پاورپوینت کامل مهارت هایی برای پاسخ به سؤالات ۴۴ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مهارت هایی برای پاسخ به سؤالات ۴۴ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۴ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مهارت هایی برای پاسخ به سؤالات ۴۴ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مهارت هایی برای پاسخ به سؤالات ۴۴ اسلاید در PowerPoint :

>

اشاره:

در هر جلسه آموزشی – سخنرانی، کلاس یا حلقه معرفتی – یکی از نکات اساسی که برای اداره کننده جلسه پیش می آید پاسخ به سؤالات مخاطبین است که با انگیزه های متفاوتی پرسیده می شود.

بسیاری از صحبت های خوب با مدیریت ضعیف مربی بر پرسش های مخاطبان ممکن است بی اثر گردد. باید یاد بگیریم با پرسش های نامناسب و مشکل در طول جلسه، مقابله کنیم تا هر پرسشی از ما می شود، با اعتماد به نفس، توانائی اداره آن را داشته باشیم.

آن چه در پی می آید بعضی از نکات برای این مهم است. ولی به یقین تمام مطلب نیست. شما می توانید نکات دیگری را که با تجربیات خود یا دیگران به دست آورده اید به این مطالب اضافه کنید. اگر این کار را به صورت دسته بندی شده انجام دهید، ما با افتخار آماده انتشار آن هستیم.

۱) به خوبی آماده شوید

این مهم است که شما با مطالعه ی کافی و یادداشت برداری از نکات مهم کاملاً آماده باشید هر پرسشی که توسط مخاطبان طرح می شود، بتوانید پاسخ دهید. راز موفقیت دراین کار، تحقیق دقیق و باز نویسی است. زمانی که شما پاک نویس مطالب خود را تمام کردید، آن را چندین دفعه به طور کامل بخوانید. به هر پرسش پاسخ داده نشده ای که به نظرتان می رسد توجه کنید و سعی کنید هرفاصله ای را پرکنید. سپس مطالب خود را برای دوستان یا همکاران خود بخوانید و از آن ها بخواهید هر پرسشی دارند، طرح کنند. در زمان مقابله با نکات آن ها، اطلاعات ضروری و مورد نیاز را هر جا لازم باشد، اضافه کنید. مراقب باشید که علی رغم این آمادگی، ممکن است مخاطبی باشد که یک پرسش نامناسب بپرسد که شما به آن فکرنکرده باشید.

۲) با اعتماد به نفس ظاهر شوید

درست همان طور که یک بیان خوب می تواند توسط یک بخش پرسش و پاسخ ضعیف تخریب شود، یک بیان متوسط می تواند توسط یک اجرای توأم با اعتماد به نفس در انتها نجات یابد. به پرسش ها، به بلندی، وضوح پاسخ دهید. این مطلب به خصوص زمانی مهم است که مجبورید بنشینید یا به محل دیگری برای پاسخ گویی بروید. اگر مناسب است، در زمان پاسخ به پرسش ها بایستید و سطح صدای خود را یکسان حفظ کنید. با دست های خود بازی نکنید و یا از بدن منفی استفاده نکنید (مانند دست به سینه ایستادن) که ممکن است به شما حالت تدافعی بدهد.

۳) مدیریت پرسش ها را در اختیار بگیرید

هرگز به بیش از یک نفر اجازه ندهید در یک زمان صحبت کند. در غیر این صورت، موقعیت ممکن است به سرعت از کنترل خارج شود. برای مخاطبان توضیح دهید که شما فقط دریک زمان قادر به پاسخ گویی به یک سؤال هستید. به عنوان مثال بگویید: «اگربتوانیم سؤال نفر اول را اول بشنویم بعد بلافاصله پس از آن به پرسش نفر دوم بازخواهیم گشت».

هرگز به بحث طولانی جنبه های جزیی صحبت های خود کشیده نشوید. اگر با مباحث، بیش از حد درگیر شدید، ترتیبی بدهید که بعد از اتمام بحث، آن را ادامه دهید.

۴) زمان به دست بیاورید

اگر شما خودتان را درحالی یافتید که با پرسش های مشکل به خصوصی مواجه هستید، خونسرد باقی بمانید و به خودتان فرصت کوتاهی بدهید تا پیش از پاسخ دادن به دقت فکرکنید. زمانی که با سؤالی مواجه می شوید که نیاز به فکرکردن دقیق دارد، نترسید که به یادداشت های خود برگردید و به مخاطبان خود بگوئید دارید چه کاری انجام می دهید. اگر لازم است از یک تاکتیک طفره رفتن از قبیل نوشیدن جرعه ای آب، سرفه کردن و امثال این ها استفاده کنید. این کارها به شما کمک می کند از وضعیتی که درآن به نظر می رسد کلمات را گم کرده باشید، رها شوید.

۵) مشترکات را مشخص کنید

توجه کنید که یک ساختمان را باید از پی ساخت و اگر پی آن و اسکلت و ستون ها نباشد یا سست باشد، ساختمان اصلاً ساخته نمی شود که فرو ریزد. هیچ گاه نمی توان اول کاشی کاری کرد و سپس سقف طبقات را درست نمود.

در پاسخ دادن به بسیاری از سؤالات نیز باید اول مشترکات فکری سؤال کننده و پاسخ دهنده مشخص شود. آن وقت می توان پاسخ را بر پایه هایی که ساخته ایم بنا کنیم. به عبارتی باید کبرای قضیه معلوم شود تا نتیجه صغری حاصل گردد.

به عنوان مثال کسی سؤال می کند: «دلیل ولایت تکوینی امام معصوم چیست؟»

برای پاسخ به این سؤال مقدماتی لازم است:

۱- آیا اصل توحید در همه ی جوانب آن و صفات لاینتناهی خدا مورد قبول دو طرف هست؟

۲- آیا سؤال کننده اصل نبوت پیامبران و رسالت رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم و عصمت پیامبر را قبول دارد؟

۳- آیا وجود جانشینان حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، به عنوان امام تعیین شده از سوی خداوند را پذیرفته است؟

۴- آیا ولایت اجتماعی و تشریعی ائمه علیهم السلام به درستی برایش روشن شده است؟

۵- آیا موضوع عصمت چهارده معصوم را درک کرده است؟ تا آن ها را از گناه و اشتباه در بیاناتشان مصون بداند؟

۶- آیا قرآن را به عنوان یک کتاب آسمانی که هیچ تحریفی در آن نیست و هرچه در آن هست از خداست، می شناسد؟

۷- آیا فرق بین روایات صحیح و غیر صحیح را می داند تا اگر روایتی گفتید فوراً نگوید که معلوم نیست این روایت درست باشد؟

در این جا اگر هر کدام از این موارد را به ترتیب قبول نکرده نباشد، باید اول این نکات را با وی به بحث بگذاریم و سپس به سؤال اصلی برسیم.

به عنوان مثال اگر اصل توحید را قبول ندارد، بحث درباره موضوع ولایت تکوینی، کاری عبث و بی فایده است. زیرا ما در اثبات این موضوع ناچار به استفاده از قرآن و روایات هستیم و وقتی اصل موضوع از نظر سؤال کننده مورد خدشه باشد، اسناد به آن ها بی فایده خواهد بود.

لذا باید اول توحید و سپس نبوت و موارد تا شماره هفت را با او حل نموده و برایش اثبات کنیم و سپس به سراغ سؤال اصلی برویم.

بسیاری از مواقع به دلیل بی توجهی به این موضوع در پاسخ به سؤالات وارد سردرگمی زیادی می شویم. زیرا وقتی در حال پاسخیم به مواردی استناد می کنیم که خود آن ها مورد سؤال قرار می گیرند.

مانند این که می خواهیم از قرآن استدلال بیارویم. سؤال کننده فورا سؤال خود را رها کرده و می پرسد: «از کجا معلوم قرآن سخن خداست؟» یا وقتی با استناد به روایات دلیلی بیان کنیم. سؤال می شود: «چه دلیلی وجود دارد که این بیان امام صحیح باشد؟» یا«از کجا معلوم این روایت جعلی نیست؟»

۶) به سؤالات بی اعتنایی نکنید

پاسخ های استانداردی وجود دارند که شما می توانید در پاسخ به سؤالات دشوار استفاده کنید. اگر پاسخی را نمی دانید، سعی کنید پاسخی رضایت بخش ارائه کنید که نشان دهد شما نسبت به سؤال بی اعتنا نیستید. اگر یک پرسشگر پافشاری می کند، سؤال را به مخاطبان بازخورد دهید.

۷) نمونه هایی از عبارات برای قانع کردن مخاطب

من پاسخ را نمی دانم ولی می توانم برای شما پیدا کنم و با شما تماس بگیرم.

من نیاز دارم روی این یکی فکر کنم. می توانم کمی دیرتر به این پرسش پاسخ دهم؟ سؤال بعدی لطفا.

مطمئن نیستم پاسخ این سؤال را بدانم. شاید بتوانیم بعد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.