پاورپوینت کامل ویژگی های بندگان صالح خدا ۲۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل ویژگی های بندگان صالح خدا ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل ویژگی های بندگان صالح خدا ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل ویژگی های بندگان صالح خدا ۲۹ اسلاید در PowerPoint :
>
۲۲
عمل به ارکان اسلام
«اِلاّ مَن تابَ و ءَامَن و عَمِلَ عملاً صالحا … ؛ مگر آن کس که توبه کرد و کاری شایسته کرد، پس آن
گروه اند که خدا، بدی های ایشان به نیکی ها بَدَل کند. زیرا که خدا آمرزنده مهربان است.»
(یعنی) مگر آن کس که توبه کند از شرک و بگرَوَد به خدا و رسول و بکند کار شایسته، یعنی به
ارکان اسلام عمل نماید، پس آن گروه، بَدَل کند خدایْ گناهان آنان را به نیکویی ها. یعنی سوابق
معاصی را به وسیله توبه، محو کند و طاعات، به جای آن ثبت نماید؛ یا بَدَل کند ملکه معصیت را
در نفس، به ملکه طاعت. و نزد بعضی این آیه به معنی آن است که سیّئاتی که در اسلام کرده باشند
به حسنات بَدَل کند اگر توبه کنند. و نیز گفته اند: خداوند از توبه کاران محو سیّئه کند و بَدَل آن
ثبتِ حسنه فرماید.
و روایت است که حضرت رسالت صلی الله علیه و آله وسلم فرمود که: در روز قیامت، بنده را در عرصه گاه حاضر
گردانند و صحیفه او را به دست او دهند، و در آن صحیفه، گناهان صغیره باشد، وی خواند و
از گناهان کبیره، خائف و ترسان باشد. چون همه را بخوانَد، کبایر را نبیند. گوید: من گناهان
کبیره کرده بودم. چون است که او را در صحیفه نمی بینم؟ وی را گویند که آن را به حسنات
بَدَل کردند.
حکایت
در خبر است که روزی سائلی نزد رسول صلی الله علیه و آله وسلم آمد و از وی چیزی خواست.رسول گفت، بنشین تا
خدای چیزی بدهد. در حالْ مردی آمد پیش آن حضرت و کیسه ای نزد آن حضرت نهاد و گفت: یا
رسول الله! این چهارصد درم است. به مستحق برسان.
رسول صلی الله علیه و آله وسلم سائل را گفت: این را برگیرکه چهارصد دینار است. مرد گفت: یا رسول الله! این
دِرَم است نه دینار.
رسول صلی الله علیه و آله وسلم را خشم گرفت و گفت: مرا تکذیب مکن که خدای تعالی، مرا راستگو گردانید.
پس سرِ کیسه بگشاد و بریخت، چهارصد دینار بود. مرد متعجب شد و گفت: یا رسول الله! به
خدایی که تو را به حق به خلق فرستاده که من درم در کیسه کرده بودم.
فرمود: راست گفتی و لیکن چون بر زبان من جاری شد به چهارصد دینار؛ حق تعالی تبدیل
درهم به دینار نمود.
در این اشارتی عجیب و بشارتی غریب است. و آن این است که: هرگاه حق تعالی به جهت
گفتارِ رسول، درم در کیسه به دینار تبدیل نموده باشد، عجب نباشد که برای موافقت گفتار خود
در این آیه، سیّئات عباد را به خاطر توبه و عمل صالح، در صحیفه به حسنات بدل فرماید، چرا که
خدای آمرزنده گناهکاران به توبه و مهربان بر ایشان است به اثبات توبه در دل ایشان و تبدیل
سیّئات به حسنات به میمنت توبه و طاعت ایشان.
دوری از بیهودگی
«والّذینَ لا یَشهَدونَ الزُّورَ و اِذَا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا کِراما؛ و آن کسان که به ناحق شهادت نمی دهند و چون
به [کار] بیهود بگذارند، کریم وار درگُذرند.»
یعنی بندگان برگزیده حق آنانند که حاضر نشوند به مجالس اهل کذب و مشاهده باطل، و یا
گواهی ندهند به باطل و ناروا، یعنی اقامه شهادت کاذب نکنند و یا حاضر نگردند به محل اجتماع
مشرکان و یهود و نصارا و یا به بازی گاهِ ایشان و یا به صحبت فاسقان و بدعت گذاران و فاسقان و
یا به مجلس شرک.
و «زور» به معنی کذب و دروغ است و هیچ کذب، از شرک بدتر نیست و یا به مجلس غِنا و یا
مجلسی که باطل در آن، آراسته شده است، یعنی باطل را به صورت حق نمایاندن.
پس، عبادالرحمن، متنفرّند از همنشینی با کاذبان و گناهکاران و سایر اهل فسق و بطلان؛ پس
حاضر نمی شوند در مجلس ایشان و نزدیک آن نمی گردند، به جهت تنزُّه از مخالطه شرّ و اهل آن
و برای صیانت دین خود از چیزی که به آن آسیب برساند. زیرا که مشاهده باطل، شرکت در آن
است و از این رو گفته اند: نظر کنندگان به هر چه شریعت، تجویز آن نکرده، شریکانند با کنندگان
آن؛ چه، حضور ایشان دلیل رضاست به آن و موجب کثرت اهل مجلس آن، و دیگر آن که، علت
حاضر شدن در آن، به جهت استحسان نُظّار است و رغبت ایشان در نظر کردن در آن. و در مواعظ
عیسی بن مریم علیه السلام واقع شده که: بپرهیزید از مجالست خطاکاران.
پس این بندگان خدا که دارای خصال و صفات ستوده هستند، اگر به چیزی ناپسند عقلاً، غیر
مجوز شرعا بگذرند، بگذرند در حالتی که کریمان و بزرگواران باشند یعنی مُکرَّم نَفْس خود
باشند و آن را دور دارند از آن که بایستند بر آن و تامل کنند در آن.
و مراد آن است که اگر دشنام بشنوند، از آن اِعراض نمایند و کسی که استعانت جوید از ایشان
بر امر حقّی، اعانت ایشان کنند.
و گفته اند: مراد به لغوِ معاصی است. یعنی چون به اهل لغو بگذرند، زود گام برگیرند و بروند و
نفس خود را بزرگ دارند از آن که
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 