پاورپوینت کامل نقش کنگر?بین المللی حج در بیداری اسلامی ۵۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل نقش کنگر?بین المللی حج در بیداری اسلامی ۵۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۵۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نقش کنگر?بین المللی حج در بیداری اسلامی ۵۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل نقش کنگر?بین المللی حج در بیداری اسلامی ۵۷ اسلاید در PowerPoint :

>

« حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا کرباسی »

درآمد

سال۱۳۹۰هجری شمسی تحولات بنیادینی در صحنسیاسی، اجتماعی منطقخاورمیانه پدیدار گشت، می توان فصل مقوم همآن تحولات را بیداری اسلامی و یا خیزش عظیم ملت های مسلمان منطقه، بر ضد سردمداران خودکامه و وابستاین کشورها دانست.

توفیق زیارت خانخدا و تشرف به بارگاه ملکوتی نبی اکرم(ص) و تقارن آن با بیداری امت مسلمان، نویسنده را برآن داشت تا از این زاویه به این اجتماع عظیم نگریسته و از باب «مالایدرک کله لایترک کله» برخی ابعاد آن را، هرچند کوتاه و گذرا بیان دارد.

تعریف بیداری اسلامی

بیداری اسلامی؛ یعنی یک حالت برانگیختگی و آگاهی در امت اسلامی که اکنون به تحولی بزرگ در میان ملت های این منطقه انجامیده و قیام ها و انقلاب هایی را پدید آورده که هرگز در محاسب شیاطین مسلط منطق و بین المللی نمی گنجید خیزش های عظیمی که حصارهای استبداد و استکبار را ویران و قوای نگهبان آن ها را مغلوب و مقهور ساخته است. «مقام معظم رهبری، اولین اجلاس بین المللی بیداری اسلامی۹۰/۶/۲۶» بیداری اسلامی نوعی باور تعمیم یافته است که تقریبا همه جوامع، گروه های مسلمان و حتی آحاد مسلمانان را در برمی گیرد. باورهای تعمیم یافته که یکی از منابع و سرچشمه های جنبش های اجتماعی است. از زمان پیدایش بیداری اسلامی تاکنون، این بیداری همواره موجد جنبش های اجتماعی در سطوح مختلف بوده است. (شیرودی، ۱۳۸۴، ص۲۱۴)

گذشته از نامگذاری ها و تعاریف گوناگون این جنبش کم نظیر اسلامی می توان گفت، هماین نهضت ها از یک ویژگی مشترک و شاید منحصربه فرد «عدالت طلبی» و «آزادی خواهیِ اسلامی» برخوردار است، که نشانگر صدور انقلاب اسلامی ایران به کشورهای منطقه و گسترش آموزه های انقلاب (روحیخودباوری، استقلال خواهی، دین باوری و حق طلبی) در میان ملت ها است. شعار مشترک «ارحل» خطاب به دیکتاتورهای منطقه، تجلی آزادی خواهی ملت ها، و خواست حضور در صحنه های سیاسی- اجتماعی و حقِ دخالت در تعیین سرنوشت خود، نماد عدالت خواهی آنان است. چنانچه شعار «الله اکبر» و اقامنمازهای جماعت باشکوه و سایر خواسته های انقلابیون، اسلامی بودن این حرکت را تأیید می کند. پیروزی حزب اسلامی «النهضه» در تونس، نیز شاهد دیگری بر اسلامی بودن ماهیت این حرکت ها است.

زمانی که معمار کبیر انقلاب اسلامی(ره) ندای صدور انقلاب را سر دادند، عدناآگاه، به جهت تفسیر غلطی که از صدور انقلاب در ذهن خود داشتند گمان می کردند امام(ره) فکر صدور انقلاب به وسیل صدور اسلحه و انجام عملیات نظامی یا تروریستی و کودتاهای کشوری و منطقرا در سر می پرورانند. لیکن امام راحل(ره) در مقام تبیین دیدگاه خود، اعلام کردند که صدور انقلاب به معنای بیداری ملت های مسلمان و مبارزعمومی با طاغوت چه های منطقه و طاغوت های بزرگی همچون آمریکا است. ایشان فرمودند: «ما که می گوئیم اسلام را می خواهیم صادر کنیم معنایش این نیست که ما سوار طیاره بشویم و بریزیم به ممالک دیگر. . . آنکه ما می توانیم این است که به وسیلدستگاه هائی که داریم به وسیلهمین صداوسیما به وسیلمطبوعات به وسیلگروه هائی که به خارج می روند اسلام را آن طوری که هست معرفی کنیم اگر آن طوری که هست معرفی بشود مورد قبول همه خواهد بود. » (امام خمینی(ره)، صحیفه نور، ج ۱۸، ص۲۴۳)

مقام معظم رهبری(دام ظله) نیز در تبیین صدور انقلاب می فرماید: صدور انقلاب یعنی؛ صدور فرهنگ انسان ساز اسلام و صدور صفا و خلوص و تکیه و اصرار بر ارزش های انسانی، ما به این کار و این وظیفه افتخار می کنیم. این راه انبیاست و ما این راه را باید ادامه دهیم. . . صدور انقلاب به معنای صادر کردن ارزش های انقلابی و افشاگری دربار مستبدها و ظالم های عالَم، وظیفه و تکلیف الهی ماست. اگر این کار را نکنیم کوتاهی کرده ایم. جمهوری اسلامی و ملت ایران و آن شخصیت عظیم و عالیقدری که دنیا را در مقابل عظمت خودش کوچک و خاضع کرد، نشان دادند که همقدرت های عالَم برای مقابله با چنین عزم و ارادمعظم و پولادینی کوچک اند. » (حدیث ولایت، ۱۳۸۵، ص ۲۴۴-۲۴۷)

نهضت و قیام مردم آمریکا برعلیه جنایتکاران وال استریت و مردم انگلستان و اروپا را نیز نباید خارج از این چارچوب ارزیابی کرد؛ زیرا که مهمترین پیام انقلاب اسلامی ایران برای جهانیان، پیام عدالت خواهی و دفاع از محرومان و مستضعفان است. ۹۹% ملت های آمریکا و اروپا که خود را بازیچه و اسیر سیاست های اقتصادی اقلیت یک درصدی سرمایه داران و سردمداران کارتل ها و تراست ها می بینند طبیعی است که به این نهضت عدالت خواهی می پیوندند.

مسئولان و ملت انقلابی و بپاخاستایران به پیروی از بنیانگذار انقلاب اسلامی برای دستیابی به هدف مقدس و بسیار مهم صدور انقلاب، راهی جز رساندن پیام این انقلاب الهی و رهائی بخش به گوش و دل ملت ها نداشتند. که در این سی و چند سال گذشته این مهم ابتدا با رهبری حضرت امام(ره) و سپس توسط خلف صالحشان حضرت امام خامنه ای(دام ظله) پیگیری شده و بحمدالله اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن در میان ملت های مسلمان و مردم سایر کشورها هستیم.

ظرفیت عظیم حج در بیداری مسلمانان

اگرچه عوامل تأثیرگذار برعقل و دل ملت ها همچون قیام اباعبدالله الحسین(ع) و آثار خون های مطهر شهدا و بیدارگری های دانشمندان و آزاد اندیشان فراوان است و رساندن پیام حق طلبی و عدالت خواهی از راه های مختلفی نیز میسر بوده.

اما یکی از ابزارهای مهم بیداری اسلامی و مؤثرترین آن ها، بهره گیری از کنگرعظیم حج ابراهیمی است که هرساله باحضور جمعیت میلیونی مسلمانان از سراسر جهان برگزار می شود. به تعبیر حضرت امیر(ع) خداوند این خانه را پرچمی برای اسلام قرار داده است: «جعله سبحانه و تعالی للاسلام علما و للعائذین حرما»؛ خداوند متعال این خانه را پرچمی (یا علامتی) برای اسلام قرار داده و حرم امنی برای پناه جویان به راستی خانه کعبه، پرچم بزرگ اسلام است که همواره وحدت بخش مسلمین بوده و روح استقلال طلبی، عزت خواهی و دفاع از حقانیت را در وجود آنان زنده می کند.

یکی از نویسندگان معاصر ضمن بیان اهمیت حج و ظرفیت عظیمی که در آن نهفته است، از عدم بهره گیری درست از این ظرفیت بی نظیر چنین اظهار تأسف می کند: این کنگره عظیم الهی که هر سال در کنار خانه خدا تشکیل می شود، بهترین فرصت را به مسلمانان برای بازسازی نیروهای خویش و تقویت پیوند برادری و خنثی کردن توطئه های دشمنان و باطل کردن نقشه های شیطانی آنها می دهد.

مجموعاین چنین فراگیر و همگانی با انگیزه های بسیار والای معنوی در دنیا بی نظیر است. افسوس که مسلمانان هنوز قدرت عظیم حج را در نیافته اند. «گلادستون» نخست وزیر سیاستمدار انگلستان در گفتار معروفی در مجلس عوام آن کشور گفت: «مادام که نام محمّد در مأذنه ها (صبح و شام) به عظمت یاد می شود و قرآن برنامه زندگی مسلمانان است و حج (هر سال با شکوه تمام) برگزار می گردد، جهان مسیحیت در خطر بزرگی است و ما از اصلاح جهان (البته اصلاح از دیدگاه خودشان مساوی با استعمار است) عاجز خواهیم بود. یا یکی از رجال مسیحیت و غرب می گوید: «وای بر مسلمانان اگر معنی حج را نفهمند و وای بر دیگران اگر مسلمانان معنی حج را بفهمند. » (مکارم شیرازی، ۱۳۷۹، ج ۱، ص۲۶۳)

۱- فریاد حق طلبی

مراجعه به تاریخ اسلام بیانگر آن است که حج نقش بسیار فعالی در هویت بخشی و بیداری مسلمانان در طول تاریخ داشته است، همواره مدافعان حق و حقیقت تلاش می کردند از این بستر عظیمی که خداوند متعال در اختیار آنان قرار داده است برای شناساندن حق و معرفی چهرواقعی باطل و ستم پیشگان عصر خود، استفاده کنند.

مظلومان و مستضعفان در دوران خلافت ظالمانبنی امیّه و بنی عبّاس، در انتظار فرا رسیدن ایّام حجّ می ماندند تا بتوانند در محیط أمن مکه و حج، علیه حاکمان زمانشان فریاد بزنند. ابوذر؛ آن انقلابی مدافع حق و ولایت درکنار کعبه فریاد می زد و مردم را به حق دعوت و از بنی امیّه به شدت انتقاد می کرد.

امام حسین(ع) در آغاز حرکت و نهضت خود، شهر مکه و اجتماع عظیم حاجیان را انتخاب کرد و اوّلین خطبه های حضرت علیه حکومت یزید در مکه ایراد شده است. آن حضرت، قبل از حرکت به سوی کربلا، چند ماه در مکه ماند تا حجاج بیایند و ایشان اوضاع سیاسی، اقتصادی و دینی حکومت یزید را برای زائران خانخدا بیان کنند و آن ها هر یک حامل پیام امام(ع) در میان مردم منطقه خود شوند. بعد از آن بود که امام به سوی کوفه و کربلا حرکت نمود. در دوره های پس از آن حضرت نیز همواره مکه و حج، فرصتی برای دفاع از حق و عدالت و بیداری مسلمانان بوده است. امام صادق(ع) در عرفات خیمه می زدند و با معرفی جانشینان بر حق پیامبر(ص) راه مبارزه با انحرافات عقیدتی و دفاع از حق را به دیگران آموزش می دادند. «ایّها النّاس رسول اللّه(ص) کان الامام ثمّ علی بن ابی طالب ثم الحسن و الحس

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.