پاورپوینت کامل قایل شدن به نوعی وحدت در میان ادیان و نگاه همدلانه به پیروان دیگر ادیان ۱۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل قایل شدن به نوعی وحدت در میان ادیان و نگاه همدلانه به پیروان دیگر ادیان ۱۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قایل شدن به نوعی وحدت در میان ادیان و نگاه همدلانه به پیروان دیگر ادیان ۱۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل قایل شدن به نوعی وحدت در میان ادیان و نگاه همدلانه به پیروان دیگر ادیان ۱۹ اسلاید در PowerPoint :

>

۲۴

«لا نُفَرِّقُ بَینَ اَحدٍ مِن رُسلهِ[۱۱۳]»

° ابوالفضل سرخسی گفت: ای فرزند! صد و بیست و چهار هزار پیامبر آمدند و مقصودشان یک
سخن بود، گفتند: با خلق بگویید که اله یکی است او را شناسید و او را باشید.

از ابوبکر وراق حکایت کردند که گفت: تورات و انجیل و زبور و فرقان برخواندم. یافتم
درین کتاب­ها که خدای ـ عزّوجلّ ـ از خلقان هشت چیز خواست. دو از دل، و دو از زبان،
و دو از اندام، و دو از خوی. امّا از دل، شناخت خویش و شفقت بر خلق. امّا از زبان،
یاد کردِ خویش و نرمی کردن با مردمان. اما از اندام، پرستش خود و یاری دادن مردمان.
امّا از خوی، صبر کردن بر بلا و بردباری با بندگان خدای. [۱۱۴]

° اصولِ مذاهب بعید است که درو‎غ بود، لا بل محال بود از آنجا که منم.[۱۱۵] امّا از
آنجا که حکمِ عمومِ خلق است[۱۱۶]… در این عالم، مذاهبِ فاسد [بسیار] بود، [چرا]
که ادراکِ حق غامِض است، و راهش دراز است و پر خطر است و اَفهامِ خلق قاصر است، و
راهنمایان همه یا أغلب گمراهند…. و این اگر چه به عقلِ تو و امثالِ تو بس نزدیک
است، از آنجا که منم نه چنین است که من هم بر این بوده­ام، مدتی دراز، و پس از آن
این در من پدید آمده است که اصولِ مذاهب لابُد باید که صحیح بُوَد. و بُطلانِ مذاهب
از تحریفِ ناقلان بَد اُفتاد…. و مَقصود این است که مذاهب را اصلی راست باید که
بوده باشد، و این خود فهم کرده ام در سلوک. [۱۱۷]

همه مذاهب یا اغلبِ مذاهب را اصل راست بوده است، و به روزگار مُحَّرف شد از
ناقلانِ بد.[۱۱۸]

° و علی التحقیق زنّار داری و بت پرستی و آتش پرستی و دیگر مذاهبِ شنیع همه را اصلی
لابُد باید که بوَد، یا نه اگر کسی به روزگارِ ما گوید: زنّار داری و آتش پرستی و
بت پرستی حق است کسی باور نکند، و ما دانیم که در آن روزگار که این پیدا شد اگر
همین بوده است و بس، هیچ­کس این مذهب را اتّباع[۱۱۹] نکردی، چون اتّباع کردند و
عالمی در این بودند، و چندین سال است که آتش می پرستند، دانیم که اصلِ این، کاری
دیگر بوده است که به ما نرسیده است. و همچنان که مسلمانی ذرّه ذرّه مندرس[۱۲۰]
می شود، این مذاهب نیز ذرّه ذرّه مندرس شده است. و اکنون بت پرستی وزُنّار داری و
آتش پرستی مجرد مانده است.[۱۲۱]

° مردی نه آن است که سخنِ راستِ سالکان بر وجهی رکیک حمل بکنند، آنگه در ابطالِ آن
خوض کنند. مردی آن بود که همه مذاهب را وجهِ راست باز دست آوردند و وجهِ تحریفِ هر
یکی پیدا وا کنند، چنانکه هر کسی فهم کند. خدای تعالی در صفتِ این قوم می گوید که «
الَّذِینَ یسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیتَّبِعُونَ أََحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِینَ
هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُولَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ»[۱۲۲] اما این که
«فَیتَّبِعُونَ مَا تَشَابَهَ مِنْهُ ابْتِغَاءَ الْفِتْنَهِ وَبْتِغَاء
تَأْوِیلِهِ»[۱۲۳] به چه کار آید؟ از مصطفی(ص) بباید آموخت که در نمازِ شب گفتی:
«اللّهمَ اهْدِنی لما اخْتَلَفَ فیهِ مِنَ الحقِّ بِاِذنکَ».دانی چه می خواس

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.