پاورپوینت کامل گوهر اخلاص ; در پناهِ حق ۲۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گوهر اخلاص ; در پناهِ حق ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گوهر اخلاص ; در پناهِ حق ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گوهر اخلاص ; در پناهِ حق ۲۱ اسلاید در PowerPoint :

>

۸۱

پناه به خدا

ارباب تفسیر، تفسیر این کلمات را چنین ادا فرموده اند که «اَعُوذُ بِاللّهِ مِن الشَّیطانِ الرَّجیم» یعنی پناه
می گیرم به معبود یکتا و خداوند بی همتا، و می گریزم و التجا می نمایم به او که پناه دل نیازمندان و
ملجأ ضعیفان و بی کسان است، از شر وسوسه شیطانِ گمراهِ از فرمان عزت یا ناامید از رحمت، که
رانده شده از روضه های جنت به تیر لعنت، یا رمیده گشته از طبقات آسمان به واسطه شهاب
درخشان در وقت استماع کلام فرشتگان.

دوری از شیطان

ای بنده! ابلیس چندین هزار سال خدمت کرد، به یک نافرمانی رانده درگاه [خدا] شد؛ بر حذر
باش و به فرمان او کار مکن که اگر لحظه ای به او در سازی، نیز مثل خود سازد؛

;از این دشمن مشو غافل که ناگاه ;کمین بگشوده آید بر سرِ راه
;به دامش اُفتی و بدنام گردی ;چه بدنامی که دشمن کام گردی

معرفت پروردگار

استعاذه سبب معرفت آفریدگار است، زیرا که استعاذه اقرار است از بنده به عجز نفس انسانی و
اعتراف به قدرت کامله ربّانی و مُتَیَقِّن شدن [به این] که به خود هیچ کار نمی توان ساخت و از حق
سبحانه در هیچ حال مستغنی نمی توان بود. پس نفس خود را به عجز موسوم دانستن و پروردگار
خود را به اقتدار و اختیار موصوف ساختن، کمال معرفت است.

رستگاری دنیا و آخرت

بدان که استعاذه سبب رستگاری دنیوی و اخروی است و کمال مرتبه نزد حضرت باری [تعالی] و
انتساب به احباب [خدا]، جهت آن که دوستان رب الارباب از اکابر انبیا و اولیا، چون نوح و
ابراهیم و یوسف و موسی و حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله استعاذه فرموده اند و به وسیله استعاذه به
مقام قرب الهی رسیده اند و بر همه کفار غالب گشته اند؛ چنانچه کتاب کریم از آن خبر می دهد.
نوح وقتی که عرض کرد: رَبِّ اِنِّی أعُوذ بِکَ اَنْ أسألَکَ ما لَیْسَ لیِ بِه عِلْمٌ حق تعالی خلعت سلامت و
برکت به او پوشانید.

و ابراهیم خلیل وقتی که نمرود او را به آتش انداخت گفت: أعوذُ بِاللّهِ الذی خَلَقَنِی فَهَدانی مِنْ شَرِّ ما
عَصاهُ فآذانی حق تعالی به آتش امر کرد که: یا نارُ کُونِی بَرْدا وَ سَلاما عَلی ابراهیمَ و او را خلیل خود ساخت.

یوسف صدیق با خدا مناجات کرد که معاذَ اللّه، حق تعالی او را از مکر زنان نگاه داشت.

موسی با خدا مناجات کرد که: إِنّی عُذْتُ بِرَبّی وَ رَبِّکُمْ أنْ تَرْجُمُون حق تعالی او را کلیم نام نهاد.

و حضرت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله وقتی که گفت: أعُوذُ بِکَ مِنْ هَمَزاتِ الشیاطین و أعوُذُ بِکَ رَبِّ أنْ
یَحْضرون، حق تعالی او را به مقام قرب رسانید و به جهت استعاذه او بود که ذُرّیّه طاهره او را از ائمه
معصومین گردانید. پس بنده مؤمن باید که استعاذه نماید تا به مقام ولایتِ ایشان رسیده، مقرَّب
درگاه الهی شود.

استعاذه عملی

عارف سالک داند که استعاذه، پناه گرفتن [باشد] و پناه گرفتنْ عمل دل باشد، و زبان در ادای این
سخن ترجمان دل باشد، چه قول به زبانْ بی حضورِ دل، صدایی باشد و شیطان به مجرد صدا دور
نشود، بلکه از نور باطن و صفای دل و شعاع معرفت منهزم گردد. پس تا استعاذه قولی با فعلی که
عبارت از ترک شهوات و لذات و ارتکاب انواع مجاهدات است، جمع نگردد و دل با تمامی
جوارح بر وفق زبان استعاذه نکند هیچ نتیجه بر آن متفرِّع نشود.

محو وسوسه نفس

بدان که تا نقش وسوسه نفس که نتیجه وسواس شیطان است، از لوح سینه به آب خَشیت محو
نگردد، مُستَعیذ را از خطرات شیطانی

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.