پاورپوینت کامل بررسی آیات متشابه قرآن ۱۸ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل بررسی آیات متشابه قرآن ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل بررسی آیات متشابه قرآن ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل بررسی آیات متشابه قرآن ۱۸ اسلاید در PowerPoint :

>

۲۵

با کراهت تسلیم خدا شدن

هرگاه کسی از معنی آیه ذیل بپرسد: «وَ لَهُ اَسلَمَ مَن فی السَّمواتِ وَ الاَرضِ طَوْعا و کَرها وَ الَیهِ
تُرجَعُونَ؛ و هر که در آسمان ها و زمین هست، به رغبت و با کراهت، به فرمان او گردن نهاده اند و
به سوی او بازشان می برند». و بگوید معنی اسلام از روی رغبت معلوم است، اما معنی و ارتباط
اسلام با کراهت چیست؟ و اصولاً آیا این امر صحیح است، در صورتی که خدای تعالی
می فرماید: «لا اِکراهَ فی الدِّین» یعنی هیچ اکراهی در دین نیست؟

پاسخ

۱ ـ بعضی این گونه گفته اند که معنی آیه این است که: همگی، بساط اطاعت را در برابر
خدا
افکندند، چرا که خود را نیازمند لطف او و محتاج رزقِ او دیدند و کمبودهایشان جز به عنایت او
کامل و برطرف نگردد، پس خواه ناخواه به او نزدیک شدند و از روی فقر و ناتوانی به او نالیدند.
آنها که از روی رغبت و میل، سر به فرمانش درآوردند، ملائکه و پیامبرانند و پس از آنها، مؤمنین
و صدّیقین می باشند، و شیطان و پیروانش از انس و جنّ، از روی کراهت، تسلیم حق تعالی
گردیدند. هم چنین حتی کسانی که از درگاه الهی رانده شده اند نیز، هیچ پناهگاهی جز
خدا
نمی شناسند و در امان نخواهند بود، مگر اینکه او امانشان دهد.

بنابراین بنا به قول این افراد، اسلام در این آیه کریمه، به طور کلی به معنی استسلام است که
توام به اطاعت و خضوع و خشوع و ذلت باشد، زیرا همه موجودات، مطیع امر الهی هستند و
نمی توانند از چاره اندیشی های او روی گردانند.

حال بعضی از موجودات به میل خود تسلیم امر الهی می شوند و عده ای هم از روی اکراه.
قسم اول مثل آن است که حق تعالی انسانی را خوش روی و زیبا و پر برکت و ثروتمند آفریده او
این حالات را دوست دارد و ناراضی نیست، قِسم دوم هم مانند آن که خداوند، انسانی را زشت روی
و مُفلس و نادار می آفریند که او این حالت را دوست ندارد و می خواهند این حالات از او دور شوند.

در هر حال، هر دو دسته ناگزیرند که از قضای الهی پیروی کنند و نسبت به حق تعالی خاضع
باشند و به خواسته او تن دهند. این است اسلامی که از روی اضطرار است نه اختیار.

گرچه این گونه اسلام در مواردی و نسبت به بعضی اشخاص فرق می کند که در نهایت عده ای
به آن راضی و خشنودند و گروهی از روی اکراه و امتناع، آن را می پذیرند.

۲ ـ عده ای گویند: ممکن است به عنوان خبر، بر همه افراد اطلاق شود، اما از نظر معنا بر
گروهی خاص شامل گردد [که دارای این ویژگیِ پذیرشِ با میل یا اجباری باشند.]

* * *

۳ ـ عده ای دیگر گویند: مراد از آیه مورد بحث، آنچه از رویِ میل و رغبت است، اسلام مؤمن
می باشد و آنچه از روی کراهت می باشد، اسلامِ کافر به هنگام مرگش است [که اسلام آوردن به
هنگام فرا رسیدن مر

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.