پاورپوینت کامل مصاحبه با استادحجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان ۲۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل مصاحبه با استادحجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان ۲۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مصاحبه با استادحجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان ۲۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل مصاحبه با استادحجت الاسلام والمسلمین محمد علی جاودان ۲۹ اسلاید در PowerPoint :

>

اشاره:

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان(حفظه الله) از نوادگان مرحوم شیخ مرتضی زاهد(رحمه الله)و از اساتید مطرح تهران در عرصه تاریخ اسلام، اخلاق و کلام اسلامی است. ملازمت شایسته ایشان با مرحوم آیت الله حق شناس(رحمه الله)و مرحوم علامه عسکری(رحمه الله) موجب شده در مباحث اخلاقی و تاریخ اسلام شهرت بیشتری داشته باشند.

ایشان علاوه بر تمحض در مباحث تاریخی و اخلاقی از دروس معقول نیز غفلت نورزیده و در این زمینه از بزرگانی چون: آیات حائری یزدی(رحمه الله)، مصطفوی و جوادی آملی(حفظهما الله)، بهره ها برده اند.

عمر شریف ایشان در راستای تهذیب، تعلیم و تحقیق سپری شده که از این جهت نمونه علمی مناسب و مغتنمی برای حرکت علمی و اخلاقی طلاب جوان هستند. پای صحبت این استاد گرانقدر نشستیم تا کمی از پژوهش و اخلاق پژوهشی سخن بگویند، بلکه انعکاس کلام ایشان در میان طلاب، موجب پویایی و بالندگی مضاعف مسیر علمی و اخلاقی طلاب قرار گیرد. محصولات قلمی این استاد بزرگوار را در پایگاه اینترنتی http://www.javedan.ir بیابید.

به عنوان اولین سؤال بفرمایید، رویکرد معاونت پژوهش استان تهران در برگزاری جشنواره علامه حلی را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

جشنواره علامه حلی اسمش نشان نمیدهد برای چیست. باید یک زیرنویس داشته باشد. این جشنواره یک جریان بسیار خوب و مبارک در حوزه است، حتماً انسان باید آن را مثبت و مفید و با برکت بداند و تایید و تشویق کند. هر کاری که می تواند برای کمک به آن انجام دهد. مهم این است که شما که این بساط را برپا کرده اید بر اهداف اولیه تان پایدار بمانید و یک ذره کم نگذارید.

جشنواره پنجم از جشنواره اول حتما قویتر و پررونق تر باشد نه بالعکس؛ چون ترس این است که در کار به روزمرگی گرفتار شویم. چون کار زحمت دارد باید پایش ایستاد، جدی باشید و ادامه دهید. زحمت بکشید بیشتر زحمت بکشید، دنبال کنید و یک چیز مرده یا اصلا متولد نشدهای را دنبال کنید، تقویت کنید یا ایجاد کنید.

بایسته های پیش روی پژوهش چیست؟

عموم طلبه ها باید در حوزه در جریان پژوهش قرار بگیرند، باید آموزش ببیند، نه اینکه صرفا یک عده نوادر، یک عده نخبه مثلا در حد نبوغ به سوی پژوهش بروند که همه چیز بایستی به پای خودشان باشد، این همان است که در گذشته بود. یک علامه امینی پدید آمده است، از یک حوزه بزرگ، قدیمی، مستحکم و قرص مثل نجف. از یک کشور بزرگ مثل ایران یک شرفالدین بوده و یک سید محسن امین بوجود آمده است.

این مشکل نباید باشد، چون اینها به وجود نوادر و نوابغ وابسته هستند، روی پای خودش می ایستد، روی پای خودش کسب می کند، روی پای خودش تتبع می کند، روی پای خودش خستگی ناپذیری نشان میدهد، خودش را میکشد، روزی هفده ساعت کار می کند تا کار را بزرگ انجام دهد، اما مع الاسف نظیر دیگری ندارد و ما نمی خواهیم این باشد، این جشنواه هم برای این است.

اساتید، این راه و رسم را با شاگردان خودشان تمرین کنند. چون جریان نیست و کارفردی است، گاه و بیگاه است. ما صد پژوهشگر همچون علامه امینی می خواهیم، علامه طباطبایی یک فرد بود آن هم یک نابغه.

طلبه در مسیر آموزشی خود که می باید از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، باتوجه به توانمندی های کم یا زیاد خود به هرحال می تواند کمی در عرصه فرا درسی قلم بزند؛ آیا این کار را تایید می کنید؟ چه سطحی از آموزش را برای ورود به پژوهش توصیه می کنید؟

در دورانی که ما درس می خواندیم، براساس علاقه شخصی ممکن بود خود طلبه سراغ مطالعه تاریخ، عقاید یا قرآن و امثال این رشته ها و کارهای جنبی برود، البته واقعیتش این است اینگونه مطالعات و تحقیقات که کار جنبی نیست، تحقیقات، مطالعات و تتبعات در زمینه هایی مثل تاریخ و عقاید یا قرآن، جزء کارهای اصلی هستند.

اینها کارهایی هستند که قبلا ممکن بود به عنوان جنبی باشند، اما امروزه به عنوان کار جدی مطرح اند؛ البته ناگزیر در روزهای اولیه حوزه نمی توان این درسها را مطرح کرد. اگر همین درس های جنبی موجود جدی گرفته شود، انجام شود، راه را باز می کند تا اینکه فردای روزگار بتواند یک کار تازه و یک تحقیق تازه داشته و حرف تازه ای بزند. چون درسهای اصلی در حوزه، فقه است و اصول؛ درحالیکه ما در فقه و اصول حرف تازه خیلی کم می توانیم بزنیم.

در عین حال چیزهای دیگری مثل تفسیر، مثل علوم قرآنی جزء نیازهای جدی ماست که پژوهش در آن خیلی جا دارد و می تواند انجام شود. این درسهای جنبی را اگر بتوانیم کمی جدیتر انجام بدهیم راهی تازه برای ما باز خواهد

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.