پاورپوینت کامل قمر اندیشه ایرانی در عقرب سنت ۲۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل قمر اندیشه ایرانی در عقرب سنت ۲۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل قمر اندیشه ایرانی در عقرب سنت ۲۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل قمر اندیشه ایرانی در عقرب سنت ۲۳ اسلاید در PowerPoint :
ادبیات ایران در هزاره آهوی کوهی، تاریخ واقعی نداشت. هرگاه شاعری چون خیام یا فردوسی خواسته است ادبیات ایران را دگرگون کند، جامعه بیتاریخ ایرانی او را به واپس میرانده است. کسانی هستند که سیزیفگونه سنگ ادبیات ایران را به سوی قله برده، اما به اوج نرسیده بازگشتهاند. دو تن در ایران معاصر، ادبیات را به قله رسانده ولی باز هم کم و بیش در کنار گفتمان غالب سنتی محکوم شدهاند؛
ادبیات ایران در هزاره آهوی کوهی، تاریخ واقعی نداشت. هرگاه شاعری چون خیام یا فردوسی خواسته است ادبیات ایران را دگرگون کند، جامعه بیتاریخ ایرانی او را به واپس میرانده است. کسانی هستند که سیزیفگونه سنگ ادبیات ایران را به سوی قله برده، اما به اوج نرسیده بازگشتهاند. دو تن در ایران معاصر، ادبیات را به قله رسانده ولی باز هم کم و بیش در کنار گفتمان غالب سنتی محکوم شدهاند؛ هدایت در «پیام کافکا»، «بوف کور» و آثار دیگر از روشنگری، آزادی، دموکراسی، جهانی شدن (از گونه شرق و غربشناسی) و صنعتی شدن که از ویژگیهای تاریخی شدن و گذر از بیتاریخی و ماقبل تاریخی است، استقبال کرده و نیما در «ارزش احساسات» و آثار دیگر از جمله اشعارش از همین ویژگیها پشتیبانی کرده است. این دو، هر یک، در اندازههای خود از ماقبل تاریخ ادبیات سنتی گذر کرده و جهانهای تازهیی را به روی ما گشودهاند (در کتابی که به نام «پیام هدایت» و « نظریه شرق و غربشناسی» در دست چاپ دارم، این سخن را گفتهام و به نیما اشارههایی کردهام).
نیما به «روشنگری» و «علم الانتقاد» کانت اشاره میکند و نشان میدهد که جهان مدرن منتقدانه و آگاهانه به سنت و اسطورهها رو میکند، وارونه جهان بیتاریخ سنت که معتقدانه و ناخودآگاه به اسطورهها نظر میکرده است. نیما به انقلاب صنعتی و ماشین خوشبین است و میگوید ماشین در سرعت و رفع نیازمندیهای زندگی مفید است، در حالی که شبهروشنفکران ایرانی این باور را ماشینیسم و ماشینزدگی به شمار میآورند. این گروه فقط دغدغه و نوستالژی سنت و بومیگرایی دارند، اما نیما با اینکه از بومی بودن حمایت میکند و در اشعارش از فضاهای روستایی بهخوبی یاد میکند، از ماشین نمیگریزد. همین اندیشه او را به بومی- جهانی شدن نزدیک میکند. حفظ اندیشههای بومی منافاتی با جهانی شدن ندارد. اندیشههای جهانی و تاریخی میتواند اندیشههای محلی را کمرنگ سازد، اما آنها را نابود نمیکند و این کار سبب پویایی اندیشه میشود. نیما میگوید: شاعر ناکام ژاپنی آکوتاگاوا طوری از سبک جدید دنیایی تقلید کرده است که آثار او تا اندازهیی فاقد رنگهای محلی است.
برای اینکه اندیشه و ادبیات کشوری تاریخی شود به ناچار باید صداهای دیگران را نیز شنید و از جزیره متروک بیرون آمد. نیما در جزیره خود از جزایر دیگر باخبر بود و در کشتگاه خود به کشتگاه همسایه میاندیشید. برخی «همسایه» را در شعرهای نیما همان دولت کمونیستی شوروی و گرایش وی به حزب توده دانستهاند، در حالی که من همسایه را به معنی دیگران و شنیدن صدای دیگران میدانم. چه شوروی و چه کشورهای دیگر چرا که نیما همواره به ادبیات کشورهای همسایه اشاره کرده است، برای نمونه از شاعران و نویسندگان غیر کمونیست شوروی سابق (روسیه، آذربایجان، گرجستان و…) سخن گفته است وی نهتنها از نویسندگان این همسایهها، بلکه از نویسندگان دیگر جهان و اثرگذاری آنان بر همدیگر شادمان بوده است. نیما بارها و بارها جهانی شدن «دنیایی شدن» را در معنای تحول تاریخی به فال نیک گرفته است، اگرچه از جهانی شدن در معنای بیگانه
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 