجد، با عدد ۵۳۰ برابر است. همچنین طبق همین حساب، نام «زهراء» با عدد ۲۱۴ و
«یا زهراء» با عدد ۲۲۵ برابر است.
۱۳. شماری از حدیث پژوهان عقیده دارند: اینکه گفته می شود عبارتِ «لولاکَ لما خلقتُ
الافلاک و لولا علیٌّ لما خلقتُک و لولا فاطمه لما خلقتکما؛ اگر تو نبودی، هستی را
نمی آفریدم و اگر علی نبود، تو را نمی آفریدم و اگر فاطمه نبود، تو و علی را
نمی آفریدم.» حدیث قدسی و از سوی خداوند بزرگ و خطاب به پیامبر اکرم( َص ) بوده
است؛ در کتاب های معتبر حدیثی و جوامع مستند روایی، دیده نشده است. از این رو، هم
معنی و دلالت این حدیث را باید دوباره بر پژوهید و هم سند و مدرک آن را. بویژه
نباید این حدیث را به گونه ای معنی و تبیین کنیم که از آن، برتری مقام و منزلت حضرت
امیرمؤمنان علیعلیه السلام نسبت به پیامبراکرم( َص )و برتری مقام و منزلت حضرت
زهراسلام الله علیها نسبت به آن دو بزرگوار، برداشت شود.
قابل ذکر است: در زمینه این گونه احادیث و سخنان، برخی گفته اند که این سخنِ منسوب
به حضرت زهراسلام الله علیها : «یا فضّهُ خُذینی؛ ای فضّه! مرا دریاب.» نیز سند
معتبری ندارد و باید در این سخن هم، درنگی دیگر ورزید تا به صحّت انتساب آن دست
یازید.
۱۴. طبق قواعد دستور زبان عربی، هنگام توسل به حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها
نباید بگوییم: «یا فاطمه الزّهراء أدرکنا»؛ بلکه باید بگوییم: «یا فاطمه الزهراء
أدرکینا»؛ زیرا «الزّهراء» که به معنای تابان و درخشنده است، صفت برای «فاطمه» است
نه مضافٌ الیه برای آن، و «ادرکنا» خطاب به مذکّر و مردان است، ولی «ادرکینا» خطاب
به مؤنّث و زنان است. در دعای توسل نیز می خوانیم: «یا فاطمه الزّهراء یا بنت
محمد…اشفعی لنا عندالله».
۱۵. گاه برخی به اشتباه می گویند: در احادیث اسلامی آمده است که حضرت زهراسلام الله
علیها بوی «گل یاس» می دهند. آنچه در حدیثی از پیامبر اکرم( َص ) آمده، این است که:
حضرت زهراسلام الله علیها بوی «آس» می دهند، نه بوی «یاس». (بحارالانوار، ج ۶۶، ص
۱۷۷)
گفتنی است: «آس» درختی همانند درخت انار است که هم برگ های سبزش و هم گُل های سفیدش
«خوشبو» هستند.
۱۶. شنیده و یا خوانده اید: هنگامی که بدن مطهّر حضرت زهراسلام الله علیها را میان
کفن گذاشته و فرزندانشان کنار ایشان بودند، ناگهان حضرت ناله ای کردند و دستان خود
را از میان کفن بیرون آوردند و امام حسن و امام حسینعلیهما السلام را در آغوش
گرفتند و…
گفتنی است: علامه مجلسی۱هنگام نقل این حدیث، می فرمایند: «این حدیث را در برخی از
کتاب هایی دیدم که معتبر نیستند و نمی توان به آنها استناد کرد؛ ولی دوست داشتم که
این حدیث را بیان کنم.» (بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۱۷۴) از این رو، همه ما و بویژه
سخنوران و مدّاحان اهل بیت عصمت و طهارت:در نقل و بیان این گونه احادیث ـ خصوصاً
برای مخاطبانی که پذیرش فرا عقلی و ماورای طبیعی شان کمتر است ـ باید دقت و تحقیق
بیشتری کنیم و سپس با دلیل های معتبر علمی و استنادهای صحیح حدیثی، به نقل و بیان
آنها بپردازیم؛ زیرا : «رُبَّ مَشهُورٍٍ لا أصلَ لَهُ؛ چه بسا چیزهای مشهوری که
بی پایه و ریشه اند.»
۱۷. حدیث جالبی درباره فضائل و ارزش شیعیان هست که نخستین روایت کنندگان آن، اولاً
همگی زن می باشند و ثانیاً به جز یک مورد، نام همه آنها فاطمه است. این حدیث را
«بکر بن احنف» از فاطمه دختر امام رضاعلیه السلام ، از فاطمه و زینب و ام کلثوم
دختران امام کاظمعلیه السلام ،از فاطمه دختر امام صادقعلیه السلام ، از فاطمه دختر
امام باقرعلیه السلام ،از فاطمه دختر امام سجادعلیه السلام ،از فاطمه و سکینه
دختران امام حسینعلیه السلام ،از ام کلثوم دختر امام امیرمؤمنان علیعلیه السلام ،
از فاطمه دختر رسول خدا( َص ) نقل کرده اند. (بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۷۶، نکته گو:
حجت الاسلام مرتضی دانشمند)
۱۸. یکی از القاب حضرت زهراسلام الله علیها «حانیه» (با حرف حاء) است نه هانیه (با
حرف هاء) .
شایان توجه است که: حانیه، به معنای زن دلسوز و مهربان (نسبت به همسر و فرزندان) و
اما هانیه، به معنای زن خدمتکار است. از این رو، هنگام نامگذاری دختران و گرفتن
شناسنامه برای آنان، به تلفّظ و املای درست این کلمه، توجه داشته باشیم!
۱۹. میان برخی از مردم، معروف است: صدقه دادن به فقیرهایی که سیّد و از فرزندان
حضرت زهراسلام الله علیها هستند، حرام است و بدین جهت، نباید به آنها صدقه داد.
گفتنی است که: «صدقه» بر دو نوع است: الف) صدقه واجب، مانند زکات مال و زکات فطره؛
ب) صدقه مستحب، مانند کمک کردن و پول دادن به فقیران. آنچه از نظر شرعی و فقهی
«حرام» است، فقط دادن زکات مال و زکات فطره از سوی افراد غیر سیّد به سیّد است. پس،
دادن زکات واجب از سوی سیّد به سیّد و نیز دادن صدقه مستحب از سوی غیر سیّد به
سیّد، اشکالی ندارد.
۲۰. بعضی از ذوقمندان و اهل شعر و ادب، حضرت زهراسلام الله علیها را به «گُل یاس»
تشبیه کرده اند؛ زیرا عُمر گُل یاس، کوتاه است و عُمر حضرت زهراسلام الله علیها نیز
کوتاه بوده است:
یاس، بوی مهربانی می دهد
عطر دوران جوانی می دهد…
یاس یک شب را گُل ایوان ماست
یاس تنها یک سحر مهمان ماست
بعد روی صبح، پرپر می شود
راهی شبهای دیگر می شود…
یاس، بوی حوض کوثر می دهد
عطر اخلاق پیمبر می دهد
حضرت زهرا دلش از یاس بود
دانه های اشکش از الماس بود
(احمد عزیزی)
* * *
به پایان آمد این دفتر، حکایت همچنان باقی
به صد دفتر نشاید گفت حَسبُ الحالِ مشتاقی
شهادت
فداکاری و از جان گذشتگی در راه خدا و دین، نهایت رستگاری انسان مؤمن است و آنان که
جان خویش را بر سر دین الهی می نهند، هم به کامیابی ابدی می رسند و هم شهادتشان
سرچشمه الهام و الگوی فداکاری برای دیگران است. رسول خدا( َص ) می فرماید:
فَوقَ کُلِّّ بِرٍّ بِرٌّ حَتَّی یُقْتَلَ الرَّجُلُ فی سَبیلِ الله، فإذا قُتِلَ
فی سَبیلِ اللّه، فَلَیْسَ فَوْقَهَ بِرٌّ۱؛ بالاتر از هر نیکی، نیکی است، تا آن که
انسان در راه خدا کشته شود. پس چون در راه خدا کشته شد، بالاتر از آن، نیکی نیست.
و در سخن دیگر می فرماید:
أَشْرَفُ الْمَوتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ۲؛ برترین مرگ، شهادت است.
شهید مطهری با استفاده از روایات اهل بیت : درباره شهید چنین می نویسد:
«مَثَل شهید، مَثَل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن
است، تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده، بنشینند و آسایش بیابند
و کار خویش را انجام دهند، آری، شهدا شمع محفل بشریتند؛ سوختند و محفل بشریت را
روشن کردند.»۳
امیرمؤمنان علیه السلام می فرماید:
إنّ أَفْضَلَ الْمَوتِ، القَتْلُ وَالّذی نَفْسُ عَلیٍّ بِیَدِهِ لَأَلْفُ ضَربَهٍ
بِالسَّیفِ أَهْوَنُ مِنْ مَوتَهٍ واحِدَهٍ عَلَی الْفِراشِ ۴؛ برترین مرگ، کشته
شدن (در راه خدا) است. سوگند به به آن (خدائی) که جان علی به دست اوست! فرود آمدن
هزار ضربه شمشیر (بر من در راه خدا) آسان تر است تا یک بار در بستر مردن!»
در احادیث آمده است که: قطره خون شهید نزد خداوند از بهترین قطرات است. شهادت، موجب
آمرزش گناهان می شود. شهید از سؤال قبر مصون است، فشار قبر ندارد و در بهشت با
حوریان هم آغوش است. شهید، حقّ شفاعت دارد و شهدا، اوّلین کسانی هستند که وارد بهشت
می شوند و همه بهشتیان به مقام شهید غبطه می خورند.۵
این، شمّه ای از عظمت شهید و کشته شدن در راه خداست؛ امّا «فرهنگ شهادت» چیز دیگری
است که شهادت نیز در سایه این فرهنگ، حاصل می شود.
فرهنگ شهادت
فرهنگ شهادت، که امام حسین علیه السلام الگوی تمام نمای آن است، تنها کشته شدن در
معرکه جنگ با دشمنان دین و قرآن نیست؛ بلکه فرهنگ شهادت؛ یعنی خودسازی، خداترسی،
گناه گریزی، تقوا، اطاعت امر خدا، امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز، جود و
کرامت، عزّت نفس و گریز از ذلّت و زبونی.
فرهنگ شهادت؛ یعنی سازش نکردن با طاغوت ها و حکومت های ستم، مبارزه با باطل، ایثار،
قاطعیّت و صلابت در راه عقیده، جهاد و از خود بیرون آمدن و دیگران را بر خود مقدم
داشتن. شهادت؛ یعنی از دنیاگرایی و رفاه طلبی فاصله گرفتن و آخرت را مدّ نظر داشتن،
در راه اصلاح جامعه و حاکمیت دین و عدالت جان فشانی کردن و در راه رضای حق و پیاده
کردن احکام الهی سر از پا نشناختن.
این فرهنگ، حقیقتی است که در هر زمان، ظهور و تجلّی خاصّی دارد؛ در ایام جنگ و رو
در رویی با دشمن، به صورت حضور در جبهه های نبرد، و پایداری و استقامت تا کشته شدن
و شهید گردیدن و در ایّام صلح، در راه خودسازی و مبارزه با مفاسد و رذائل و اجرای
احکام الهی تا مرز شهادت پیش رفتن است.
پیامبر خدا( َص )می فرماید:
«وَ مَنْ خَرَجَ فی سَبیلِ اللهِ مُجاهِداً فَلَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ سَبْعَمِأَهَ
أَلْف حَسَنَهٍ وَ یُمْحی عَنْهُ سَبْعَمِأه أَلْفَ سَیِّئهٍ وَ یُرْفَعُ لَهُ
سَبْعَمِأه أَلْف دَرجهٍ، وَ کانَ فی ضِمانِ اللهِ بِأیِّ حَتْفٍ ماتَ کانَ
شَهیداً، وَ إنْ رَجَعَ رَجَعَ مَغْفُوراً لَهُ مُسْتَجاباً دُعاؤهُ ۶؛ کسی که با
انگیزه جهاد در راه خدا (از خانه) خارج شود، هر قدمی که بر می دارد، هفتصد هزار
حسنه برای او ثبت می شود و هفتصد هزار گناه از او محو می گردد و هفتصد هزار درجه
بالا می رود و در ضمان خداوند متعال است و به هر نوع که از دنیا برود، شهید محسوب
می گردد. و اگر زنده بر گردد، از گناه پاک گردیده و دعای او مستجاب است.»
این، همان فرهنگ شهادت و از جان گذشتگی در راه خداست که وی را در زمره شهدا قرار
می دهد، اگرچه در معرکه جنگ قرار نگیرد. در قرآن آمده است:
وَ مِنَ النّاس مَنْ یَشْری نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَؤُفُ
الرّحیم(؛ بعضی از مردم اند که در راه خدا و برای خشنودی او، جان خود را می فروشند
و خدا به بندگانش رؤف و مهربان است.»
در تفسیر این آیه در منهج الصادقین و مجمع البیان آمده است:
مقصود، مردمانی هستند که جان خود را در راه جهاد و امر به معروف و نهی از منکر برای
خشنودی پروردگار، بذل می نمایند.
از غزّالی نقل شده که این آیه در شأن حضرت علی علیه السلام نازل شده؛ زمانی که در
آن شب در بستر پیامبر( َص )خوابید تا آن حضرت جان به سلامت بَرد، و این جان فشانی
حضرت علی علیه السلام برای سلامت رسول اکرم( َص )، مورد ستایش خداوند قرار گرفت.
نیز از ثعلبی، که از رؤسای اهل سنّت است، نقل شده است که پیامبر گرامی اسلام( َص )
فرمود:
ای علی! قریش اتّفاق نموده اند که امشب مرا هلاک کنند. حکم خداست که تو در بستر من
بخوابی و گلیم مرا برخود بپیچی تا آنها خیال کنند من در بستر خود خوابیده ام و من
بیرون روم و خود را به جایی برسانم که از شرّ ایشان در امان باشم. علیعلیه السلام
چون این سخن را از سیّد انبیا شنید، گفت: اگر چنین کنم، صدمه ای به شما نمی رسد؟
پیغمبر( َص ) فرمود: آری، یا علی! من از شرّ ایشان در امان حقّ ـ سبحانه ـ خواهم
بود. حضرت علی علیه السلام وقتی این بشارت را شنید، گفت: أَلآن طابَ الْمَوتُ؛ الآن
مردن برای من خوشحال کننده است؛ چون شما به سلامت می روید.
جان شیرین گر قبول چون تو سلطانی بود
کی به جانی باز ماند هرکه را جانی بودعلیه السلام
این است جان بر کف بودن در تمام اوقات و پیاده کردن فرهنگ شهادت.
پیامبر گرامی ( َص )می فرماید:
مَنْ سَأَلَ اللهَ الشَّهادَهَ بِصِدْقٍ بَلَّغَهُ اللهُ مَنازِلَ الشُّهَداءِ وَ
اِنْ ماتَ عَلی فِراشِهِ ۸؛ هرکسی صادقانه از خداوند متعال درخواست شهادت نماید،
خداوند او را به مقام و منزلت شهدا می رساند، گرچه در بستر بمیرد.
در مقابل «فرهنگ شهادت»، دنیاگرایی، رفاه طلبی، خود محوری و بی توجّهی به احکام
الهی قرار دارد که اگر این فرهنگ غالب باشد، نتیجه ای جز شکست و نابودی در عرصه های
مختلف ندارد. مقابله این دو فرهنگ در آیات زیادی از قرآن، مورد ب
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 