پاورپوینت کامل تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری ۶۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری ۶۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۶۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری ۶۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری ۶۱ اسلاید در PowerPoint :

>

دشمن در کمین مهدی یاوران است و درصدد است از هر راه ممکن آنان را از خط و مسیر مهدویت منحرف کند. لذا باید این خطرات را شناخت و در صدد رفع آن ها برآمد.

چه خطراتی مهدی یاوران را تهدید می کند؟

وضعیت موجود به گونه ای ملال آور است که موجب می شود ما زبان به شکایت گشوده و از رنج های خودمان به پیشگاه الهی سخن برانیم. (سهرابی، ص۲۲۰) مهم ترین دلیل تأخیر فرج و ظهور امام، کمبود مهدی باوران و مهدی یاوران از جهت کمّیت و کیفیت در میان شیعیان و انصار امام است. (رک: آصفی، ص۲۲۰)

در فقرات انتهایی دعای شریف افتتاح، صحبت از شکایت اجتماعی است و به پیشگاه خداوند متعال بیان می داریم:

«اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیک فَقْدَ نَبِینَا صَلَوَاتُک عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ غَیبَهَ وَلِینَا (إِمَامِنَا) وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَینَا…؛ بارالها ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرت (صلوات الله علیه و آله) و از غیبت امام ما و بسیاری دشمن ما و کمی تعداد ما و فتنه های سخت بر ما و غلبه ی محیط روزگار بر ما…». (قمی، ص۲۸۵)

در شرح این فراز دعا از جبهه های مختلف جنگ شیطان با امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) و یاران خاصّ حضرت و مهدی یاوران که سبب کمی تعداد آنان شده است، سخن می گوییم؛ در ابتدا به بیان معنای مهدی باوری و مهدی یاوری پرداخته، سپس فرق بین یاران خاص حضرت و مهدی یاوران را بیان می کنیم.

الف – معنای مهدی باوری و مهدی یاوری

مهدی باوری یعنی ایمان و عقیده (پیوند عقلی و پیوند قلبی) به حجّت دوازدهم که باوری اسلامی است و براساس کتاب و سنّت پدید آمده و بر پایه ی قوی ترین برهان های عقلی و نقلی استوار است.

این باور و ایمان با پیوند مداوم و مستمرّ برخاسته از معرفت با امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) به طور کامل در ارتباط است و تعمیق این عقیده، شخص را به اوصاف منتظر واقعی نزدیک می گرداند. مهدی باوری یعنی اعتقادی که از حدّ بینش و نگرش می گذرد و به حیطه ی رفتاری، به خصوص رفتار فردی وارد می شود و تأثیرها و نمودهای عینی بر جامعه دین داران خواهد داشت.

پاورپوینت کامل تجلّی مهدی باوری در مهدی یاوری ۶۱ اسلاید در PowerPoint است. هر آن چه باور و اعتقاد به امام مهدی(عجل الله تعالی فرجه) عمیق تر باشد، یاری و کمک به حضرت در عصر غیبت و حضور بیشتر جلوه می کند.

در باور و اعتقاد مهدویّت این معرفت به وجود می آید که نیاز حضرت به یاران و امداد رسانان در صحنه های مختلف، متفاوت است و برای برپایی جامعه ی توحیدی و دولت کریمه، نخست باید با جهاد نفس و تمرین اخلاص در رسیدن به مقام یاوران مهدی کوشید و پس از خودسازی، با احیای امربه معروف و نهی از منکر به اصلاح جامعه ی اسلامی پرداخت. (رک: پورحسینی، صص۱۱-۱۰)

ب – فرق بین یاران خاص حضرت و مهدی یاوران

یاران خاص حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) ۳۱۳ نفرند که از آنان به پرچم داران تعبیر نموده اند. هریک از این یاوران خاص، نقش عظیمی در فرما ن دهی سپاه، گشودن شهرها، اداره ی امور و… دارند (رک: سلیمیان، ص۴۴۴) و در حکومت حضرت، هریک از آن ها بر یک استان فرمان روایی کرده و احکام اسلام را مو به مو اجرا می نمایند. (رک: خادمی، ص۵۹)

در روایات گوناگون ترکیب این ۳۱۳ نفر یاران خاص را از پیامبران و جانشینان آنان، تقواپیشگان و صالحان روزگار و امّت های پیشین و از سران و بزرگان اصحاب پیامبر(صلی الله علیه و آله) بیان می کنند.

امام علی(علیه السلام) در وصف آنان می فرمایند: «أُولئِک خِیارِ الأُمهِ مَعَ أَبرارِ العِترهِ؛ آنان خوبان امّت اند با نیکان خاندان (پیامبر)». (طوسی، ص۴۷۳)

آن چه گفتیم مربوط به یاران خاصّ حضرت بود؛ امّا یاوران حضرت، مؤمنان صالحی هستند که به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) در مکه و غیر آن ملحق شده، زیر پرچمش گرد می آیند و با دشمنان خدا و پیامبر خدا می جنگند. (رک: سلیمیان، ص۴۴۴) قیام حضرت از مکه، پس از اجتماع آنان خواهد بود؛ در روایات برای حضرت از لشکر ده هزار نفری سخن به میان آمده است.

امام صادق (علیه السلام) در این باره می فرمایند: « لا یخرُجُ القائمُ مِن مکهِ حتی تَکمُلَ الحلقهُ قُلتُ و کم الحَلقهُ قالَ عشرهُ آلافٍ؛ امام قائم(عجل الله تعالی فرجه) از مکه خارج نمی شود مگر هنگامی که گروه تکمیل شوند. راوی می پرسد آنان چند نفرند؟ امام پاسخ می دهد: ده هزار نفر». (مجلسی، ص۳۶۷)

البته این تعداد، جمعی از یاوران ایشان اند و نه همه ی آنان. به عنوان نمونه تنها سید هاشمی با دوازده هزار نیرو به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) در عراق ملحق می گردند. (رک: سلیمیان، ص۴۴۵)

نتیجه آن که: دو دسته کردن اصحاب حضرت به چند دلیل می تواند باشد:

۱- دو دسته کردن به جهت اختلاف در درجات اخلاص آن هاست به این نحو که ۳۱۳ نفر از آن ها در درجه ی کمال اخلاص اند و بقیه در مرتبه ای پایین ترند.

۲- اختلاف دو دسته در سرعت ملحق شدن آن ها و رسیدن آنان به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) است؛ به این نحو که ۳۱۳ نفر، از دیگران زودتر به حضرت ملحق می شوند.

۳- اختلاف در دفاع نمودن از حضرت می باشد به این معنا که ۳۱۳ نفر اوّلین دسته ای هستند که حضرت را یاری خواهند نمود.

۴- اختلاف به لحاظ وظایف و کارهایی است که به دلیل تفاوت درجات اصحاب به آن ها محوّل خواهد شد. به عنوان مثال ۳۱۳ نفر از فرماندهان و رئیسانند برخلاف بقیه ی افراد. (رک: رضوانی، ص۵۹۰)

حال سخن این است که ما اگر همّت آن را نداریم که در جمع یاران ویژه ی حضرت باشیم، دست کم بکوشیم که از خیلِ عظیمِ همراهان و لشکر همگانی آن حضرت بیرون نباشیم. (رک: آیتی، ص۹۰)

باتوجه به آن چه که از ویژگی های مهدی یاوران بیان شد، مسلّم است که مبارزه و ستیز با یاوران حضرت برای دشمن، استراتژیک و ضروری است. دشمن در کمین مهدی یاوران است و درصدد است از هر راه ممکن آنان را از خط و مسیر مهدویت منحرف کند. لذا باید این خطرات را شناخت و در صدد رفع آن ها برآمد در ادامه به برخی از این خطرات اشاره می نماییم.

ج – خطرات تهدید کننده ی مهدی یاوران

خطراتی که مهدی یاوران را تهدید می کند فراوان است و ما در این مجال به برخی از آن ها به طور اجمال اشاره می کنیم.

۱- هجوم غفلت

آن چه موجب موفّقیت انسان در هر کاری می شود توجّه قلبی اوست. جامعه ی موفّق، جامعه ای است که از امام زمان خود غافل نشود. چرا که شیاطین جنّی و انسی می کوشند مردم دنیا خصوصاً پیروان آن حضرت را از وجود مقدّس ایشان غافل نمایند.(نعمتی، صص۲۰۳-۲۰۲) دسیسه های شیطان در غفلت انسان از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) چند چیز است که به بعضی از آن ها اشاره می شود.

۱-۱- ایجاد شک و تردید

چون غیبت حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) طولانی می شود، بسیاری از مردم دست خوش شک و تردید می گردند. برخی در اصل تولّد و برخی دیگر در دوام عمر آن حضرت شک می کنند و جز افراد آزموده و مخلِص و دارای شناخت عمیق، کسی بر ایمان و عقیده به امامت آن حضرت باقی نمی ماند. (دژبرد، ص۸۳)

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) ضمن حدیث مفصّلی می فرمایند: مهدی(عجل الله تعالی فرجه) از دیده ی شیعیان و پیروانش غایب می شود و جز کسانی که خداوند، دل های آنان را جهت ایمان شایسته قرار داده، در اعتقاد به امامت او استوار نمی مانند. (گلپایگانی، ص۱۰۱، ح۴) همین شک و تردید سبب غفلت می گردد و یاد و خاطره ی حضرت را از دل ها می زداید.

۲-۱- متّهم ساختن افرادی که با عشق و محبّت نام مقدّس حضرت بقیه الله را ترویج می نمایند.

یکی دیگر از راه های شیطان برای غفلت از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه)، القای مطالبی است که به شکل مرموزانه ای یاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را از خاطره ها می زداید. به عنوان مثال می گویند: زیاد از امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) صحبت نکن که می گویند جزء فلان حزب یا دسته هستی. (رک: نعمتی، ص۲۰۴)

با این کار، خودِ ما یکدیگر را از توجّه به آن حضرت بازداشته و برخلاف سفارشات خداوند و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمّه ی هدی (علیهم السلام) که از همه بیشتر نام امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) را بر زبان جاری می ساختند، عمل می نماییم. (رک: همان،۱۳۷۹، ص۱۵۴) این مطلب علاوه بر آن که بسیاری از مردم را دلسرد می کند باعث فراموشی و غفلت از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) خواهد شد. (همان، ص۲۰۴)

در این جا فقط به دو مورد از عواملی که سبب غفلت از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) می شود اشاره کردیم، امّا همین دو مورد کافی است که بدانیم غفلت از امام عصر(عجل الله تعالی فرجه) چه آثار سوئی را در پی دارد و گاهی این غفلت کار را به جایی می رساند که در صف مقابل امام قرار می گیریم.

اگر حوادث تاریخی را بنگریم می بینیم چه بسیار بودند آنان که در صف عشّاق و اولیاء خداوند بودند ولی لحظه ای غفلت چگونه آینده ی تاریکی برای آن ها رقم زد. (ره توشه مهدی یاوران، ص۲۰۶)

شبث بن ربعی از دعوت کنندگان امام حسین (علیه السلام) بود ولی در کربلا در شمار فرماندهان دشمن قرار گرفت. او به حضرت ابوالفضل (علیه السلام) که از عمر سعد برای اهل خیام تقاضای آب کرده بود گفت: برو به برادرت بگو که اگر دنیا را آب فرا بگیرد قطره ای از آن را به شما نخواهیم داد مگر این که با یزید بیعت کند.

این شخص به شکرانه ی شهادت امام، مسجدی بنا کرد که به نام او شهرت یافت. شبث بن ربعی در صفّین در رکاب علی (علیه السلام) بود و در جنگ با خوارج نیز در میسره ی جنگاوران لشکر علی (علیه السلام) بود

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.