پاورپوینت کامل عبرتهای تاریخی و گوهرهای اخلاقی ۳۳ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل عبرتهای تاریخی و گوهرهای اخلاقی ۳۳ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل عبرتهای تاریخی و گوهرهای اخلاقی ۳۳ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل عبرتهای تاریخی و گوهرهای اخلاقی ۳۳ اسلاید در PowerPoint :
نگاهی به سیره و سخنان امام حسن عسکری(ع)به مناسبت ۸ ربیع الثانی سالروز ولادت باسعادت ایشان
امام حسن عسکری علیهالسلام در حالیکه کودک چند ساله بود همراه پدر بزرگوارش امام هادی علیهالسلام به اجبار از سوی حکومت وقت به سامرا برده شد و تا آخر عمر شریفش امکان بازگشت به مدینه برای آن حضرت فراهم نشد. لذا معروف و مسلم این است که امام عسکری(ع) حج خانه خدا را نتوانستهاند به جای آورند؛ از این روی بسیاری از شیعیان حج مستحبی خود را به نیت امام حسن عسکری(ع) به جا میآوردند.
نگاهی به سیره و سخنان امام حسن عسکری(ع)به مناسبت ۸ ربیع الثانی سالروز ولادت باسعادت ایشان
امام حسن عسکری علیهالسلام در حالیکه کودک چند ساله بود همراه پدر بزرگوارش امام هادی علیهالسلام به اجبار از سوی حکومت وقت به سامرا برده شد و تا آخر عمر شریفش امکان بازگشت به مدینه برای آن حضرت فراهم نشد. لذا معروف و مسلم این است که امام عسکری(ع) حج خانه خدا را نتوانستهاند به جای آورند؛ از این روی بسیاری از شیعیان حج مستحبی خود را به نیت امام حسن عسکری(ع) به جا میآوردند.
حکومت ستمگر وقت به این اکتفا نکرده و کلیه رفت و آمدها و مراجعات آن حضرت را تحت نظر گرفته و از آن حضرت میخواهند که در هر هفته دو بار دوشنبهها و پنجشنبهها در دربار خلافت حاضر شود و رفته رفته زمانی که مشاهده میکند از این تضییقات بر امام، شورش و اعتراضی حاصل نمیشود یک گام دیگر برداشته و مدتی این حجت بر حق خدا را زندانی میکند.
این نوع از پدیدههای تاریخی از جوانب مختلف، عبرتآموز است؛ از جمله اینکه هیچ حکومت ستمگری در هیچ شرایطی حاضر نبوده است که بدترین اعمال و رفتار خود حتی نسبت به بهترین و بالاترین فرد انسان مانند امامان معصوم را ظلم و ستم بنامند. بلکه نهایت تلاشها را به عمل آوردهاند تا اینگونه اعمال خود را مشروعیتسازی نمایند.
از نگاه قرآن این جریان ریشهای تاریخی و طولانی دارد. از نظر قرآن کریم این یکی از قواعد کلی حاکم بر حکومتهای جبار تاریخ بوده است که با دین اصیل و رهبران بزرگ الهی و بهطور کلی با هرگونه تعقل و تدین حقیقی و اندیشه آزاد و ارزشمند برخورد نظامی و امنیتی نمودهاند.
وقتی که حضرت موسی علیهالسلام رسالت خود را آشکار نمود و فرعون که ابتدا حرکت حضرت موسی علیهالسلام را خیلی جدی نگرفته بود، هنگامی که احساس خطر کرد تصمیم به کشتن آن حضرت گرفت و قرآن این ماجرا را اینگونه بیان فرموده است:
«فرعون گفت مرا رها کنید تا موسی را بکشم و او خدای خود را بخواند. من بیم دارم که او دین شما را تغییر داده یا روی زمین فساد به پا نماید. (سوره مؤمن/ ۲۶)»
چه جالب کتاب خدا ماجرا را بیان نموده است! هرگز فرعون حاضر نیست نام کشتن یک پیامبر بزرگ را ستم یا واژه معادل آن بنامد یا به روی خود بیاورد که چون معارض حکومت من است من به خود حق میدهم او را از میان بردارم بلکه فرعون از یکی از این دو امر اظهار نگرانی و بیم میکند و این دو را خطری جدی از حرکت موسی(ع) میداند. یکی اینکه میترسد موسی(ع) دین مردم را تغییر دهد و اگر به این امر موفق نشود ممکن است نظم اجتماعی را بههم زده و در روی زمین فساد به پا نماید. قرآن در ادامه این داستان دو برخورد دیگر را در مقابل فرعون نقل نموده است یکی عکسالعمل و سخن حضرت موسی(ع) وقتی که این کلام را از فرعون شنید که چنین گفت: «و قال موسی انی عذت بربی و ربکم من کل متکبر لا یؤمن بیومالحساب(مؤمن/ ۲۷)» موسی گفت من پناه میبرم به پروردگار خود و پروردگار شما، از هر متکبری کهایمان به قیامت و روز حساب ندارد. این عکسالعمل دارای دو پیام مهم است یکی پیام استقامت و منفعل نشدن از تهدید به مرگ و دیگر پیام مظلومیت و اینکه باید مظلوم فریاد کند. حضرت موسی(ع) با این پیام کوتاه خود ادامه راه را اعلام میدارد و اینکه آماده پذیرفتن تمام هزینهها در این راه است و دیگر اینکه اگر من بهدست فرعون کشته شوم صددرصد مظلوم خواهم بود و مشروعیت سازیهای فرعون نیز واقعیت را عوض نمیکند.
برخورد و عکسالعمل دیگر از مردی به نام مؤمن آل فرعون است که دفاعی عقلانی از مظلوم کرد و با بیان خود در حقیقت دستگاه قدرت فرعونی را با سلاح منطق خلع سلاح نمود.
قرآن کلام او را چنین نقل میکند: «مردی با ایمان از آل فرعون کهایمان خود را کتمان و پنهان میکرد چنین گفت آیا شما مردی را میخواهید بکشید که میگوید پروردگار منالله است در حالی که برای گفته خود نشانههایی آورده است که اگر دروغ بگوید دروغش علیه خود او خواهد بود (دروغگو رسوا میشود) و اگر راست بگوید آنچه از خطرات پیشبینی میکند(حداقل) برخی از آن به شما خواهد رسید خداوند اسرافکننده دروغگو را هدایت نمیکند. (مؤمن / ۲۸)»
منطق مؤمن آل فرعون که از روح تعالیم رهبران آسمانی حکایت میکند این است که جواب اندیشه آن هم اندیشهای که با برهان خاص خود همراه است کشتن و از بین بردن صاحب اندیشه نیست بلکه بررسی و تحقیق پیرامون مدعای اوست که آیا راست میگوید یا در
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 