پاورپوینت کامل نگاهی به ادوار چهارگانه آشنایی ایرانیان با هگل ۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل نگاهی به ادوار چهارگانه آشنایی ایرانیان با هگل ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل نگاهی به ادوار چهارگانه آشنایی ایرانیان با هگل ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل نگاهی به ادوار چهارگانه آشنایی ایرانیان با هگل ۱۶ اسلاید در PowerPoint :
تفکر امری تاریخی است و هگل به ما یاد داده است که امور را تاریخی بنگریم؛ باید زمان میگذشت تا به این مرحله از درک و فهم هگل برسیم و مانند برخی از استادان امروز فلسفه با هگل مواجه شویم.
اگر با تسامح به آنچه در حدود ۱۵۰ سال اخیر روی داده است، بنگریم سیر توجه به هگل در ایران را میتوانیم به چهار مرحله تقسیم کنیم. دوره اول را میتوان «دورهتوجه اجمالی به هگل» نامگذاری کرد و مبنای آن گزارش گوبینو در کتاب «ادیان و فلسفه در آسیای میانه» است. کنت دو گوبینو در حدود سال ۱۸۶۰ یعنی ۳۰سال پس از مرگ هگل گزارش میکند که در تهران با افرادی آشنا شد که از او خواستهاند به جای کتاب
دکارت -که او توصیه میکرد ایرانیها بخوانند- فلسفه هگل و اسپینوزا را برای آنان بخواند. درباره اینکه اینان چه کسانی بودند که در تهران حدود ۱۵۰ سال پیش علاقه داشتند هگل و اسپینوزا را بشناسند، هیچ گزارشی نیست
و ما هیچ اطلاعی نداریم. اما آنچه مسلم است این است که خود گوبینو میگوید: «علت علاقه به هگل و اسپینوزا روح آسیایی ایرانیهاست»؛ و خود او با توجه به تحلیلی که از وضع تفکر در ایران دارد و آیندهای که در انتظار است، رواج فکر هگل را برای ایرانیها مناسب نمیداند و تجویز میکند که ایرانیها دکارت بخوانند. به نظر او ایرانیها با خواندن دکارت به کاروان تمدن و ترقی میرسند. آنچه مسلم است این است که این دوره توجه اجمالی به هگل، منتهی به خلق اثر یا ترجمهای نمیشود.
هگل به روایت فروغی
اما دوره دوم توجه به هگل، توجهی فرعی و جنبی بوده و بیشتر از سوی مارکسیستها و همینطور مرحوم فروغی است. اما آنان بالاصاله توجه به هگل نداشتند؛ مارکسیستها برای معرفی مارکسیسم، به هگل میپرداختند و فروغی به این علت که تاریخ فلسفه را تقریر کند به هگل پرداخته است. بنابراین هر دو اینطور نبودهاند که بالاصاله به هگل توجهی داشته باشند و تا حدود ۴۰ سال قبل، اغلب قرائت و فهممان از هگل، تحت تأثیر تقریر فروغی یا قرائت مارکسیست روسی بوده است.
آغاز هگل پژوهی و نقد هگل
دوره سوم از توجه ایرانیان به هگل، از اواخر دهه ۴۰ و اوایل دهه ۵۰ آغاز میشود. در این دوره میتوان از دو شخصیت که در آشنایی ما با هگل سهم داشتند، بهطور خاص نام برد؛ دکتر حمید عنایت و دکتر کریم مجتهدی؛ به تعبیری از اوایل دهه ۵۰ در ایران آشنایی با هگل آغاز میشود. در این دوره و با شروع هگلپژوهی، نقد هگل هم آغاز میشود، اما اغلب نقدها بدون مراجعه به متون اصلی است؛ چه از جانب کسا
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 