فایل ورد کامل – تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فایل ورد کامل – تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

لطفا نگران مطالب داخل فایل نباشید، مطالب داخل صفحات بسیار عالی و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

فایل ورد فایل ورد کامل – تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فایل ورد کامل – تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فایل ورد کامل – تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی :

دسته بندی: تحقیقات دانش آموزی و دانشجویی,تحقیقات دانشجویی,روان شناسی,علوم تربیتی,مشاوره,

تحقیق و مقاله ابزاری جهت سنجش معناداری رابطه میان هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی ، در بیست صفحه بصورت ورد و با می باشد

چکیده

مقدمه: مهارت های هوش هیجانی، می توانند با کارکردهای کتابداری در ارتباط ­باشند، و به عنوان راهبرد کمکی مفیدی در تعامل بین کتابدار و مراجعه­کننده در نظر گرفته شوند تا از طریق آن نیاز مراجعان و خدمات درخواستی آنان به بهترین نحو شناسایی شود. لذا، توجه به آن ها در روند ارتباط کتابداران با کاربران می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. هدف اصلی پژوهش حاضر، شناخت رابطه هوش هیجانی و مهارت های مرجع مجازی در کتابداران کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی منتخب کشور بوده است

روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع پیمایشی تحلیلی است. جامعه پژوهش شامل ۴۴ نفر از کتابداران کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۸۹ بوده است. ابزار گردآوری اطلاعات شامل، پرسشنامه هوش هیجانی Bar-on جهت اندازه­گیری هوش هیجانی و پرسشنامه محقق ساخته­ی مهارت های میز مرجع مجازی بود که مولفه های مستخرج در آن بر اساس مطالعه متون و منابع مرتبط با این حوزه گردآوری گردید.روایی و پایایی پرسشنامه ها مورد تایید قرار گرفت و داده ها به وسیله شاخص­های مرکزی و پراکندگی آمار توصیفی و آزمون­های آماری پارامتری تی تک نمونه ای و تی برای گروه‌های مستقل، و همچنین ضریب همبستگی پیرسون مورد بررسی قرار گرفت

یافته­ها: در توصیف مولفه های هوش هیجانی،بزرگترین میانگین مربوط به مولفه خودانگیزی (۳۴/۱۲)، کوچکترین میانگین مربوط به مولفه مدیریت استرس(۱۲)، بیشترین انحراف معیار مربوط به مولفه های توان سازگاری و خلق و خوی عمومی (۶۰/۳) و کمترین انحراف معیار مربوط به مولفه خودآگاهی و مدیریت استرس (۸۲/۲) به دست آمد. در توصیف مولفه های اطلاع رسانی و مرجع مجازی، بزرگترین میانگین مربوط به مولفه ارتباط با کاربر (۶۱/۵۵)، کوچکترین میانگین مربوط به مولفه اشاعه و انتقال اطلاعات (۸۰/۲۷)، بیشترین انحراف معیار مربوط به مولفه ارتباط با کاربر (۶۰/۱۱) و کمترین انحراف معیار مربوط به مولفه مهارت شخصی (۳۷/۴) به دست آمد. میانگین هر یک از مولفه های مهارت‌های خودآگاهی، توان سازگاری، خودانگیزی، مدیریت استرس، خلق و خوی عمومی از میانگین مقیاس کمتر است. میانگین مولفه مهارت های شخصی و حرفه‌ای به ترتیب با میانگین‌های ۸۳/۱۱ و ۱۶/۴ از میانگین مقیاس بیشتر است. اما میانگین مولفه ارتباط با کاربر و انتقال اطلاعات از میانگین مقیاس کمتر است. در حالی که بین مهارت اطلاع‌رسانی و مرجع مجازی با میانگین مقیاس تفاوت معنی‌داری مشاهده نشد. بین مولفه های هوش هیجانی و مهارت های اطلاع رسانی و مرجع مجازی همبستگی مستقیم، معنی‌دار و مثبت قوی وجود دارد

نتیجه گیری: میان هوش هیجانی و مولفه ­های آن با مهارت های مرجع مجازی، رابطه مستقیم معنی­داری وجود دارد

­واژه های کلیدی

هوش هیجانی، ارتباطات، بین‌فردی، مدیریت استرس،خلق و خوی عمومی، اطلاع رسانی، مرجع مجازی، مرجع دیجیتالی، کتابخانه­های دانشگاه های علوم پزشکی، ایران

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.