پاورپوینت کامل رساله نیّت ۱۶ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل رساله نیّت ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل رساله نیّت ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل رساله نیّت ۱۶ اسلاید در PowerPoint :

>

۷۰

قصد قربت

هر عبادتی که مشروط به قصد قربت است، ترتّب ثواب بر آن و هم چنین صحّت آن مشروط به
این است که به قصد تقرّب به خدای عزّ و جلّ به عمل آید و مراد به آن این است که: قصد کند
انجام آن را برای نزدیکی جستن به سوی او یعنی بلندی مرتبه نزد او و إلاّ حقّ تعالی از مکان و
نزدیکی و دوری به حسب آن منزّه و متعالی است و این به این می شود که قصد کند انجام آن را
برای به جا آوردن امر و فرمان خدای تعالی، یا برای آن که آن سبب رضا و خشنودی او
می شود.

اطاعتِ حق تعالی

باید دانست که اگر منظور از قصد قربت به معنی ای که مذکور شد (یعنی قصد به جا آوردن فرمان
حقّ تعالی) مجرّد این باشد که این معنی فی نفسه کار خوبی ست و کمال بنده است، پس آن افضل
مراتب عبادت است، و اگر با آنْ طمع در بهشت و رسیدن به آن، یا خوف از جهنّم و خلاصی از آن
نیز ملحوظ باشد، ظاهر این ست که آن هم صحیح است و ضرری به قصد قربت ندارد؛ چه این
معنی هم توسّل به خداست و طلب فضل و فیض حضرت او؛ و این امری ست مُستحسنِ جواد
حقّ و کریم مطلق؛ پس قصد آن منافات با قصد قربت ندارد.

* * *

و آن چه از حضرت أمیرالمؤمنین روایت شده که فرمود: «عبادت نکردم تو را به خاطر خوف
از آتش تو و نه برای طمع در بهشت تو؛ و لیکن یافتم تو را سزاوار پرستش پس عبادت کردم تو
را»، دلالت نمی کند مگر بر اینکه عبادت آن حضرت علیه السلام برای خوف از آتش و طمع در بهشت
نبوده بلکه برای محض این بوده که حقّ تعالی سزاوار عبادت و پرستش است، و دلالت نمی کند بر
اینکه عبادت را خوف یا طمع صحیح نباشد؛ چه ممکن است عبادت بر وجه اول افضل باشد و از
آن راهْ آن حضرت آن را اختیار کرده باشد.

عبادت آزادگان

در اصول کافی از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام روایت است که حضرت فرمود: «عبادت بر سه
قسم است: قومی عبادت خدای عزّ و جلّ کرده اند از راه ترس؛ پس این عبادت بندگان ست [که از
ترس آقا خدمت می کنند] و قومی عبادت خدای تبارک و تعالی کرده اند برای طلب اجر و ثواب؛
پس این عبادت مزدوران است [که کاری می کنند که مُزدی ستانند] و قومی عبادت کرده اند خدای
عزّ و جلّ را از روی محض دوستی او؛ پس این عبادت آزادگان ست و این افضل عبادت هاست.

تفضّلات حق تعالی

مخفی نیست که عبادت بی طمع در تفضّلات حقّ تعالی و خوف از آن جنابِ اقدس کاری ست به
غایت شاقّ و دشوار و محتاج به مجاهدت بالغه و ریاضات سابغه؛ میسّر نیست آن مگر برای انبیا
و اوصیا صلوات الله علیهم و جمعی قلیل از اولیا و اشیاع ایشان، پس چگونه در شریعت م

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.