پاورپوینت کامل آزادی در جامعه اسلامی ۳۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آزادی در جامعه اسلامی ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آزادی در جامعه اسلامی ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آزادی در جامعه اسلامی ۳۹ اسلاید در PowerPoint :
آزادی سیاسی
بر اساس جدول یا الگوی فرهنگ میتوان ابعاد و لایههای فرهنگ سیاسی اسلامی و غیر اسلامی (سکولار) اعم از ثروت یا قدرتپرست را به شرح زیر به دست آورد. نگاهی به آزادی در زمینه این دو نوع فرهنگ میتواند ماهیت آزادی سیاسی در این دو فرهنگ را برای ما روشن کند. در فرهنگ اسلامی سرسپردگی به خداست و ولایت الهی مطلوب تلقی میشود.
آزادی سیاسی
بر اساس جدول یا الگوی فرهنگ میتوان ابعاد و لایههای فرهنگ سیاسی اسلامی و غیر اسلامی (سکولار) اعم از ثروت یا قدرتپرست را به شرح زیر به دست آورد. نگاهی به آزادی در زمینه این دو نوع فرهنگ میتواند ماهیت آزادی سیاسی در این دو فرهنگ را برای ما روشن کند. در فرهنگ اسلامی سرسپردگی به خداست و ولایت الهی مطلوب تلقی میشود. در این مورد در فرهنگ سکولار اصالت به حاکمیت انسان است. در فرهنگ اسلامی تلاش برای ایجاد حاکمیت الهی از طریق اجرای احکام اسلامی است؛ اما در فرهنگ سکولار، انسانی را که با توجه به امتیازات بشری بالاتر از دیگران میدانیم، میخواهیم حاکم کنیم. در این فرهنگ آزادی در رقابت بین افراد معنی پیدا میکند. افرادی که میخواهند با توجه به عقل خود دکترین سیاسی خود را حاکم نمایند.
در نوع لیبرال دمکراسی نظامهای فرهنگی مادی که ادعا میشود بیشترین امکان آزادی در آن فراهم است، مبارزه بر سر حاکم کردن یکی از این دکترینهای عقلیِ فردی است. همه این دکترین ها در نظام سرمایهداری بر اساس ثروت پرستی شکل گرفته است. برای مثال امروز ادعا میشود که اکثر مردم جهان دکترین نظم نوین جهانی را پذیرفتهاند. در این نظم آمریکا رهبری دنیا را در اختیار میگیرد. چرا؟ زیرا داراترین کشور دنیاست. هر چیزی که تاکنون تحت تملک مادی انسان درآمده، در آمریکا در اوج خود قرار دارد. این پذیرش از طریق تبلیغات فرهنگی در بین مردم آمریکا و اقمار آن صورت گرفته است. دانشگاههای موجود به توجیه آن میپردازند و این نظریه به صورت مشروع در فرهنگ عمومی سیاسی توجیه شده است.
در این جوامع هر کس میتواند نظر خود را در مورد این نظم نوین جهانی بیان کند، خواه موافق باشد خواه مخالف؛ اما در عمل میباید به این نظم وفادار و ملتزم باشد؛ زیرا قدرتهای مادی دارای ثروت و مبتنی بر آن اقتدار سیاسی، که با حمایت سازوکارهای حزبی کسی قادر به مخالفت عملی و چارچوب شکن با آنان نیست، این دکترین را پذیرفتهاند. حتی احزاب دارای اقلیت هم نمیتوانند با این امر مخالفت عملی نمایند. در این گونه نظامهای سیاسی مخالفتهای لفظی خود ابزاری برای افزایش قدرت توجیه نظریه قالب است. زیرا وظیفه اندیشمندان موافق این است که پاسخی برای آن اشکال بیابند. نگاهی به امر انتخابات در ایالات متحده آمریکا به خوبی نشان میدهد که قدرتهای حزبی هستند که تکلیف مردم را در عمل معین میکنند نه آرای بی قید و شرط آنان. در نهایت رأی احزاب و ایالتهای ثروتمند حاکم میشود نه رأی مردم.
تضمین کننده این روند ساختار مجلس سنا و کنگره است که اولی از صاحبان ثروت تشکیل شده و بالادست کنگره میباشد. سازوکار عملیات سیاسی در آن کشور توسط قوانین تصویبشده از سوی آن دو مجلس که قهراً به سود ثروت اندوزان است عمل میکند. بخش اندکی از ثروتهای جمع شده از سراسر عالم، رفاه عمومی را تأمین میکند تا احتمال هر نوع شورش یا انقلابی را که مارکسیستها پیشبینی میکردند، منتفی کند. با توجه به حجم بالای ثروت در اختیار سناتورها سیطره آنان در بخش اقتصاد گسترده است و عملاً امکان فعالیتهای اقتصادی، یا به عبارت دیگر آزادی اقتصادی خارج از اراده آنان، وجود ندارد.
در فرهنگ اسلامی همه تلاش مینمایند حاکمیت الله را در یک نظام حق و عدل (مطابق با دستورات الهی) محقق سازند. به این ترتیب آزادی در راستای حاکمیت حق و عدل و مخالفت با غیر آن شکل میگیرد. حتی تشکلهای حزبی در صورتی که یار حق و عدل باشند مشروعیت دارند، در غیر این صورت مشروعیت تبعیت از منویات آنان از دست میرود. ولیّ الهی، یا ولیّ معصوم و در غیبت او ولی فقیه، تا زمانی که ملتزم به احکام الهی در رفتارهای فردی و اجتماعی و در مدیریت جامعه باشد، امرش مطاع است. به عبارت دیگر تا زمانی که به آرمانهای مشخص اسلامی پایبند است و گستره آزادی الهی را تنگ نمینماید و در راستای افزایش گستره آزادی الهی مردم قدم بر میدارد، کلامش نافذ میباشد. او موظف به اعمال معروف و منکرهای نظام سیاسی اسلامی است؛ معروف و منکر هایی که هر فرد مسلمان به آن اعتقاد دارد و وظیفه دارد آنان را بشناسد و از این طریق بر رفتارهای حاکمان جامعه نظارت داشته باشد.
بر هر فرد مسلمان است که اگر خلاف شرعی از هر یک از حاکمان دید یا شنید، بر سبیل نصیحت و نه افشاگری، با او در میان بگذارد. بر حاکم است که حرف او را بشنود و اگر صحیح تشخیص داد، بپذیرد و به آن عمل نماید. در غیر این صورت در یک مباحثه منطقی علمی میباید سؤال کننده را قانع نماید. البته اگر سؤال کننده قانع نشود حق افشاگری عمومی ندارد. اما در سطح فرهنگ تخصصی میباید نظر او مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد. در این حالت است که اگر حق با او باشد، متخصصان بیشتری در مقابل تصمیم حاکم قرار میگیرند و جریان مباحثه تا سطح اقناع علمی مستند و مستدل برای هر یک از طرفین پیش میرود. در این میان فرهنگ عمومی مردم با هدایت متخصصان اسلامشناس عمل میکند.
در نظام اسلامی مردم تابع قواعد اسلامند نه تفکرات فردی. به عبارت دیگر دکترین اسلامی حاکم است و حرف آخر را میزند نه برداشتهای شخصی. بنابراین آزادی در چارچوب قواعد اسلامی معنی پیدا میکند نه دریافتهای شخصی غیر مرتبط با منابع اسلامی و پیروی از اندیشههای اختراع شده توسط افراد. در نظام اسلامی مردم پیرو خدا و دستورات او هستند نه اشخاص و افکارشان. مبارزات سیاسی هم در راستای حاکمیت الله صورت میگیرد.
جمع بندی و نتیجهگیری
انسانها در جریان اجتماعی شدن با استفاد
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 