پاورپوینت کامل درک تو و فهم من ۲۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل درک تو و فهم من ۲۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل درک تو و فهم من ۲۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل درک تو و فهم من ۲۳ اسلاید در PowerPoint :
«مطالعات زبان» از آن دست دانشهایی است که هرگاه بعدی از آن رمزگشایی میشود، گویی چهرهای ذوابعادتر مییابد و درعین حال بسیاری از مسائل آن حجاب برمیگیرند. از همین رو است که با وجود پشتوانه یکصد ساله زبانشناسی، هنوز عالمان این علم، خود را اندر خم کوچههایش توصیف میکنند.«ارتباط و تفاهم بین انسانها چگونه ممکن میشود؟» از جمله سؤالات بنیادین این علم است که تحلیلگران زبانی را به فرضیهسازی و نظریهپردازیهای بسیار واداشتهاست.
«مطالعات زبان» از آن دست دانشهایی است که هرگاه بعدی از آن رمزگشایی میشود، گویی چهرهای ذوابعادتر مییابد و درعین حال بسیاری از مسائل آن حجاب برمیگیرند. از همین رو است که با وجود پشتوانه یکصد ساله زبانشناسی، هنوز عالمان این علم، خود را اندر خم کوچههایش توصیف میکنند.«ارتباط و تفاهم بین انسانها چگونه ممکن میشود؟» از جمله سؤالات بنیادین این علم است که تحلیلگران زبانی را به فرضیهسازی و نظریهپردازیهای بسیار واداشتهاست. دکتر کورش صفوی، چهره نامآشنای زبانشناسی و عضو هیأت علمیدانشگاه علامه طباطبایی را میتوان یکی از پژوهشگران صاحب نظر این حوزه برشمرد. صفوی سالها پیرامون بحثی با عنوان «زبانشناسی ادراکی» تحقیقاتی داشته و در این زمینه صاحب فرضیه است و بر نقش «بافت» در شکلگیری تفاهم زبانی تأکید مضاعفی مینهد. این در حالی است که خود اعتقاد دارد که در این بحث هنوز به باور قطعی نرسیده تا بخواهد عنوان «نظریه» به فرضیه خود اطلاق کند.در نشستی که اخیراً در دانشکده ادبیات دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، او چند و چون فرضیه خود را با جمعی از اساتید و دانشجویان این حوزه در میان گذاشت.
دکتر صفوی در هماندیشی «بافت و نقش آن در شکل گیری تفاهم زبانی» ضمن تأکید بر این نکته که آنچه ارائه میکند همه در علوم پایه قابل تأیید است، گفت: هیچ چیزی را با این عنوان که «خرد گرایان معتقدند…» قبول ندارم. به اعتقاد من، هر حرفی که در زبانشناسی مطرح میشود علیرغم این که باید واقعیت روانشناختی داشته باشد باید در شیمی، فیزیک، عصبشناسی و… هم واقعیت داشته باشد. اگر قرار است ما بنشینیم و از طریق فلسفیدن زبان را بشناسیم به هیچ جایی نمیرسیم.
بر همین اساس او معتقد است که علت فاصله افتادن بین دو شاخه اصلی زبانشناسی یعنی «در زمانی» که بر مطالعات مستند تأکید دارد و «همزمانی» که مطالعات آن غیرمستند است، درک زبان از طریق فلسفیدن است. این در حالی است که امروز این شیوه پرداخت دیگر در زبانشناسی رایج نیست. وی در این رابطه میگوید: زبانشناس زمانی میتواند ادعای داشتن نظریه کند که حداقل یک میلیون جمله مستند داشته باشد، کسی که در حوزه زبانشناسی مطالعه میکند،
نمیتواند اطلاعات «درزمانی» را نادیده بگیرد.
صفوی با تأکید براین اصول برای ارائه فرضیه خود به سه پیش فرض اشاره میکند و آنها را مبنای طرح فرضیه خود قرار میدهد.
او در پیش فرض نخستین بر این امر تأکید مینهد که «انسان محکوم به درک انسانی است» و ضمن تأکید بر این نکته میگوید: «ما هماکنون در حوزه مطالعه زبان، احکام درک انسانی را به زبانهای دیگر تحمیل میکنیم، یعنی درکی را که از زبان حیوانات داریم، به زبان آنها نسبت میدهیم، این در حالی است که ما در جایگاه یک انسان پیرامون زبان حیوانات قضاوت کردهایم.»
پیشفرض دوم را صفوی از دیدگاه عصبشناسان طرح میکند. او معتقد است اطلاعات ما در «هیپوکامپوس» مغز (بخشی که وظیفه انتقال اطلاعات بین حافظه کوتاه مدت و بلند مدت را برعهده دارد) به صورت گزارههای شرطی ذخیره میشود، به این صورت که چنانچه داده
p
همواره با داده
q
همراه شود، آنگاه اگر
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 