پاورپوینت کامل نامه های معنوی ۲۸ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نامه های معنوی ۲۸ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نامه های معنوی ۲۸ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نامه های معنوی ۲۸ اسلاید در PowerPoint :
>
۳۱
نیتِ پاک
چون نیّت از شوایب (آلودگی ها) دنیوی پاک باشد آن را اخلاصِ زاهدان خوانند و ثوابِ آن بهشت است
که: «ِاّن الّذینَ آمَنوا وَ عَمِلوا الصّالِحاتِ کانَت لَهُم جَناتُ الفِردَوسِ نُزُلاً؛ به درستی که آنانی که ایمان آوردند و عمل صالح
انجام دادند، برای آنهاست بهشت فردوس که در آن منزل می کنند» و چون از شوایب اُخروی پاک باشد آن را
اخلاص عارفان خوانند و ثوابِ آن لقاءاللّه بود که: «فَمن کانَ یَرجو لِقاءَ رَبَّه فَلْیَعْمَلْ عَمَلاً صالِحا وَ لا یُشرِک بِعبادهِ
ربّه احدا؛ کسی که امید به ملاقات خداوند را دارد پس عمل می کند عملی صالح و شرک نمی ورزد در عبادتش و کسی را
شریک پروردگارش قرار نمی دهد».
جوانمردا! اعمالِ تو حکم از نیّت تو گیرد، تا تو را باعث بر عمل چیست و نیّت تو در خورِ علم تو تواند
بود. اگر در علم و عملِ تو همه لذّات دنیوی است و از لذات آخرت نام شنیده ای، پس هر نیّت که از درونِ
تو سر بر زند همه دنیا را بُوَد و تو را خبر نه. اگر نماز کنی یا روزه داری یا صدقه دهی باعثِ تو همه بر آن
عادت است.
مصطفی صلی الله علیه و آله گفت: «بُعِثْتُ لِرَفْضِ العاداتِ؛ مبعوث شدم برای دور انداختن عادات» و اگر طلبِ لذّات دایم تو را بر
عمل می دارد، این حُبِّ آخرت است. هم لذات دنیوی دوست می داری، اما این لذات فانی است و آن لذّات
دایم، بدین سبب در طلبِ آن می تازی.
احوالِ سالک
خدای تعالی را هزار و یک نام است و به هر نامی هزار گونه تجلّی کند و هر نوعی از تجلی موجبِ حالی
بود در سالک و هر حالی در وی نکته و کاری دیگر پیدا کند.
ای دوست! اندوه و شادیِ این راه، دراز است و به نوشتن راست نیاید.
در طلبِ یوسف
جوانمردا! خدای تعالی گفت: «سارِعُوا اِلیَ مَغْفِرَهٍ مِنْ رَبِّکُمْ وَ جَنَّهٍ عَرْضُها السَّمواتُ وَ الاَْرْضُ؛ بشتابید به سوی
مغفرت و آمرزش از خداوند و به بهشتی که عرضش همانند آسمانها و زمین است». طامعان آن جا که فرموده بود دویدند
لیکن بسیاری عاشقان گفتند: کجا رویم؟ بار خدایا! طالبان تو کجا به بهشت قانع شوند؟
| گفتی که برو حدیث ما کن کوتاه | ای دوست کجا روم کجا دانم راه |
یعقوب چون از کنعان به مصر آید، به طلبِ یوسف آید؛ اگر نه نانِ گوشت و حلوا به کنعان هم بود؛ چه
در دنیا خوردن و در آخرت هم خوردن، حاشا و کلا!
| در علم جان آب حیات است غذای ما | نه ما چو تو در هر دو جهان عاشق نانیم |
بهشت مائده ای است نهاده تا خود عاشقانِ بهشت، کدام اند و عاشقانِ خدا کدام؟
طهارت ظاهری و باطنی
یقین بدان که معرفت خدای تعالی نَه این بود که معرفت از شنودن هرگز حاصل نشود؛ چه تحصیل
معرفت خود راهی دیگر است و بدایتِ آن راه، طهارت است که بنا شده است دین بر نظافت و بدایتِ
طهارت، پاکیِ ظاهر است و ظاهر، تن است و جامه ی تن و اَخسِّ (پایین ترین) درجاتِ طهارت این است و
قومی از سالکانِ راه حق خود بدین طهارت ننگرند و از غلط، خالی نِیَند که این طهارت به آب حاصل شود
و حصولِ این طهارت بی حقیقتِ طهارت به هیچ کاری نیاید.
ای دوست! «اِنَّ اللّه َتَعالی لا یَنْظُرُ اِلی صَوْرِکُمْ وَ اِلی اَعْمالِکُمْ وَلَکِنْ یَنْظُرُ اِلی قُلُوبِکُمْ وَ نِیّاتِکُمْ؛ خداوند متعال نگاه
نمی کند به صورت های شما بلکه به اعمال شما نگاه می کند و به قلب ها و نیات شما».
چون دل نجس بُوَد، طهارتِ ظاهر به چه کار آید و این چنان بُوَد که کسی تنْ جامه ی پاکیزه دارد و از فرق
تابه قدم به انواع نجاسات آلوده بود.
ای دوست! طهارتِ ظاهر، مزیّتی است در راهِ خدای تعالی و طهارتِ دل، رکنی است و چون رکن به
خلل (خراب) بود مزیّت به چه کار آید؟! و این چنان بود که کسی خواهد که خط آموزد و آن گه شب و روز
در آن کند که کاغذِ مهره زده طلب کند و عمر در این بسر برد و هرگز قلم بر کاغذ ننهد و نداند که الف و با
چون نویسند!
دوم درجه ی طهارت، پاکیِ حواس است از آنچه قاطعِ (بازدارنده) راهِ خداست… سوم درجه در
طهارت، پاکی فکر است از خیالات و اوهام رَدی که مرد را از راهِ خدای تعالی باز دارد که اوهام و خیالات از
جُنود (لشکر) ابلیس اند.
چهارم درجه ی طهارت، پاکیِ دل است از خواطر و قواطع (خطور کننده ها و قطع کننده ها) در این راهِ
دراز و چون این طهارت دست داد، روی در قبله باید آورد.
کلیدِ بهشت
جوانمردا!
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 