پاورپوینت کامل فروپاشی «دیوار برلین» در «دیاربکر» ۳۰ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل فروپاشی «دیوار برلین» در «دیاربکر» ۳۰ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل فروپاشی «دیوار برلین» در «دیاربکر» ۳۰ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل فروپاشی «دیوار برلین» در «دیاربکر» ۳۰ اسلاید در PowerPoint :
«دیوار برلین در دیاربکر فروریخت.» این گزارهای است که شنبه در فضای مجازی ترکیه در توصیف واقعه نمادین صلح در دیاربکر به گردش گفتمانی درآمد. ۱۴سال پیش خاتمی در سخنرانی کنفرانس عمومی یونسکو میکوشید به این سوال پاسخ دهد که «چرا پیشنهاد گفتوگوی تمدنها که برای نخستینبار جمهوریاسلامی آن را در مجمع عمومی سازمانمتحد طرح کرد، چنین مورد استقبال و اقبال قرار گرفت.»
گزیده + مقاله + اقوام + عکس بازرانی
«دیوار برلین در دیاربکر فروریخت.» این گزارهای است که شنبه در فضای مجازی ترکیه در توصیف واقعه نمادین صلح در دیاربکر به گردش گفتمانی درآمد. ۱۴سال پیش خاتمی در سخنرانی کنفرانس عمومی یونسکو میکوشید به این سوال پاسخ دهد که «چرا پیشنهاد گفتوگوی تمدنها که برای نخستینبار جمهوریاسلامی آن را در مجمع عمومی سازمانمتحد طرح کرد، چنین مورد استقبال و اقبال قرار گرفت.» (هادی خانیکی، در جهان گفتوگو، ص۲۱۰). امروز خاتمی پرسش کاملا معکوس دارد و میگوید بسیاری فجایع دنیای امروز از جنگ آمریکایی علیه عراق و افغانستان گرفته تا تنازعات قومیتی و مذهبی که در پیامد همان جنگ ظاهر شد، اجتنابپذیر بود اگر که ندای گفتوگوی تمدنها در زمان مناسب توسط سیاستمداران شنیده میشد. اگر در نحوه کاربرد واژه «مدنیت» در ادبیات نوین سیاسی ترکیه مداقه کنیم و اگر به جلوه آیینی و پرشکوه صلح درونتمدنی که در مراسم دیروز دیاربکر متجلی شد به دیده بصیرت بنگریم ملاحظه خواهیم کرد که پیام گفتوگوی تمدنها در خانه همسایه بهخوبی شنیده شده است: دیاربکر دیروز تلاقیگاه چهرهها، زبانها، هویتها وگفتمانهایی شد که تا همین اواخر جمعشدنشان در مکانی مشترک غیرممکن مینمود. اردوغان، بارزانی، خواننده افسانهای کرد شیوان پرور، ابراهیم تاتلیسس، لیلا زانا مبارز شهیر کردی، مراسم ازدواج ۳۰۰زوج را تبدیل به آیین پیوند گفتمانی میان گفتمان صلح و گفتمان مدنیت کردند. آنها که میگویند جهان اسلام ماندلا ندارد جایشان در مراسم نوروز۹۲ و مراسم دیروز دیاربکر خالی بود که لبخند امید و صلح و بخشش را بر لبان زندانیان سالهای دراز یک ناسیونال- سکولاریسم کور و خشونتبار را ببینند.» همه ما فرزندان یک مدنیت واحد هستیم، گزارهای بود که دیروز یکبار دیگر پایان یک جنگ ۳۰ساله بین کردها و ترکهای بینالنهرین وآناتولی را فرموله کرد. «مدنیت» در کاربرد مشخص سالهای اخیر، کرداری گفتمانی است که ترکها و کردهای همسایه گفتوگوی درونتمدنی و بیناتمدنی را از آن مراد میکنند. چه کسی تصور میکرد پس از آنهمه دهههای شوم، بالاترین مقام رسمی جمهوریت ترکیه، همه آن هویتهای محذوف ناسیونال-سکولاریسم افراطی را به نام و با هویت مستقل خود مخاطب قرار دهد و بگوید: «این جمهوری، جمهوری عربها هم هست، جمهوری کردها، جمهوری چرکسها، جمهوری ترکها…؟» لیلا زانا که بهترین سالهای عمر خود را در زندان ناسیونال- سکولاریسم کمالیستی گذرانده دیروز یکی از شهود رسمی عروسیها بود و صدرنشین مراسم و همنشین امینه اردوغان، همسر نخستوزیر؛ همو که چهارسال قبل در مراسم نوروز صدها هزار نفری دیاربکر، آتشی از گفتار منطقی بر سر اردوغان بارید .
در پاسخ به اتهام تجزیهطلبی و قومیتگرایی گفت: «جناب نخستوزیر، قانون اساسی تو که میگوید همه باشندگان ترکیه ترک هستند بر قومیتگرایی بنا شده.» مسعود بارزانی که طی یکدهه از سوی گفتمان رسمی ترکیه به عنوان «رییس قبیلهای که هنوز از مرتبه عشیرت به ملتبودگی ارتقا نیافته» تحقیر میشد دیروز در دیاربکر بهعنوان کسی که «به خاک خود قدم میگذارد» بر صدر نشست و آنهمه قدر دید.
به این ترتیب در آستانه فصلی سرد، بذرهای صلح شهروندی که در مانیفست نوروزی دیاربکر نوید یک ترکیه جدید و یک خاورمیانهای دیگر را میداد، یکبار دیگر در معرض کشت مجدد قرار گرفت و منابع در آیش مانده گفتوگوی مدنیتها را شکوفا ساخت.
یک قرن است متفکران و روشنفکران در خاورمیانه حول نقاط اختلاف فرهنگی و ملی و قومیتی این یا آن کشور و نژاد و قوم مغز سوختهاند اکنون نوبت آن است که چند صباحی هم از مشترکات سخن گفته شود. در گرماگرم جنگ نخستین خلیجفارس، سعید شاهسوندی عضو سابق مرکزیت سازمان منافقین و مسوول رادیوی آن سازمان در عراق صدامزده، استناد تجربه زیسته خود در عراق و ضمن ذکر روایتهای کوچک و مشخص میگفت: «با در نظرگرفتن همه مشترکات فرهنگی و معنوی دو کشور، این جنگ است که باید بهعنوان یک استثنا شمرده شود و نه صلح که آن مشترکات انبوه قاعدهبودنش را فریاد میزند…»
این جمله و تجربهای زیسته و مشخص که پشتوانه آن بود چندان
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 