پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint :
دیوید پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
دیوید پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint در ۲۶ آوریل ۱۷۱۱م به دنیا آمد و در ۲۵ اوت ۱۷۷۶م درگذشت. فیلسوف اسکاتلندی و از پیشروان مکتب تجربهگرایی بود؛ وی تاریخنگار، اقتصاددان و مقالهنویس بود.
فهرست مندرجات
۱ – شخصیت شناسی
۲ – بنیاد تفکر پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۳ – مفهوم انسان از نگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۴ – دولت از نگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۵ – منشا حکومت
۶ – مالکیت از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۷ – اقتصاد از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۸ – منشاء اخلاقیات و عدل
۹ – انقلاب از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۱۰ – مفهوم آزادی و دموکراسی
۱۱ – مفهوم دین از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
۱۲ – نقد ادعای حقوق الهی شاهان
۱۳ – نقد نظریهی قرارداد اجتماعی
۱۴ – نظریه تجربهگرایی
۱۴.۱ – مبنای تجربی
۱۴.۲ – تحلیل علیت و استقرا
۱۴.۳ – قوانین علمی
۱۴.۴ – ماهیت ریاضیات
۱۵ – پانویس
۱۶ – منبع
شخصیت شناسی
دیوید پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint، فیلسوف و اندیشمند تجربهگرا و سودمندگرا، در ۲۶ آوریل ۱۷۱۱م در ادینبورگ اسکاتلند به دنیا آمد.
[۱] توماس، هنری، بزرگان فلسفه، ترجمهی فریدون بدرهای، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۶، چاپ پنجم، ص۴۴۰.
در سال ۱۷۲۳م به دانشگاه ادینبورگ رفت اما بعد از سه یا چهار سال بیآنکه مدرکی بگیرد، آنجا را ترک گرفت.
[۲] پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint، دیوید، تاریخ طبیعی دین، ترجمهی حمید عنایت، تهران، خوارزمی، ۱۳۴۸، چاپ اول، ص۲۶-۱۵.
در سال ۱۷۳۴م به فرانسه رفت و به فلسفه علاقمند شد و در ۲۶ سالگی مهمترین نوشتهی خود، رسالهی “دربارهی طبیعت بشر” را تکمیل کرد که در سال ۱۷۳۹م منتشر شد.
[۳] فروغی، محمدعلی، سیر حکمت در اروپا، تهران، زوار، ۱۳۴۴، چاپ اول، جلد دوم، ص۱۴۵.
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint پس از بازگشت به اسکاتلند، کار روی مقالات دربارهی مسائل اخلاقی و سیاسی را آغاز کرد.
[۴] بخشایشی اردستانی، احمد، سیر تاریخیاندیشههای سیاسی در غرب از افلاطون تا نیچه، تهران، آوای نور، ۱۳۸۸، چاپ چهارم، ص۱۴۴.
این مقالات که حدود ۲۰ عنوان است، نوشتههای سیاسی پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint به شمار میروند. پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint در این مقالات با رویکرد اصل سودمندی، دربارهی ماهیت اخلاقیات، میثاق و قرارداد، عدالت، مالکیت، دولت، حکومت، آزادی، دموکراسی، انقلاب، دین و غیره. نظریات تازهای را مطرح کرده است که به او در اندیشهی سیاسی جایگاهی داده است.
[۵] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۷۹.
بعد از رد درخواست او برای استادی دانشگاه ادینبورگ، ابتدا منشی و بعد مشاور ژنرال سن کلیر شد و کتاب “پژوهش در فهم بشر” (۱۷۴۸م)، “پژوهش در اصول اخلاق” (۱۷۵۱م) و “گفتمانهای سیاسی” (۱۷۵۲م) را نوشت که در انگلستان با استقبال روبرو شد. بعد از رد درخواست دوبارهی او برای استادی دانشگاه ادینبورگ، کتابدار کتابخانهی ادوکیت در ادینبورگ شد و در آنجا کتاب تاریخ انگلستان را نوشت (۱۷۶۲م) که باعث افزایش معروفیتش شد و وقتی در سال ۱۷۶۳م به فرانسه رفت با استقبال روبرو شد. دو سال منشی سفارت انگلستان در فرانسه بود و پس از بازگشت در سال ۱۷۶۷م معاون وزیر کارهای ایرلند شد. در سال ۱۷۶۹م به ادینبورگ بازگشت و اینبار کار روی همهی پروسهها دربارهی دین طبیعی را آغاز کرد. او در بهار ۱۷۷۵م مریض شد و در ۲۵ اوت ۱۷۷۶م درگذشت.
[۶] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۲-۳۸۰.
بنیاد تفکر پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint مقدمات یورش بر قانون طبیعی و حقوق طبیعی را در فلسفهای که در رسالهی “دربارهی طبیعت بشر” عرضه کرد، فراهم آورده بود. او در این کتاب اعتبار مفهوم عقل را آنطور که نظریهپردازان حقوق طبیعی بهکار برده بودند به مبارزه خواند.
[۷] پازارگاد، بهاءالدین، تاریخ فلسفهی سیاسی، تهران، زوار، ۱۳۴۸، چاپ سوم، جلد دوم، ص۷۸۵.
نظریهپردازان قانون طبیعی معتقد بودند هنجارهای عمل اخلاقی پیشینی هستند، و عقل میتواند آنها را کشف کند، و احساسات انسانها که ممکن است آنها را از این هنجار منحرف کنند، باید تابع عقل باشند، و فقط عقل میتواند راه رفتار درست را نشان دهد.
[۸] ساباین، جرج، تاریخ نظریات سیاسی، ترجمهی بهاءالدین پازارگاد، تهران، امیرکبیر، ۱۳۵۳، چاپ چهارم، جلد دوم، ص۲۳۰.
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint معتقد بود این برداشت فهم نادرست عقل است، زیرا عرصهی استفاده از عقل بسیار محدود است، عقل میتواند روابط منطقی میان چیزها را نشان دهد، اما نمیتواند وجود (واقعیتها) یا ارزشها (اصول قانون طبیعی) را ثابت کند.
[۹] بخشایشی اردستانی، احمد، سیر تاریخیاندیشههای سیاسی در غرب از افلاطون تا نیچه، تهران، آوای نور، ۱۳۸۸، چاپ چهارم، ص۱۴۵.
ارزشهای بشری را احساسات یا هیجانات بشر تعیین میکند. عقل بهدست یافتن بر ارزشها کمک میکند، اما نقش آن عرضی است. عقل وسیله است و به گفته پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint عقل برده احساس است.
[۱۰] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۳.
احساس که سبب جنبش انسان است هم غریزی است هم عرضی. احساس غریزی از هنگام تولد در انسان وجود دارد و بر تجربه مقدم است. احساس عرضی بر اساس تجربه و متضمن رنج و شادمانی است. برای مثال، اگر تجربهای شادمانی آفرید انسان به گسترش آن متمایل میشود. همه چیز به تجربه بستگی دارد، هیچگونه حقیقت پیشینی وجود ندارد. انسان از تجربیاتی که آرزوها و خواستهای آنها را بر میآورد میآموزند و آنها را درست میدانند، تجربههای زیانبار را نادرست مینامند. او گفت دانشمندان اجتماعی باید رفتار بشری را بررسی کنند نه اینکه به قوانینی دل بندند که گمان میکنند جاویداناند. این سخن بدان معنا نیست که پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint ارزشها را نادیده میگرفت، او به واقع معتقد بود رفتار اجتماعی هنجارهای عام دارد اما تاکید میکرد که این هنجارها از تجربه بر آمدندهاند و فقط از راه تجربه هم قابل شناخت هستند، نه از راه عقل انتزاعی. پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint این هنجارها را همگانی دانست و گفت که همهی مردم روندهای فکری یکسانی دارند و در حالیکه معیارهای رفتار در همه جا بهطور کلی یکسان ماندهاند، بهدلیل تفاوت تجربیات مردمان، نهادهای سیاسی و اجتماعی تفاوت زیادی یافتهاند.
[۱۱] بخشایشی اردستانی، احمد، سیر تاریخیاندیشههای سیاسی در غرب از افلاطون تا نیچه، تهران، آوای نور، ۱۳۸۸، چاپ چهارم، ص۱۴۵.
[۱۲] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۴-۳۸۳.
اینکه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint معتقد بود عقل ابزار احساس است، بدان معنا نیست که احساس همیشه عقلانی است. انسانها در توانایی کاربرد عقل به روشی که عمل آنها رضایتبخش باشد، یکسان نیستند. هر کس منافع خود را میخواهد و احساسات او را به سوی این هدف میبرند. پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint گفت بدبختانه بیشتر مردم نمیدانند که در صورت وجود قواعد رفتار، که ممکن است مستلزم عقبانداختن تامین فوری خواستها به سود منافع درازمدت باشد، رفاه آنها بهتر بهدست خواهد آمد. او گفت بین احساسات آرام و احساسات خشن فرق وجود دارد. احساسات آرام را عقلی رهنمون است که میتواند منافع شخصی روشنبینانه را تشخیص دهد، اما احساسات خشن برآوردن فوری منافع را میخواهد. اهمیت عملی سیاسی این تفاوت آن است که اجتماع را باید اقلیتی که عقل آنها در نتیجه تعلیم و تربیت رشد یافته و به قدر کافی ثروت دارند تا دچار وسوسهی آرزوها و خواستهای منافع شخصی و کوتاه مدت خود نشوند، رهبری و راهنمایی کنند. عدالت هم وقتی بهدست میآید که اجتماع به وظیفهی خود با نظر به منافع شخصی روشنبینانه عمل کند. مردمی که ببینند نظام سیاسی اجتماعی، منافع آنها را تامین میکند، آنرا مورد تایید اخلاقی قرار خواهند داد، پس چون نظام کار میکند و سودمند است، مردم از آن اطاعت میکنند. اصول اخلاقی هم از سودمند بودند بر میآید و به آن بستگی دارد. اصولی مانند عدالت، اخلاق، آزادی، و مانند اینها پیشینی نیستند، میزان اعتبار آنها به میزان سودمندی آنها بستگی دارد. با چنین نظری پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint تفکر سودمندیگرایانه را مطرح کرد که در گسترش بعدی بهدست جرمی بنتهام به فلسفه سودمندگرایی (Utilitarianism.) تبدیل شد.
[۱۳] بخشایشی اردستانی، احمد، سیر تاریخیاندیشههای سیاسی در غرب از افلاطون تا نیچه، تهران، آوای نور، ۱۳۸۸، چاپ چهارم، ص۱۴۵.
[۱۴] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۴.
[۱۵] پازارگاد، بهاءالدین، تاریخ فلسفهی سیاسی، تهران، زوار، ۱۳۴۸، چاپ سوم، جلد دوم، ص۷۸۴.
[۱۶] ساباین، جرج، تاریخ نظریات سیاسی، ترجمهی بهاءالدین پازارگاد، تهران، امیرکبیر، ۱۳۵۳، چاپ چهارم، جلد دوم، ص۲۳۲.
مفهوم انسان از نگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint مسلم دانست که انسان موجودی کاملا خودخواه و فرومایه است. انسانها در مورد دوستان و خویشان براستی نیکخواهاند، اما در رفتار سیاسی تعصب دارند و نمیتوان از خودخواهی آنها جلوگیری کرد. آنها که منافع یکسان و مشترکی دارند، در راه آن میکوشند، انسان وقتی تنها و بیپشتیبان باشد، بهراحتی تحت تاثیر افکار دیگران قرار میگیرد، وقتی به باشگاه یا حزبی میپیوندد و یا دوستانی مییابد، ایستاری خصمانه مییابد. انسان به قدر کافی باهوش است که دریابد عدالت و حکومت باثبات به سود اوست اما آنقدر خردمندی ندارد که بر حسب اعتقادات خود زندگی کند. او اغلب سودهای فوری بهدست آمده از بیداد را بر سودهای پایدار اما ناپیداتر که نتیجه رعایت همیشگی عدالت است ترجیح میدهد.
[۱۷] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۷.
دولت از نگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint معتقد بود برای تامین عدالت نبود که جامعه سیاسی بهوجود آمد، بلکه جامعه سیاسی از جنگ بهوجود آمده است. در جنگ برتری یکی سبب شد او اقتدار خود را بر دیگران تحمیل کند. حالت جنگ زمان درازی دوام یافت و مردم حالت تسلیم به اقتدار را ادامه دادند و به آن عادت کردند. در بهوجود آمدن این حالت عوامل زیادی موثر بودند که میتوان از آن میان به برتریخواهی یکی بر دیگران، بیشتر بودن جرات او و آگاهی از نتایج بد اطاعت نکردن اشاره کرد. اگر عدل را که در مناسبات بین افراد جامعه و منطبق با مصلحت همگانی پدید میآید برای ادامه حیات جامعه کافی بود، نیازی به دولت نبود اگر حکومت هیچ فایدهای نداشته باشد امکان وجود نمییابد.
[۱۸] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۸۱.
نظر پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint دربارهی خاستگاههای دولت با نظر شمار زیادی از جویندگان جدیدتر دانش نظریه سیاسی هماهنگ بود. بنا به این نظریهها، زور عامل تشکیل دولت بوده است جامعه گرچه بازور بهوجود آمده است، اما نمیتواند با زور حفظ شود، بلکه اصل سودمند بودن و افکار عمومی آنرا حفظ میکند. پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint معتقد بود همیشه بر سر حکومتشوندگان زور وجود داشته است و در تحلیل نهایی فقط تنی چند توانستهاند بر اکثریت زیاد حکومت کنند، آن هم بدان علت که این اکثریت بهطور مبهم همیشه احساس کرده است قرار داشتن تحت حکومت بهسود اوست. گاه ممکن است کسی نخواهد از دولت اطاعت کند اما او با وجود افکار عمومی مجبور به اطاعت است. افکار عمومی بدان علت موثر است که حکومتها با کارآیی میتوانند شرایطی بهوجود آورند که همه ناگزیرند اطاعت کنند.
[۱۹] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۵.
به این ترتیب پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint منشا جامعهی سازمان یافته (دولت) را در فایدهی آن جستجو کرد و چنین استدلال کرد که فرد به تنهایی نمیتواند تمام نیازهای خود را بهعنوان موجودی بشری برآورده سازد. بنابراین مصلحت افراد حکم میکند که در جامعهی سازمان یافته زندگی کنند.
[۲۰] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۸۰.
منشا حکومت
اگر حکومت هیچ فایدهای نداشته باشد امکان وجود نمییابد حکومت و سامان سیاسی برای حفظ و گسترش عدل که بیآن صلح و آرامش و ایمنی میسر نمیشود برپا شده است. دستگاه پهناور حکومت برای گسترش عدل است. اما علاوه بر آن، حکومت متضمن فایدهی دیگری نیز هست و آن اینکه آدمیان میتوانند بهواسطهی آن برنامههای بلند مدت برای خیر همگانی تنظیم کنند. بهدست حکومت میتوان، جادهها، پلها، بندرگاهها، ناوگان و ارتش ساخت. فرد با زندگی در خانواده و زندگی در جامعه به فایدهی پیوندهای ساماندار و خیر مشترک و اطاعت از حکومت پی میبرد.
[۲۱] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۸۱.
به نظر میرسد پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint از میان شکلهای حکومت، پادشاهی را برتر میدانست و معتقد بود که این نظام سیاسی از لحاظ آزادیها مزایایی دارد. به نظر او شکل پادشاهی باثباتتر، پایدارتر و برای پیشبرد پیوستهی آزادی واقعی، مناسبتر از شکلهای دیگر حکومت است. او نظر هرپنگتون را پذیرفت که شکلهای حکومت به توزیع مالکیت بستگی دارد. به دیگر سخن او هم معتقد بود که عامل اقتصادی شکل حکومت را تعیین میکند. البته او مالکیت را بنیاد همهی نیروهای سیاسی قرار نداد. او گفت در همهی حکومتها کشاکشی پایدار در راه برتریجویی بین اقتدار و آزادی وجود دارد. حکومت بدان علت ضروری است که نهادی سودمند در حفظ ثبات جامعه است و همین علت پایهی اطاعت از آن است. اصل سودمندی را عادت و پیشداوری بسیار تقویت کردهاند. در جامعههایی که کمتر دگرگون شدهاند عادت و پیشداوری بسیار قوی هستند.
[۲۲] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۸-۳۸۷.
[۲۳] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۸۱.
مالکیت از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint در بررسی نهاد مالکیت معتقد بود که ثبات آن نه تنها برای جلوگیری از اختلافات، بلکه همینطور برای برآوردن انتظاراتی که آفریده است، باید حفظ شود. بنا به قانون این لباس متعلق به من است و باید همیشه در تصرف و تملک من بماند، اگر مرا از آن محروم کنند، نیاز من برآورده نخواهد شد و من هم ناخشنود خواهم بود. او از این عبارت ساده نتیجه گرفت، انسانها آفریدهی عادتها هستند و عادات، انتظارات و خواستهها را میآفرینند، بنابراین اگر انسانها باید شادمان باشند، یا بتوانند از آنچه در گذشته بهرهمند بودند، در حال و آینده هم بهرهمند باشند. محرومکردن مردم از مالکیت، محرومیت آنها از امکانات مورد انتظار در آینده است. بر نیاوردن خواستههای آفریده عادتها، نابود کردن عادتهاست و بنابراین تضعیف دستها با عواملی که ثبات جامعه را نگه میدارند. وانگهی اگر مردم از آنچه مدتها داشتند محروم شوند، رنج بیشتری میبرند از مردمی که خوشحال میشوند از داشتن آنچه هرگز انتظارش را نداشتند.
[۲۴] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۹.
اقتصاد از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint اقتصاددان هم بود، او حتی پیش از آدام اسمیت
[۲۵] ردهد، برایان،اندیشهی سیاسی از افلاطون تا ناتو، ترجمهی مرتضی کافی و اکبر افسری، تهران، آگه، ۱۳۷۳، چاپ اول، ص۲۴۶-۲۲۹.
خواهان کامیابی اقتصادی ملتها بود. بر حمل و نقل و مبادلات آزاد تاکید کرد، وجود موانع گمرکی را محکوم کرد، علیه نظام مالیاتگیری دلخواه شورید، و اصرار کرد فقط در حکومتی که این موانع نباشد بازرگانی رشد مییابد. او گفت حکومت مطلقه، طبقه بازرگان را بسیار ارجمند میدارد. ثروت دولت نتیجه کار همین شهروندان است. خواستههای انسانها زمان به زمان بیشتر میشود و به یک حال نمیماند. او به لزوم شادمانی در انجام کار اشاره کرد و معتقد بود اگر کسی سخت کار کند ذهنش نیروی تازه مییابد و تواناییها و استعدادهایش گستردهتر میشود، تمایلات خاص افراد را ارضا میکند و از رشد تمایلات غیرطبیعی جلوگیری مینماید.
[۲۶] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۸.
منشاء اخلاقیات و عدل
فلسفه اخلاق پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint نیز بر مبنای فایدهمندی قرار دارد. بهنظر پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint تصور ظلم و عدل و داد و بیداد نیز از همینجا بر میخیزد. آنچه عدل را بهصورت یک الزام طبیعی در میآورد فایدهمندی آن و انطباق آن با مصلحت فرد است به این ترتیب عدل نیز مثل دولت پدیدهای صناعی و ساختهی بشر است. عدل چنانکه قدما میگفتند فضیلتی طبیعی نیست، بلکه از میثاقهای مستمر بین افراد پدید آمده است. با اینحال گرچه عدل صناعی است (نه طبیعی) اما به نحو خودسرانه پدید نمیآید بلکه در رابطه بین انسانها و بر پایه اوضاع و احوال و مصلحت همگانی شکل میگیرد. به سخن دیگر عدل به صورت یک دستگاه و یک نظام پدید میآید.
[۲۷] پولادی، کمال، تاریخاندیشهی سیاسی در غرب از ماکیاولی تا مارکس، تهران، مرکز، ۱۳۸۸، چاپ پنجم، ص۸۱.
انقلاب از دیدگاه پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint به تغییر خشونتآمیز یا انقلابی عقیده نداشت و میگفت البته ممکن است تغییراتی لازم باشد اما نباید خشن باشند، حتی گاه ممکن است انقلابهایی ضروری باشند اما این ضرورت بیانگر لزوم نیاز به انقلاب نیست. انقلابها بیشتر سبب شر هستند تا خیر و نیکی.
[۲۸] عالم، عبدالرحمن، تاریخ فلسفهی سیاسی غرب عصر جدید و سدهی نوزدهم، تهران، مرکز چاپ و انتشارات وزارت خارجه، ۱۳۸۱، چاپ پنجم، ص۳۸۸.
مفهوم آزادی و دموکراسی
پاورپوینت کامل هیوم ۱۱۶ اسلاید در PowerPoint معتقد بود آزادی بهمعنای نظم، امنیت و عدالت است، ممکن است حکومتی این موارد را تا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 