پاورپوینت کامل رهایی از دنیا از دیدگاه هندیان ۱۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل رهایی از دنیا از دیدگاه هندیان ۱۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رهایی از دنیا از دیدگاه هندیان ۱۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل رهایی از دنیا از دیدگاه هندیان ۱۸ اسلاید در PowerPoint :
>
۱۰۸
هشت نعمت
صاحب کتاب پاتنجل:« وقتی انسان همه فکرت خویش را در یگانگی خدا به کار برد، این کار انسان را از
فکرت در غیر این معنی باز می دارد و کسی که خدا را بخواهد برای همه بشر بدون آنکه سبب یکی از
همه مردم را استثنا کند خیر خواهد خواست و کسی که در عوض به خود مشغول گردد توانا نخواهد بود
که یک شهیق و زفیر برای خویش فراهم کند و هشت چیز به او بخشیده خواهد شد که با حصول این
هشت شخص بی نیاز می گردد و محال است که آدمی بی نیاز باشد از هنری که ندارد.
یکی از این هشت آن است که بدن شخص لطیف می گردد، به قسمی که از چشم ها پنهان
می شود. دوم از تخفیف و تحقیر بدن برخوردار می گردد به قسمی که پا نهادن بر خار، گل، خاک
برای او با غیر این حال مساوی می شود. سوم از بزرگ داشتن بدن متمکن می گردد. به طوری که
بدن خود را در صورتی هائل و عجیب می بیند. چهارم هر اراده کند، می تواند انجام دهد. پنجم هر
چه را بخواهد بداند، می داند. ششم، به ریاست هر فرقه که بخواهد نائل می شود. هفتم اشخاصی
را که تحت ریاست او هستند نسبت به او فرمانبردار خواهند بود و از طاعتش، سرپیچی نخواهند
کرد. هشتم مسافت ها و راه ها بین او و مقاصد دور، درهم نور دیده می شود و طی مکان می کند.
کسب علم
در کتاب گیتا مذکور است: انسان برای کسب علم آفریده شده و چون علم به طور مساوات برای
همه است، آلات کسب علم هم که حواس باشد برای همه قرار داده شده و اگر انسان برای علم
آفریده شده بود آلات متفاوت بودند. چنان که خود اعمال به اختلاف قوای سه گانه اولیه
باهم متفاوت اند.
ولیکن طبیعت جسمانی در عمل سرعت می کند ولیکن طبیعت جسمانی در عمل سرعت
می کند؛ زیرا در طباع جسمانی دشمنی علم نهفته است و می خواهد این علم را با لذائذی که در
حقیقت آلام است مستور دارد و علم آن حقیقتی است که این اطباع را در هم می شکند و نفس را
از تاریکی مانند آفتاب از کسوف یا از ابر جلا می بخشد.
* * *
گفتار فوق به گفته سقراط مانند است که می گوید: مادام که نفس با تن است و بخواهد از
چیزی تفحص و کاوش کند از تن فریب می خورد، ولی با تفکر و اندیشه، نمونه ای از حقایق بر او
آشکار می گردد، و وقتی می تواند به تفکر بپردازد که چیزی از محسوسات یا الم و لذتی مزاحم او
نشود به خصوص روح فیلسوف در امور بدن سهل انگاری می کند و مفارقت آن را خواهان است.
و اگر ما در زندگی خود جسد را به کار نبندیم و جز در مواقع ضروری با آن شرکت نکرده و
طبیعت جسد را اقتباس نکنیم و از تن خود بیزار باشیم به معرفت، با استراحت از جهل تن،
نزدیک می شویم و برای اینکه به ذات خود آگاه شده ایم پاک می گردیم تا آنکه خدا ما را رها سازد
و سزاوار. این است که این مطلب حق باشد پس به گفت وگوی خویش ادامه دهیم و بر سر سخن برویم.
راه های حصول علم
به عقیده هندیان علم برای عالم به یکی از
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 