پاورپوینت کامل سرمقاله أَینَ عَمّار؟ ۴۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل سرمقاله أَینَ عَمّار؟ ۴۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل سرمقاله أَینَ عَمّار؟ ۴۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل سرمقاله أَینَ عَمّار؟ ۴۹ اسلاید در PowerPoint :

>

چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟!

ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در رهنمودی تکان دهنده هشدار داده اند:

«من دارم می بینم صحنه را، می بینم تجهیز را، می بینم صف آرائی ها را، می بینم دهان های با حقد و غضب گشوده شده و دندان های با غیظ به هم فشرده شده را، علیه انقلاب و علیه امام و علیه همه ی این آرمان ها و همه ی آن کسانی که به این حرکت دل بسته اند. چه بکنم اگر کسی نمی بیند؟!» ۱۴/ ۶/ ۱۳۸۸

کار انبیاء

بدیهی است رسالت مربی و جایگاه وی در عرصه روشنگری ایجاب می نماید در چنین فضایی به یاری امام و مقتدای خویش شتافته و با هوشیاری و بصیرت وارد میدان شود. چنانچه معظم له می فرمایند:

«در حوادثِ فتنه گون، شناخت عرصه دشوار است، شناخت اطراف قصه دشوار است، شناخت مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست؛ دشوار است… بایستی گره گشایی کرد؛ بایستی حقیقت را باز کرد، گره های ذهنی را باید باز کرد. و این تبیین لازم دارد، یعنی همان کار انبیاء؛ فصاحت و بلاغتی هم که گفته اند در بیان لازم است، بلاغتش به این معناست.» ۱۴/ ۶/ ۱۳۸۸

کنار نکشید

«بعضی ها در فضای فتنه، این جمله ی «کنْ فِی الْفِتْنَهِ کابْنِ اللَّبُونِ لَا ظَهْرٌ فَیرْکبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیحْلَب»[۱] ؛ (هنگام فتنه چون شتر دو ساله باش نه پشتی تا سوارش شوند و نه پستانی تا شیرش دوشند) را بد می فهمند و خیال می کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لَا ظَهْرٌ فَیرْکبَ وَ لَا ضَرْعٌ فَیحْلَب» نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود… خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یحلب؛ همان ظهری است که یرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند.» ۲/۷/۱۳۸۸

شاخص را گم نکنید

«اگر شاخص را گم کردید، زود اشتباه می کنید. [حضرت] امیرالمؤمنین [علیه السلام] می فرمود: «وَ لَا یحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْر»[۲]؛ اول، بصیرت، هوشمندی، بینایی، قدرت فهم و تحلیل، و بعد صبر و مقاومت و ایستادگی. از آن چه که پیش می آید، انسان زود دلش آب نشود. راه حق، راه دشواری است.» ۲۶/ ۱/ ۱۳۷۰

«فقط اهل بصیرت و پایداری می توانند این پرچم را بردارند. بصیرت را باید در خودمان تقویت کنیم.» ۸/ ۳/ ۱۳۸۴

«در دوران شبهه و در دوران جنگ با کافر غیرصریح، جنگ با کسانی که می توانند شعارها را بر هدف های خودشان منطبق کنند، بسیار بسیار دشوار است؛ باید هوشیار بود.» ۲۷/ ۶/ ۱۳۷۰

دلیل عظمت عمار

«عظمت امثال عمار یاسر، به همین است. عظمت آن اصحاب خاص امیرالمؤمنین(علیه الصلاهوالسلام) در همین است که در هیچ شرایطی دچار اشتباه نشدند و جبهه را گم نکردند. من در موارد متعدد در جنگ صفین، این عظمت را دیده ام؛ البته مخصوص جنگ صفین هم نیست. در بسیاری از آن جاهایی که برای جمعی از مؤمنین، نکته یی مورد اشتباه قرار می گرفت، آن کسی که می آمد و با بصیرت نافذ و با بیان روشنگر خود، شبهه را از ذهن آن ها برطرف می کرد، عمار یاسر بود. انسان در قضایای متعدد امیرالمؤمنین – از جمله در صفین – نشان وجود این مرد روشنگر عظیم القدر را می بیند.» ۶/۲/۱۳۶۹

«چرا شما عمار را «سلام اللَّه علیه» می گویید، ولی نسبت به یکی دیگر از صحابی – رفیق عمار – که او هم از مکه بوده و در مکه کتک خورده است، «سلام اللَّه علیه» نمی گویید؟ چون عمار در وقت حساس اشتباه نکرد و فهمید؛ ولی او اشتباه کرد.» ۳۰/ ۵/ ۱۳۷۰

باید مثل عمار بود

«باید مثل عمار هوشیار بود و فهمید که وظیفه چیست. نمی شود گفت به من ربطی ندارد. امروز هر روحانی و هر عمامه به سر، به مقتضای تلبس به این

لباس، موظف است از حکومت اسلام و حاکمیت قرآن دفاع کند؛ هر کس هرطور می تواند.» ۳۰/ ۵/ ۱۳۷۰

«در دوران امیرالمؤمنین بودند کسانی که وقتی با خوارج می خواستند بجنگند شب که می رفتند می دیدند از اردوگاه آن ها صدای قرآن می آید، در جنگ با معاویه هم بسیار کسان بودند که در تردید می افتادند آن وقت این جاست این را توجه کنید این جاست که نقش روشنگری زبان های گویا و دل های آگاه و چشم های بصیر مثل عماریاسر آشکار می شود. من عماریاسر را توی تاریخ صدر اسلام وقتی نگاه می کنم، می بینم همیشه مشعل دستش است مشعل روشنگر. هیچ کس از اصحاب امیرالمؤمنین را من ندیدم مثل عماریاسر دائم دارد حرف می زند، ذهن ها را صیقل می زند، شبهه ها را برطرف می کند، ذهن ها را توجیه می کند، دل ها را در مقابل حقیقت خاضع می کند، کید دشمنان را که بذر تردید در ذهن ها می افکنند عمار یاسر خنثی می کند. این طبله های مؤمن، این روحانیان عزیز، این کسانی که به قول شاعر:

عشاق را به تیغ زبان گرم می کنیم

چون شمع، تازیانه ی پروانه ایم ما

این تازیانه های پروانگان عشق و دل های مشتاق، قدر خودشان را بدانند و قدر کارشان را و رها نکنند این کار را. خیلی با ارزش است توجیه گران حقایق. حقیقت ها را برای ذهن ها توجیه کنند تا دل ها منور بشود. گاهی ذهن مثل آئینه ای است که

غبار روی او گرفته است، واقعیت را نمی بیند، منعکس نمی کند اگر کسی توانست این غبار را از این ذهن بشوید خدمت بزرگی به او کرده؛ چون نور آن وقت در او می تابد.» ۲۷/ ۵/ ۱۳۶۷

لزوم مقابله با جنگ روانی

«در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونی داشتند. همینی که حالا امروز به آن جنگ روانی میگویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه هاش فرق کرده؛. .. این کسی که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانی بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود، که در قضایای جنگ صفین دارد

که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودی میرفت و همین طور این گروه هائی را که – به تعبیرِ امروز، گردان ها یا تیپ های جدا جدای از هم – بودند، به هر کدام می رسید، در مقابل آن ها می ایستاد و مبالغی برای آن ها صحبت می کرد.» ۵/ ۵/ ۱۳۸۸

مردودی ها

حال اگر کسی به وظیفه اش به هر مقداری که هست عمل نکند، در این امتحان الهی مردود می گردد. امام خامنه ای در این خصوص فرموده اند:

«امتحان هائی هم در این انتخابات پیش آمد. یک امتحان، امتحان آحاد مردم بود. به نظر من مردم در این امتحان برنده شدند؛ نمره ی قبولی گرفتند. حضور عظیم مردم، یک امتحان عظیمی بود که آن ها را سرافراز کرد. بسیاری از آحاد مردم، از

جریان های سیاسی، طبق وظیفه شان عمل کردند. بعضی از خواص هم البته مردود شدند.» ۱۲/ ۵/ ۱۳۸۸

این خواص مردود به دو دسته تقسیم شدند کسانی که در برابر حق موضع گرفتند و با بیان و قلم شان حق را کتمان کردند و جرائم زیادی مرتکب شدند. از جمله این که حضرت امام خامنه ای فرمودند:

«زیر سؤال بردن اصل انتخابات بزرگ ترین جرمی بود که انجام گرفت. چرا شما نسبت به این جرم چشمتان را می بندید.» ۶/ ۸/ ۱۳۸۸

و دیگری گروهی بودند که موضع نگرفتند ولی برای تبیین حق تلاشی نکردند و یا سکوت کردند و یا با موضع گیری دو پهلو و غیر شفاف، کمکی به روشن شدن حق ننمودند.

درباره ی این گروه نیز حضرت امام خامنه ای فرمودند:

«دشمنان ملت از شفاف بودن فضا ناراحتند؛ فضای شفاف را برنمی تابند؛ فضای غبارآلود را می خواهند.» ۲۹/ ۱۰/ ۱۳۸۸

«خوب، حالا در مقابل یک چنین پدیده ای، علاج چیست؟ ع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.