پاورپوینت کامل گوهر معرفت(برگزیده متون عرفانی) ; معارف ربّانی و حقایقِ حقّانی ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل گوهر معرفت(برگزیده متون عرفانی) ; معارف ربّانی و حقایقِ حقّانی ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گوهر معرفت(برگزیده متون عرفانی) ; معارف ربّانی و حقایقِ حقّانی ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل گوهر معرفت(برگزیده متون عرفانی) ; معارف ربّانی و حقایقِ حقّانی ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
>
۳۳
ملازمتِ تقوی
ای برادرِ راه و ای سالکِ طریق اللّه ! بر تو باد ملازمت تقوی و دوری از هوی تا به موجب آیه
کریمه «اتقوا اللّه لعلکم تفلحون» به تفضّل و توجّه و رحمتِ حق تعالی و سبحانه، صاحبِ
معارفِ ربّانی و حقایقِ حقّانی گردی.
و زینهار که به ظاهر عباراتِ اکثرِ رسایلِ متصوّفه فریفته و معتقد نشوی، چه آنها منشاءِ
مهالِک عظیمه و مفاسدِ کثیره است که هر یک موجبِ هلاکِ ابدی و شقایِ سرمدی است و احتراز
نما از هر قول و فعلی که مخالفِ شریعت است.
ذاتِ پاک احدیت
در ذاتِ پاکِ احدیّت به هیچ وجه تعبیر و اشاره و بیان نتوان و با همه ذرّاتِ موجودات به
حسبِ حقیقتِ موجودات، موجود است بدونِ حلول و اتصال و انفصال.
نسبتش به موجودات، چون تابشِ آفتاب است که بر هر شی ای تابیده می شود و در هر شی ای
آنچه خاصیّتِ اوست، می افزاید و طاهر می سازد و اثری در تابش از اشیاء نمی باشد که در او اثر
کنند. نه از مُشک او را تأثیری و نه از عفوناتْ ضرری چون روح که در بدن، محیط است و در همه
اجزای بدن موجود است.
بدونِ مشاهده حقیقتِ او، تجزّی او محال است و زندگیِ همه بدن به اوست و اصلاً اتحاد و
ممازجت با بدن ندارد و از کثافات بدنی و جسمی، او را خللی نباشد بلکه اگر هزار سال، روح با
بدن و قالبِ پلید مجاور باشد، به عالم پاکی او اثری و ضرری نخواهد داشت و هم چنان به پاکی و
تجرّدِ عالم خود می باشد، چنان که پیش از تعلّق به قالب بوده پاک و مطهّر، نه هیچ مخلوقی به ذات
او رسد و نه او به ذاتِ مخلوقی فرو آید، مع هذا در جمیعِ اعضایِ بدن می باشد به احاطه و هیچ
ذرّه از اجزای بدن، از او خالی نیست و با هر ذرّه به حقیقت موجود است بی حلول و اتّحاد و هیچ
چیز از عوارضِ اجسام به روح جایز نیست.
بلا مشابهه، ذاتِ مقدسِ حضرتِ رب العالمین به همه ذرّاتِ موجودات مخلوقات و آفرینشِ
خود، به همین نهج می باشد.
قُربِ عبد
بدان که غرض از بعثتِ انبیا و رُسل و کُتب و صُحفِ سماوی و ریاضات و مجاهدات و ارشاد
و هدایت و دعوات و اوامر و نواهی و تهذیب اخلاق و تزکیه نفس، کلاً به جهتِ استهلال و تمکّن
قُربِ عبد است و این، موقوفِ صحّتِ اعمال است و آن، موقوفِ خلوصِ نیّات که «انما الاعمال
بالنیّات» حدیث مشهور و معروف است و نیّت به منزله روحِ جسدِ عمل است.
کمالِ دین
قلب را دل می گویند و فی الحقیقت، مراد از انسانِ کامل، کمالِ دل است و دل، لطیفه ربّانی و
خلاصه بُنیه انسانی و لوحِ محفوظِ عالمِ صغیر است و عاملِ فضایل و کمالاتِ روح است.
دل، واسطه میانِ عالم روح و نفس است و کمالاتِ هر دو عالمِ روح و نفس، در او باشد. پس
بعد از آن که دلِ انسانی، از امراضِ نفسانی صحّت یافت، او را قلبِ سلیم گویند.
| ;به آن خُردی که آید حَبه دل | ;خداوند دو عالم راست منزل |
و «قلب المؤمن عرش الرحمن» در بیانِ آن است.
گوهرهای معرفت
دل را هفت طور (قسمت) است و هر طوری از اطوار، معدنِ گوهری است از گوهرهای
معرفت.
طور اول از دل را «صدر» گویند و آن طور، معدنِ گوهرِ اسلام است و چون از نور اسلام خالی
باشد، جای کفر و ظلمت است …
طور دوم را از دل «قلب» گویند که معدنِ گوهرِ ایمان است. آن محلِ پرتوِ نور عقل است و
محلِ بینایی است که عبارت از بصیرتِ معنوی باشد و چون از نورِ بصیرت عاری باشد، آن وقت
اَعمی (نابینا) خواهد بود.
طور سوم از دل
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 