پاورپوینت کامل آن مِصر معرفت ۴۵ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آن مِصر معرفت ۴۵ اسلاید در PowerPoint دارای ۴۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آن مِصر معرفت ۴۵ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آن مِصر معرفت ۴۵ اسلاید در PowerPoint :

کمتر شخصیت فرهنگی ای است که در سه دهه گذشته وامدار دکتر پورجوادی نباشد، گرچه گروهی خود را وامدار هیچ بنی بشری نمی دانند و پیوسته طلبکارند که ما را با طلبکاران کاری یا نسبتی نیست.

دکتر پورجوادی اهل فلسفه است و منطق، ولی من بی منطق. او اهل عرفان است و ادب پارسی و من تهی از ادب، پس نمی توانم درباره این دو مقوله که پورجوادی شناخته شده به آنهاست سخنی بگویم. چراکه برای ورود به هر مقوله ای باید دانش آن فن را دارا بود و من که دانش آموخته مثلاتاریخم، باید گذرا بر شیوه مدیریت دکتر پورجوادی در مرکز نشر دانشگاهی، آن مصر معرفتی که خود بانی و موسس آن بود بپردازم.

کمتر شخصیت فرهنگی ای است که در سه دهه گذشته وامدار دکتر پورجوادی نباشد، گرچه گروهی خود را وامدار هیچ بنی بشری نمی دانند و پیوسته طلبکارند که ما را با طلبکاران کاری یا نسبتی نیست.

دکتر پورجوادی اهل فلسفه است و منطق، ولی من بی منطق. او اهل عرفان است و ادب پارسی و من تهی از ادب، پس نمی توانم درباره این دو مقوله که پورجوادی شناخته شده به آنهاست سخنی بگویم. چراکه برای ورود به هر مقوله ای باید دانش آن فن را دارا بود و من که دانش آموخته مثلاتاریخم، باید گذرا بر شیوه مدیریت دکتر پورجوادی در مرکز نشر دانشگاهی، آن مصر معرفتی که خود بانی و موسس آن بود بپردازم.

انقلاب که شد، متعاقبش انقلاب فرهنگی رخ داد و دکتر پورجوادی استاد دانشگاه بود و در ستاد انقلاب فرهنگی شدند رییس کمیته ارزیابی کتاب های درسی دانشگاهی که حقیقتا وضع اسف باری داشت، در ایام تعطیلی دانشگاه ها که از پیامدهای انقلاب فرهنگی بود مرکز نشر دانشگاهی را پی نهادند که به گفته خود: این مرکز در بسیاری از رشته ها از قبیل: ریاضیات، فیزیک، شیمی کتاب درسی نداشتند و جزوه و زیراکس از متن اصلی کتاب [به زبان فرنگی]، کتاب درسی بود، بیش از صدجلد کتاب چاپ کردند. (مصاحبه دکتر پورجوادی با امید قنبری، در زندگینامه و خدمات علمی و فرهنگی دکتر نصرالله پورجوادی، انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ۱۳۸۳، ص۴۲)

این صدعنوان کتاب عمدتا کار استادانی بود که تالیف و ترجمه در ایام تعطیلی دانشگاه ها کار فرهنگی آنان بود. هدف دکتر پورجوادی از این اقدام تحول در زبان علمی فارسی بود، زبانی که در محافل علمی و ادبی به زبان قصه و شعر اشتهار داشت و گروهی از اهل فضل و علم و دانش بر این باور بودند که زبان فارسی قابلیت های علمی ندارد. پس کار مهم او استانداردکردن زبان علوم مختلف بود، به ویژه در حیطه علوم محض چون فیزیک و شیمی و ریاضی و … . این اقدام دکتر پورجوادی کاری بود کارستان که نتیجه اش افزون بر آن صدعنوان تالیف و تدوین کتاب های درسی دانشگاهی و بالغ بر ۳۰ عنوان کتاب در زمینه واژه نامه و واژگان در رشته های علمی بود، در گذشته ما واژه نامه در زمینه علوم اجتماعی و جامعه شناسی و … داشتیم، اما در علوم محض خیر. صریح تر بگویم، در آن روزگاری که فرهنگستان ها تعطیل شده بودند و کسی بهایی به عملکرد آنان نمی داد، دکتر پورجوادی خود را موظف به پرکردن خلافرهنگستان کرده بود، نه فقط در زمینه علوم محض که این مهم را در زمینه علوم عملی و علوم انسانی هم به انجام رساندند و نتیجه اقدامات و فعالیت های وی در مرکز نشر دانشگاهی در ۲۴ سال (۱۳۸۳ – ۱۳۵۹) چاپ و نشر هزارو۳۰۰عنوان و به روایتی هزارو۴۰۰عنوان کتاب بود، به عبارتی سالی ۵۴ عنوان کتاب که عمدتا بنا بر ضرورت و نیاز، به سفارش مرکز، تالیف و ترجمه شدند و ویراستاری و چاپ و نشر هم بر عهده مرکز نشر دانشگاهی بود.

دکتر پورجوادی نه یک مرکز بلکه مصر معرفتی بنا نهادند که کارنامه درخشانی داشت برای یک مدیر اجرایی آن هم در شرایط انقلابی در عرصه فرهنگی، خاصه در ایران زمین که از دیرباز مدیریت قایم به فرد بود و هست، به عبارتی این افراد هستند که با اعتبار و برنامه های خود مصدر کاری می شوند و اعتبار و پویایی برای موسسه تحت مدیریتی خود به ارمغان می آورند و با رفتن خود از آن موسسه یا نهاد فعال و مایشاگویی تمام اعتبار و موفقیتی را که خود برنامه ریز و مدیر اجرایی آن بودند، با خود می برند، آن هم در ایام انقلاب که از برنامه و برنامه ریزی خبری نبود و تعبد بر تخلص پیشی گرفته بود. پس مدیریت قایم به فرد دکتر پورجوادی چنان اعتباری برای مرکز نشر دانشگاهی کسب کرد که مدیران پس از وی نه تنها قادر به ادامه راه و روش او نبودند، بلکه آن مصر معرفت و نیل مکرمت را نقش بر آب کردند.

یکی از اقدامات مهم وی برنامه ریزی برای انتشار چندین مجله وزین بود که انتشار دوماهانه نشر دانش نخستین گام آن بود، به ویژه در آن شرایط اجتماعی و فرهنگی که با تعطیلی دانشگاه ها عملانشریات علمی دانشگاه ها و دانشکده ها هم تعطیل شده بودند و فقر نشریه فرهنگی و علمی در مجامع علمی به خوبی حس می شد و جز چند نشریه ای همچون جاویدان خرد و … منتشر نمی شدند، در این شرایط انتشار نشر دانش همچون آب گوارا، جان تازه ای بر جامعه تشنه فرهنگی ایران زمین بخشید.

نخستین شماره نشر دانش در آذر و دی ۱۳۵۹ به بازار عرضه شد و چه زود با استقبال جامعه فرهنگی مواجه شد، خاصه در آن روزگار افزون بر مقالات علمی و پژوهشی نه به این صورت امروزی که مجلات وزین و فاخر دانشکده ها و موسسات فرهنگی منتشر می کنند که در هر شماره اش فصلی از پایان نامه دانشجویی با نام استادان راهنما و مشاور زینت بخش آن هستند و استادان و صاحبفکران و اندیشمندان دانشگاهی را به پخته خواری واداشته اند به نقد آثار فاخری چون تماشاگه راز اثر استاد شهیدمرتضی مطهری (ش ۵، س ۱) یا سیرت رسول الله ترجمه و انشای رفیع الدین اسحق بن محمد همدانی به تصحیح شادروان دکتر اصغر مهدوی (ش ۳، س۲)؛ و یا به بررسی و معرفی آثاری چون: دفاعیات عین القضات همدانی به ترجمه و تحشیه دکتر قاسم انصاری (ش ۳، س۲) یا اتحاد عاقل به معقول تالیف سیدابوالحسن رفیعی (ش ۱، س۳) و شرح فصول الحکم موید الدین جندی (ش۱، س۳) و … می پرداخت و عمدتا به قلم توانا و سلیس و روان دکتر پورجوادی بود و افزون بر آن نقد و نظر دیگر مولفان فرهیخته و پژوهشگران هم در نشر دانش به حلیه طبع آراسته می شد.

از دغدغه های دیگر دکتر پورجوادی بیان مساله و مشکلات بازار نشر ایران بود که پیوسته با مقالاتی چون: «وضع نامطلوب تولید کتاب در ایران» (ش۶،س۲)، «ویرایش کتاب های تالیفی» (ش۱، س۳)، «تجاوز ناشران خصوصی به حقوق ناشران دولتی» (ش ۲، س۳)، «آزادی و هرج ومرج در نشر کتاب» (ش۱، س۴)، «مساله حقوق مولفان و ناشران» (ش۲، س۴) از جمله مقالاتی است که دکتر پورجوادی در نشر دانش به آنها پرداخته است.

دغدغه دیگر او در مرکز نشر دانشگاهی، جایگاه و موقعیت زبان فارسی و با مقالاتی چون «قندی که دیگر به بنگاله نمی رود» (ش ۵، س ۳) یا برگزاری سمینارهایی درباره زبان فارسی یا سمینار «زبان فارسی، زبان ع

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.