پاورپوینت کامل قیامی از مشرق ۸۵ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل قیامی از مشرق ۸۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۸۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قیامی از مشرق ۸۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل قیامی از مشرق ۸۵ اسلاید در PowerPoint :
>
مقدمه ضروری
حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در خصوص تطبیق اشخاص و اتفاقات در موضوع ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف فرموده اند:
«بعضی از این چیزهایی که راجع به علائم ظهور هست، قطعی نیست؛ چیزهایی است که در روایات معتبرِ قابل استناد هم نیامده است؛ روایات ضعیف است، نمی شود به آن ها استناد کرد. آن مواردی هم که قابل استناد هست، این جور نیست که بشود راحت تطبیق کرد. همیشه عده ای این شعرهای شاه نعمت اللَّه ولی را – در طول سال های متمادی و در موارد زیادی – بر آدم های مختلفی در قرون مختلف تطبیق کردند، که بنده دیدم. گفتند بله، اینی که گفته من فلان کس را، فلان جور می بینم، این فلان کس است؛ یک شخصی را گفته اند. باز در یک زمان، صد سال بعد مثلاً، یک کس دیگری را پیدا کردند و به او تطبیق کردند! این ها غلط است، این ها کارهای منحرف کننده است، کارهای غلط انداز است. وقتی انحراف و غلط به وجود آمد، آن وقت حقیقت، مهجور خواهد شد، مشتبه خواهد شد، وسیله ی گمراهی اذهان مردم فراهم خواهد شد؛ لذا از کارِ عوامانه، از تسلیم شدن در مقابل شایعات عامیانه بایستی به شدت پرهیز کرد. کارِ عالمانه، قوی، متکی به مدرک و سند، که البته کار اهل فنِ این کار است، این هم کار هر کسی نیست، باید اهل فن باشد، اهل حدیث باشد، اهل رجال باشد، سند را بشناسد، اهل تفکر فلسفی باشد؛ بداند، حقایقی را بشناسد، آن وقت می تواند در این زمینه وارد میدان شود و کار تحقیقاتی انجام دهد. این بخش از کار را هرچه ممکن است، بیشتر باید جدی گرفت تا راه ان شاءاللَّه برای مردم باز شود؛ هرچه دل ها با مقوله ی مهدویت آشنا شود و انس پیدا کند و حضور آن بزرگوار برای ما، ما مردمی که در دوران غیبت هستیم، محسوس تر شود و بیش تر حس کنیم و رابطه بیشتر داشته باشیم، این برای دنیای ما و برای پیشرفت ما به سمت آن اهداف بهتر خواهد بود.»[۱] ۱۸/ ۴/ ۱۳۹۰
با توجه به این فرمایش ایشان لازم به تذکر است که آن چه در ادامه آمده است از باب احتمال قوی و امید بوده و از طرفی یک امر کلی است که توسط علما مورد تایید قرار گرفته است. فرمایشات امام خمینی رحمت الله علیه و امام خامنه ای که در قسمت پنجم آمده؛ مؤید این مطلب است.
اول) معجزه بزرگ قرن نبود!
نظام سلطه جهانی از بیش از دویست سال قبل با برنامه ریزی دقیق و حساب شده کشورهای اسلامی را زیر سلطه خود برده و حکومت های دست نشانده را در این کشورها بر سر کار آورد تا بتواند با خیال راحت به چپاول منابع مختلف مادی و انسانی آن ها بپردازد. از طرفی برای جلوگیری از آگاهی و قیام مردم مستضعف همواره آنان را در شرایط سخت و کمبود امکانات مادی و فرهنگی قرار داده است تا نه فکر مبارزه کنند و نه قدرت مقابله با مستکبران را داشته باشند. در این راستا یکی از حکومت هایی که به شدت از آن حمایت کردند رژیم پهلوی بود که ژاندارم نظام سلطه در خاورمیانه محسوب می شد. کمی تأمل تاریخی در این خصوص نشان می دهد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران معجزه بزرگ قرن نبود! بلکه معجزه بزرگ قرون اسلامی به شمار می رفت، زیرا نه استکبار جهانی و نه اغلب مستضعفان عالم باور نداشتند که چنین انقلابی پیروز گردد و یا بر فرض پیروزی تاب مقابله در برابر تمام نظام سلطه جهانی را داشته باشد. به همین سبب بعضی را اعتقاد بر این است که ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده و ما منتظر قیام نهایی هستیم.
دوم) نوید زمینه سازان
پس از حکومت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و حکومت ده ماهه ی امام حسن مجتبی علیه السلام حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل نگرفت. اگر چه قیام هایی توسط محبین اهل بیت عصمت و طهارت صورت پذیرفت و حکومت های شیعی نیز مانند علویان طبرستان تشکیل گردید ولی عمر آن ها بسیار کوتاه بود و حکومت های دیگری مانند فاطمیون مصر به وجود آمد که از مکتب عدالت گستر اهل بیت فاصله داشت.
اما همیشه از سوی ائمه معصومین ایجاد حکومت جهانی امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و بسط عدالت در کره خاک نوید داده شده بود. البته این نوید همواره مشروط به ایجاد زمینه های مناسب و وجود انسان هایی شده است که یاران آن حضرت در تشکیل این حکومت خواهند بود.
یکی از این نویدها اشاره به کسانی است که زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف می گردند و در مقابل ظلم و ستم قیام نموده و حکومت اسلامی تشکیل می دهند و آن را تحویل منجی نهایی بشریت خواهند داد.
آن چه در معجزه انقلاب اسلامی ایران رخ داد همان نویدی بود که همواره از سوی ائمه اطهار داده شده بود. در این جا به تعدادی از روایات مربوط به این مطلب اشاره می نماییم.
۱) مردی از قم
عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ ع قَالَ: رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یجْبُنُونَ وَ عَلَی اللَّهِ یتَوَکلُونَ وَ الْعاقِبَهُ لِلْمُتَّقِینَ [۲]
امام کاظم علیه السلام فرمود: «مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می خواند و بر گرد او مردمانی فراهم می آیند که چونان پاره های آهنند، توفان ها آن ها را به لرزه نمی اندازد و از جنگ خسته نمی شوند و بزدلی نمی کنند، به خدا توکل دارند و فرجام از آنِ پرهیزگاران است.»[۳]
۲) علم در قم
در روایت دیگری امام صادق علیه السلام مردم قم را جانشینان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف معرفی فرموده و زمان ظهور را هنگامی اعلام می فرماید که این شهر معدن فضل و علم قرار گیرد.
آن حضرت فرموده اند: «به زودی کوفه از مومنان خالی می شود و همان طور که مار در لانه خود به دور خود می پیچد و نهان می شود و قدرت تحرک ندارد، علم و دانش نیز در گوشه ای پنهان و محدود می شود. (یعنی در کوفه علم و دانش منتشر نمی شود و اگر هم وجود داشته باشد، درگوشه ای بی اثر مخفی می شود). پس از آن علم در شهر دیگری که به آن قم گفته می شود، ظاهر می شود و معدن فضل و علم می گردد، به طوری که در روی زمین کسی که مستضعف در دین باشد و یا دین را نفهمد، باقی نمی ماند؛ حتی زن هایی که در حجله ها و پشت پرده ها هستند؛ و این زمان ظهور قائم ما خواهد بود و خدا قم و اهل آن را جانشینان حضرت حجت قرار می دهد و اگر چنین نباشد زمین اهل خود را فرو می برد و در زمین حجتی باقی نمی ماند و علم از آن جا به سایر کشورها و شهرها در شرق و غرب سرازیر می شود و حجت خدا بر مردم کامل می شود، به طوری که کسی در زمین نمی ماند که دین و علم به او نرسیده باشد، پس از آن حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور می کند و سبب انتقام خدا و عذاب او بر چنین بندگان می شود؛ زیرا خدا از بندگان انتقام نمی کشد مگر بعد از آن که آن ها حجت خدا را انکار کنند.»[۴]
۳) قیام مردم مشرق
درباره ی قیام مردم مشرق و زمینه سازی برای ظهور امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف روایات فراوانی وجود دارد که در اکثر آن ها به این موضوع تاکید شده است که آن ها پرچم انقلاب خود را به دست حضرت حجت علیه السلام خواهند داد. تعداد این احادیث آن قدر زیاد است که اگر تمام آن ها را جمع کنیم یک کتاب مستقل خواهد شد. البته باید احادیث فوق مورد بررسی و تحلیل و تفسیر قرار بگیرد تا نتیجه دقیق حاصل گردد.
در این جا فقط چند حدیث را که تحلیل و بررسی کمتری نیاز داشته و متن آن صریح است نقل می نماییم.
۱/ ۳- «ابن مسعود می گوید به حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم رسیدیم آن حضرت در حالی به نزد ما تشریف فرما شدند که آثار خوشحالی در چهره اش نمایان بود، به طوری که هر سؤالی می کردیم جواب می داد و حتی اگر سؤال نمی کردیم خود ایشان شروع به صحبت می کردند تا این که گروهی از جوانان بنی هاشم که حسن و حسین علیه السلام نیز در میان آن ها بودند از آن جا گذشتند، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با دیدن آن ها حسن و حسین را به آغوش کشید و چشمانش پر از اشک شد.
گفتیم: «ای رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم چه چیزی باعث ناراحتی شما شد که ما را نیز ناراحت نمود.»
فرمود: «ما اهل بیتی هستیم که خداوند برای ما آخرت را بر دنیا برگزید و بعد از من اهل بیت من با سرگردانی و آوارگی روبه رو خواهند شد، تا آن که گروهی با پرچم های سیاه از مشرق قیام می کنند و حق را طلب می کنند، ولی به آن ها داده نمی شود سپس بار دیگر حق را طلب می کنند و در راه آن نبرد می کنند و پیروز می شوند؛ پس هر کدام از شما (و یا نسل های آینده ی شما) آن ها را درک کرد باید به امام اهل بیت من بپیوندد حتی اگر با سینه خیز رفتن روی برف باشد؛ زیرا آن ها پرچم های هدایت را به دست مردی از اهل بیت می دهند… که او زمین را با عدل و داد پر می کند، همان گونه که با جور و ظلم پر شده است.»[۵]
۲/ ۳- شبیه به این روایت از امام باقر علیه السلام نیز نقل شده است که فرمود:
«گویا گروهی را می بینم که از مشرق قیام کرده اند و حق را طلب می کنند که به آن ها داده نمی شود و دوباره طلب می کنند باز هم به آنها داده نمی شود وقتی وضع را چنین دیدند اسلحه به دست گرفته و نبرد می کنند و دشمنانشان به خواسته های آنها تن می دهند، ولی آنها قبول نمی کنند تا این که خودشان به حکومت برسند و دولت تشکیل دهند و آن حکومت را به کسی مگر به صاحب شما (یعنی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف) واگذار نمی کنند و کشته های آن ها شهیدند. بدانید که اگر من آن زمان را درک می کردم خود را در خدمت و اختیار رهبر آن ها قرار می دادم.»[۶]
۳/ ۳- روایت دیگری شبیه به همین روایات، از امام صادق علیه السلام نقل شده است که:
«فارسیان را گرامی بدارید که دولت ما در میان آن ها می باشد»[۷]
۴/ ۳- همچنین پیغمبر اکرم صلّی اللَّه علیه وآله فرمود:
«یخْرُجُ أُنَاسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَیوطِئُونَ لِلْمَهْدِی یعْنِی سُلْطَانَه – مردمی از جانب مشرق قیام نمایند و سلطنت را برای مهدی آماده سازند.»[۸]
در روایات بسیاری وارد شده است که تعداد قابل توجهی از یاران امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ایرانی ها خواهند بود. به عنوان نمونه:
۵/ ۳- اصبغ ابن نباته گفت: در خدمت امیرالمؤمنین علیه السّلام به قصر دار الاماره رسیدیم. امام علیه السّلام پایش را به زمین زد و اطراف را لرزاند و سپس فرمود: «سوگند به خدا، بدانید از این جا قائم ما دوازده هزار زره و دوازده هزار کلاهخود دورو، بیرون می آورد، و بر دوازده هزار مرد ایرانی (فرزندان عجم) می پوشاند و آنگاه فرمان می دهد، که هر کس را، بر غیر دین شان باشد، بکشند، و من این را می دانم و می بینم، همان گونه که امروز را می بینم!»[۹]
۶/ ۳- عفان بصری از امام صادق علیه السلام روایت کرده و می گوید:
امام به من فرمود: «می دانی چرا این شهر را قم می نامند؟»
عرض کردم: «خدا و رسولش و شما آگاه ترید.»
فرمود: «زیرا اهل قم اطراف قائم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم گرد آمده و با او قیام نمایند و در کنار او ثابت قدم مانده و او را یاری کنند.»[۱۰]
۷/ ۳- از روایت زیر نیز معلوم می شود که وقتی سخن از قم بوده منظور فقط شهر قم نبوده است بلکه مجموعه بلاد ایران و اطراف آن مد نظر بوده است.
عده ای از بزرگان ری نقل کرده اند که خدمت حضرت امام صادق علیه السّلام رسیدند و عرض کردند: «ما اهل ری هستیم که خدمت رسیده ایم.»
حضرت فرمود: «خوش آمدند برادران قمی ما»
عرض کردند: «ما اهل ری هستیم.»
حضرت فرمود: «خوش آمدند برادران قمی ما»
مجدداً عرض کردند: «ما اهالی ری هستیم»
امام نیز کلام خود را تکرار کرد.
آنان گفته ی خود را چند بار یادآور شدند و امام نیز همچون بار اول پاسخ داده و چنین فرمود: «خداوند دارای حرمی است که مکه ی مکرمه است و پیامبر دارای حرمی است که مدینه ی منوره است و امیرالمومنین دارای حرمی یعنی کوفه است و ما اهل بیت نیز دارای حرمی هستیم که شهر قم است. به زودی بانویی از سلاله ی من در این شهر دفن خواهد شد، هر کس آن بزرگوار را در قم زیارت کند اهل بهشت است.»[۱۱]
۸/ ۳- با توجه به روایت قبل منظور از طالقان نیز که در تعدادی از روایات از جمله روایت زیر آمده است مجموعه ی بلاد ایران خواهد بود. به خصوص که تعبیرات این روایت با تعبیراتی که در حدیث امام کاظم علیه السلام – که ذکر شد – آمده است بسیار نزدیک است.
از امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمود:
«گنجی در طالقان هست که از طلا و نقره نیست، و پرچمی است که از روزی که آن را پیچیده اند برافراشته نشده است و مردانی هستند که دل های آن ها مانند پاره های آهن است. شکی در ایمان به خدا در آن راه نیافته و در طریق ایمان از سنگ محکم تر است. اگر آنها را وادارند که کوه ها را از جای بکنند، از جای کنده و از میان برمی دارند. لشکر آنها قصد هیچ شهری نمی کنند جز این که آن را خراب می نمایند. اسب های آنها زین های زرین دارند، و خود آنها برای تبرک بدن خود را به زین اسب امام می سایند، آن ها در جنگ ها امام را در میان گرفته و با جان خود از وی دفاع می کنند، و هر کا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 