پاورپوینت کامل آیا انسان محکوم به گذشته است؟ ۲۲ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آیا انسان محکوم به گذشته است؟ ۲۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آیا انسان محکوم به گذشته است؟ ۲۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آیا انسان محکوم به گذشته است؟ ۲۲ اسلاید در PowerPoint :
«طلسم هزارساله چال شده» همان باور اسطورهای است که فضای داستانی امیرحسن چهلتن را تسخیر میکند. در اسطوره، هسته اصلی ثابت است اما فرم آن دایما تغییر میکند. هسته اصلی همان طلسم هزارسالهای است که دایما خود را تکرار میکند. بدینسان زمان در اسطوره برگشتپذیر است یعنی زمانی است که تجدید میشود و هر بار خود را تکرار میکند و با تکرار آن، زندگی جریان مییابد، چهلتن از این زمان به عنوان «زمان درونی»۲ نام میبرد.
زنان، شخصیتهای اصلی داستانهای چهلتن هستند، حتی در رمان «تهران شهر بیآسمان» که داستان، حول مردی به نام کرامت چرخ میخورد، باز زنان هستند که در زندگی کرامت نقشی اساسی ایفا میکنند.
«توی خاک باغچهها طلسم هزارساله چال شده»۱
«طلسم هزارساله چال شده» همان باور اسطورهای است که فضای داستانی امیرحسن چهلتن را تسخیر میکند. در اسطوره، هسته اصلی ثابت است اما فرم آن دایما تغییر میکند. هسته اصلی همان طلسم هزارسالهای است که دایما خود را تکرار میکند. بدینسان زمان در اسطوره برگشتپذیر است یعنی زمانی است که تجدید میشود و هر بار خود را تکرار میکند و با تکرار آن، زندگی جریان مییابد، چهلتن از این زمان به عنوان «زمان درونی»۲ نام میبرد.
زنان، شخصیتهای اصلی داستانهای چهلتن هستند، حتی در رمان «تهران شهر بیآسمان» که داستان، حول مردی به نام کرامت چرخ میخورد، باز زنان هستند که در زندگی کرامت نقشی اساسی ایفا میکنند. به طوری که بدون حضور زنان ادامه داستان ناممکن میشود. زنان داستانهای چهلتن به رغم تفاوتهای رفتاری و اجتماعی که با هم دارند در یک نقطه مشترکند و آن، درد مشترکی است «هزارسال زنهای این خانه به همین درد میمیرند».۳ این درد مشترک دردی همیشگی است که اگرچه وجود دارد و عنصر ثابت ماجراست اما فرم آن دایما تغییر میکند. ویژگی مهم چهلتن آن است که منظم به جهان مینگرد، چیزهایی در داستانهای چهلتن دایما تکرار میشود، سه مقوله «شنیداری»، «زمان درونی» و «اسطوره» در داستانهایش دایما تکرار شده، با یکدیگر ارتباط مییابند، دو مقوله «شنیداری» و «زمان درونی» در اسطوره، معنا و توجیه خود را مییابند. مقصود از زمان درونی زمان بیزمانی یا همان زمان غیرخطی است که همچون امور طبیعی دایما خود را تکرار میکند – این زمان در تقابل با زمان تاریخی قرار میگیرد – اینکه چیزی مثل «دردی مشترک» دایما تکرار میشود از یک جنبه به منزله آن است که گویی اصولا بنا نیست مسیر زندگی از این چرخه راه خروجی پیدا کند بدین سان ذهنیت اسطورهای برآمده از چنین زمانی، مدام ساختارهای خود را تکرار کرده و مانع از حرکت تاریخ میشود. در اینجا اساسا تاریخ مفهومی دیگر در ذهن چهلتن پیدا میکند. تاریخ به نظر چهلتن سلسلهای از حوادث و اتفاقات تکراری در خدمت بازآفرینی ذهنیت اسطورهای در گذشته است منتها هربار تاریخ با ارایه مصالح، دکور و نقش و نگار جدید، ساختمان خود را بر همان بنای کهن برپا میدارد. به بیانی سادهتر به نظر چهلتن اسکلتی به نام گذشته وجود دارد که هر بار نمای آن با اتفاقاتی که به ناگزیر در تاریخ میافتد عوض میشود و چهره جدیدی به خود می گیرد و از این نظر، تاریخ- البته منظور وقایع تاریخی است- میتواند جالب باشد اما به هر حال کاری به پیش نمیرود زیرا اسکلت همان اسکلت است و گذشته همان گذشته. وقتی از چهلتن سوال میشود به حضور تاریخ در ادبیات چقدر باور دارید؟ چهلتن میگوید:«خیلی ز
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 