پاورپوینت کامل عالِم، دریای جوشان علم است ۳۳ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل عالِم، دریای جوشان علم است ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عالِم، دریای جوشان علم است ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل عالِم، دریای جوشان علم است ۳۳ اسلاید در PowerPoint :

>

اشاره:

آیت الله کاظم صدیقی در سال ۱۳۳۰ در خانواده ای مذهبی در شهرستان ابهر زنجان به دنیا آمد. در سال ۱۳۴۲ به قم عزیمت کرد و در مدرسه علمیه حقانی تحصیلات دینی را آغاز نمود. دروس مقدمات و سطح را در محضر حضرات آیات عظام خزعلی، جنتی، حسن زاده آملی، شهید مفتح، احمدی میانجی، مشکینی، محمّدی گیلانی و دیگر بزرگان تلمّذ نمود. دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیات عظام شیخ مرتضی حائری یزدی، شبیری زنجانی و وحید خراسانی بهره برد.

وی فلسفه اسلامی را نزد آیات عظام جوادی آملی، مصباح یزدی و انصاری شیرازی فراگرفت و نزد شهید بهشتی و حجت الاسلام دکتر احمدی فلسفه غرب آموخت. در مباحث معارفی نیز از محضر بزرگانی مانند آیات عظام بهاءالدینی، بهجت، کشمیری و دیگر بزرگان، بهره جست. ایشان سال ۱۳۸۳، مدرسه علمیه امام خمینی (ره) را در تهران (محله ازگل) پایه گذاری کرد و هم اکنون تولیت این مدرسه علمیه را عهده دار است.

هر محیطی اقتضائات مخصوص به خود را دارد، محیط علمی حوزه ها نیز طبعاً از این قاعده مستثنی نیست، در آغاز بحث تقاضا دارم کمی از اقتضائات علمی حوزه بفرمایید. معاونت پژوهش معتقد است مسأله پژوهش و نویسندگی یکی از مهمترین اقتضائات محیط علمی حوزه است، که معالاسف کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

قرآن کتاب الهی است و نسخه درمان همه دردهایی است که بشر گرفتار است، آنچه برای بشر در امر تحصیل سعادت و قرب الهی لازم بوده است، در این کتاب عظیم آمده است و مساله قلم در بطن قرآن کریم از یک جایگاه بسیار بلندی برخوردار است. اولین سوره ای که در قلب مبارک پیامبر اکرم(ص) نازل شده، آنجا خدا خودش را وقتی معرفی می کند.«اقْرَأْ وَ رَبُّک الأَکرَمُ * الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ»، تعلیم الهی به وسیله قلم، این به مسلمانان چه می خواهد بگوید، جز این است که قلم ذخایر گذشتگان را به آیندگان منتقل می کند؟

جز این است که نسل موجود از طریق قلم می توانند اضافاتی بر گذشتگان داشته باشند و ضمیمه کنند و برای آینده گان کالاهای بهتری را به جای بگذارند؟ علاوه بر اینکه صاحب قلم بودن تخلّق به اخلاق الله است، نشر معارف، انتقال انوار قلبی و نیات انسان از طریق قلم و زبان عملی است لذا در روایات هم داریم که عالم در دو جبهه با دو اسلحه می تواند در مقابل ظلمات جهل و کفر قرار بگیرد، جهاد بالبنان و جهاد بالبیان، مجتهد مجاهد است و جهاد بدون قلم، عملی نیست و جهاد از برترین عبادت هاست.

وظیفه طلاب در اینجا چگونه تصویر می شود؟ یک وقت بحث تکلیف است، یک وقت ترسیم اهمیت خطیر تکلیف در عرصه علم.

در آیه کریمه سوره قلم که اصلا یک سوره مشرف به این اسم است، در آنجا هم پروردگار قسم یاد میکند: نون والقلم و ما یسطرون، هم خود قلم و هم تولید قلم مورد قسم حضرت حق قرار گرفته است. اگر طلبه آمده که بندگی یاد بگیرد و دروس بندگی باید از قرآن کریم بیاموزد، جز اینکه صاحب قلم و با قلم مانوس شود چاره ای دیگر ندارد و در غیر این صورت متخلق به اخلاق الهی نیست و عملاً نسبت به اهتمام قرآن به قلم، بی توجهی کرده است.

امیرالمومنین (ع) خود کاتب وحی بودند، اینکه آیات قرآن از پیامبر اکرم (ص) مطرح میشد حضرت امیر (ع) آن را کتابت می کردند، جبرئیل بر قلب حضرت زهرا (س) نازل می شد، صحیفه ای را حضرت زهرا (س) در مخزن قلب پاکشان داشتند، امیرالمومنین کاتب بود و این کتابت برکت کرده که امروز در پیشگاه حضرت امام عصر (عج) این گنجینه عظیم الهی موجود است.

این یک بُعد قضیه است که اساساً یک طلبه برای جهاد آمده برای مقابله با انواع مفاسد و مظالم آمده که قائم باشد، اسلحه یک طلبه قلم اوست و بدون این سلاح جهاد او جهاد ناقصی است جهاد کامل وقتی است که یک طلبه این دو اسلحه را در حد اعلا داشته باشد.

هم سلاح بیان و هم سلاح قلم. حضرات معصومین(علیهم السلام) شاگردانشان را مأمور می کردند که احادیثشان را بنویسند و در روایت هست که حضرت امام حسن مجتبی(ع) به کودکان و نوجوانان فرمودند شما امروز صغار قومید، شما در آینده جزء رجال مملکت خواهید بود.

بنابراین آنچه که یاد می گیرید بنویسید تا برایتان بماند. این روایت یا درایت فردی اگر به کتابت نیاید و قید نشود می گریزد و از بین میبرد. آن قیدی که علم را پاگیر می کند و نمی گذارد فرار کند آن قلم است. قلم آن قدر مهم است که انسان را به مقام شهود می رساند.

خدا به قلم قسم خورده. در این راستا یعنی جهاد با قلم که الجهاد جهادان؛ جهاد بالبنان و جهاد بالبیان. علمای بزرگوار ما، افتخار بشریتند. ستاره های درخشان آسمان تحقیق، پژوهش، نویسندگی، تدبر، فهم و ارائه مطلب هستند.

در مقابله با شبهات، در دفاع از دین، بهترین مجاهدین را ما داریم. علامه امینی می نویسد: ده هزار کتاب را از باء بسم الله تا تاء تمّت خواندهام و صدهزار کتاب را برای نوشتن الغدیر مراجعه داشتهام. چنین همتهایی حوزه شیعه را آبرو داده، قوام داده، ریشه دار کرده است«مِنَ المُومِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُو اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضَی نَحبَهُ

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.