پاورپوینت کامل «شاندل» یا شریعتی ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل «شاندل» یا شریعتی ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل «شاندل» یا شریعتی ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل «شاندل» یا شریعتی ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
خزیدن زیر نام مستعار، سنتی قدیمی در تاریخ ادبیات، سیاست، ژورنالیسم و… است.
خزیدن زیر نام مستعار، سنتی قدیمی در تاریخ ادبیات، سیاست، ژورنالیسم و… است. این «دیگری»شدن انگیزههای متعددی دارد: بریدن از دیروز و اعلان یک گسست (ولتر)، مصونماندن از قضاوت اخلاقی دیگران (بوریس ویان که برای نوشتن رمانهای پلیسی رسوا، نامی آمریکایی را برای خود برگزید)، حفظ آرامش و حیثیت خانواده (پنک به دلیل احترام به پدرش که نظامی بود، فیلیپ سولر، سنژونپرس و…)، مصونماندن از تعقیب سیاسی یا دورزدن پیشداوریها (ژرژ ساند، نویسنده زن فرانسوی قرن نوزدهمی که نام مردانه برای خود انتخاب کرد)، سر کار گذاشتن افکار عمومی (رومن گاری، برنده جایزه گونکور در دو نوبت و هربار به نامی) ژرژ اورول، روسو، استاندال، سلین، مولیر و… همگی اسامی مستعارند. یک جا رومی روم، یک جا زنگی زنگ.
مقصود اینکه به نام مستعار مینویسی تا ندانند، تا دستترو نشود -برای افکار عمومی یا قدرت- تا بد نشود. خلق پرسوناژهای آلترناتیو برای نویسنده آزادی میآورد و تخیلی فعال؛ «یکی دیگر» بودن در عین حال که خودت ماندهای، تکثیر خود بیآنکه ازخودگذشته باشی تغییر شخصیت میدهی بیآنکه از تشخص بیفتی؛ فرار از زندانیشدن در منزلگاههای هویتی.
شریعتی اسامی مستعار متعددی دارد. «شاندل» معروفترین، قدیمیترین و چندمنظورهترین این اسامی قرضی است. اسامی دیگرِ مستعار او غالبا خزیدن زیر نامهای شناختهشده است: «تاگور»، «مهر»، «بودا»، «یونگ» و… برخی از نامهای مستعار معنایی پنهان دارند یا اشاراتی بیوگرافیک: «ژان ایزوله» (جان تنها- با تلفظ فرانسوی حرف «ج») یا همین شاندل بهمعنای «شمع» در زبان فرانسه. روش او در معتبرساختن این آدمها و واقعیجلوهدادنشان در همهجا یکی است: رفرنسدادن به آنها، بردن نام آثارشان، سن و سالشان، بنیانگذار این مسلک یا آن آیین نامیدنشان و ذکر تاریخچهای. (بهعنوان مثال از «مهر» نام میبرد بهعنوان نویسنده اوپانیشاد و بنیانگذار مهراییسم.) این پرسوناژهای خلقشده غالبا در نسبت با دیگری تعریف و شناخته میشوند: «مهر و مهراوه»، «تاگور و طوطیاش»، «بودا و مهراوه» و… غالبا در نسبتی با هند و فرهنگش؛ هندی که هند نیست.
شاندل اما مهمترین و قدیمیترین نام مستعار شریعتی است. این نام مستعار در سالهای آغازین دهه ۳۰، در روزنامه خراسان و با سرودن شعر سر زد. جوانی ۲۰ساله- فرزند محمدتقی شریعتی، بنیانگذار کانون نشر حقایق اسلامی و شخصیتی شناختهشده- که اشعارش را با نام مستعار «شمع» در روزنامه خراسان به چاپ میرساند. (شمع: شریعتی، علی، مزینانی) دلایل این سرودن به نام مستعار متعدد است: داشتن نسبت با شخصیتی سیاسی و مذهبی میتواند موجی از پیشداوری و قضاوت را بر سر این شاعر جوان آوار کند و از همینرو به نام مستعار رو میآورد. شریعتی با نام اصلی خود مقالات بسیاری در حوزه فلسفه و دین مینویسد (مکتب واسطه، مترلینگ و…). اما سرودن شعر را به گردن «شمع» میاندازد. دلیل دیگرش میتواند این باشد که اشعارش را هنوز آنچنان درخور نمیداند و برگزیدن نام مستعار به او آزادی عمل میدهد: یک ذوقورزی موقتی و از سر تفریح. این نام مستعار ادبی در سالهای اقامت در فرانسه، به نام مستعار سیاسی او تبدیل میشود. «شمع» نامی است که شریعتی برای نوشتن مقالات سیاسی در دو ارگان اپوزیسیون ایرانی در فرانسه انتخاب میکند؛ «ایران آزاد» و «نامه پارسی». امکان بازگشت به ایران و ضرورت پنهان نگهداشتن هویت اصلی دلیل معتبری است برای داشتن نامی مستعار.
در بازگشت به ایران، مشخصا از نیمه دوم دهه ۴۰ ردپای شاندل در آثار و گفتار شریعتی پیدا میشود. شاندل، ترجمه فرانسوی «شمع» است با این تفاوت که شریعتی هیچگاه به این نام مطلبی را در مطبوعات به چاپ نمیرساند بهجز ترجمهای منسوب به او. (ترجمه فصلی از «خلقت» اثر شاندل، هبوط. م. ۱۳)
برای اولینبار شاندل در کویر حضور علنی پیدا میکند. با آغاز کنفرانسها در حسینیه ارشاد، پای شاندل به محافل عمومی و کنفرانسها نیز باز میشود. او همهجا هست: در«انسان، اسلام و مکتبهای مغربزمین»، در «انسان و تاریخ»، در «انسان و اسلام»، در «بازگشت به کدام خویش» در «ما و اقبال»، در«شیعه یک حزب تمام»، در«حج»، «نیایش»، «فاطمه، فاطمه است». شاندل- این همزاد یا این معبود- همهجا با شریعتی است؛ در کنفرانسها از او با تعابیری چون «شاعر آزادیخواه آفریقایی»، «نویسنده معاصر»، «نویسنده و شاعر تونسی» (م. آ. ۳۳) «نویسنده اروپایی» و «نویسنده و شرقشناس فرانسوینژاد زاده تونس»نام میبرد با نقلقولهایی در باب استعمار، هویت، فلسفه، عرفان و…، شاندل حتی درباره اقبال و اسلام نیز اظهارنظر میکند. آثار او را نام میبرد، گاه با ذکر تاریخ انتشار و ناشر: «گفتوگوهایتنهایی»، «مجموعه آثار»تاریخ انتشار: ۱۹۵۹محل نشر: پاریس. انتشارات: نیمهشب، یا«مهرآیین»، «دفترهای خاکستری»، «دفترهای سبز»، «سفر آفرینش». (م.آ.۱۳). در این ارجاعات
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 