پاورپوینت کامل جهان تفسیر شده ۲۱ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل جهان تفسیر شده ۲۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل جهان تفسیر شده ۲۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل جهان تفسیر شده ۲۱ اسلاید در PowerPoint :
«تردید» مهمترین ویژگی هملت است، او در همان حالی که نمیخواهد زنده باشد، نمیخواهد هم بمیرد. عبارت آشنای «بودن، یا نبودن»تاکنون بیشترین عبارتی است که در ادبیات جهان بهکار رفته است، این عبارت در عین حال نشانهای بارز از خلقوخوی هملتی است هملتی که مردد است و هر بازگشتش انتقام خون پدر را به تعویق میاندازد و به جای انتقام به تامل پیرامون قتل پدر، حواشی و احیانا بررسی پیامدهای عمل ناکرده خود میپردازد.
«هملت: من زمانی شما را دوست میداشتم
اوفلیا: بهراستی از رفتارتان چنین باورم شده بود.
هملت: نباید باور میکردید… من شما را دوست نمیداشتم»
«تردید» مهمترین ویژگی هملت است، او در همان حالی که نمیخواهد زنده باشد، نمیخواهد هم بمیرد. عبارت آشنای «بودن، یا نبودن»تاکنون بیشترین عبارتی است که در ادبیات جهان بهکار رفته است، این عبارت در عین حال نشانهای بارز از خلقوخوی هملتی است هملتی که مردد است و هر بازگشتش انتقام خون پدر را به تعویق میاندازد و به جای انتقام به تامل پیرامون قتل پدر، حواشی و احیانا بررسی پیامدهای عمل ناکرده خود میپردازد.
آیا تردید مانع کنش میشود و اگر اینگونه است چه چیز تردید را به وجود میآورد؟ تردیدی که مانع از انتقام میشود، این موضوع را میتوان در ابعادی کلیتر بررسی کرد که چه رابطهای میان آگاهی، تردیدوکنش- عمل- وجود دارد؟ آیا به تعبیر شاعر پارسیگوی «آدمی هرچقدر آگاهتر، مسوولتر است» و بنابراین بیشتر درصدد تاثیرگذاری و تغییر است و یا آنکه برعکس آگاهی مانع عمل است و آن کس که جسد برادر خود را دفن میکند (آنتیگون) و یا چشمان خود را کور میکند (ادیپ) بیشتر از آن رو دست به چنین کاری میزند که کمتر به تحلیل حول واقعه و پیامدهای آن میپردازد. ضربالمثلی است مشهور که میگوید آنکس که زیاد سخن میگوید از آن رو است که عمل نمیکند و آن کس که عمل میکند خاموش میماند و سخنسرایی نمیکند. این ضربالمثل بیارتباط با هملت نیست هملت در ابتدا درباره قتل پدر بهوسیله عمویش به صحتوسقم ماجرا میپردازد. انبوه فاکتها و دادهها را جمعآوری و آنها را تحلیل میکند سپس به تکهپرانی، نکتهپردازی و کنایه حولوحوش آن همراه با تکگوییهای نغز میپردازد، اما در نهایت بهرغم آگاهی از جنایت عمویش- کلادیوس -تنها ناظر سرنوشت خویش باقی میماند.
در اینجا با نوع خاصی از «آگاهی» مواجه هستیم، این آگاهی مانند آگاهی یک کارآگاه از چگونگی یک پرونده قتل یا یک حادثه نیست بلکه هنگامی که از آگاهی هملتی سخن میگوییم با نوعی تامل عمیق مواجه میشویم که از چندوچون واقعه فراتر میرود و ابعادی هستیشناسانه مییابد. آگاهی او قبل از هرچیز تامل درباره جوهر و تمامیت وقوع اتفاقات و چیزهاست و رسیدن هملت به این آگاهی خفقانآور است که «در سرشت جاودانه چیزها نمیتوان تغییری بهوجود آورد»، اینکه جهان همانی است که هست او را به دلآشوبه و تهوع میکشاند. «… تفو! تف بر این جهان باد! باغی است پر گیاه هرز که دانه برآورده و چیزهای پست و ناهنجار آن را در تصرف گرفته …»
نیچه در زایش تراژدی درباره هملت میگوید: «انسان دیونوزوسی همانند هملت است، هردو آنها آنگاه که بهدرستی به گوهر ح
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 