پاورپوینت کامل طغیان معنا ۳۱ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل طغیان معنا ۳۱ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل طغیان معنا ۳۱ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل طغیان معنا ۳۱ اسلاید در PowerPoint :

داستان‌های مثنوی مولوی جزو ارزنده‌ترین داستان‌های ایرانی است چرا که در آن‌ها داستان، ابزاری برای بیان مبانی بلند عرفانی و اخلاقی است. در این یادداشت قصد داریم یکی از داستان‌های دفتر اول مثنوی را با رویکرد «نشانه- معنا شناسی مکتب پاریس» بطور مختصر تحلیل نموده و چگونگی تولید معنای اتیک (اخلاق عملی) را در آن اثبات نماییم. داستان مورد مطالعه «خدو انداختن خصم در روی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» است.

داستان‌های مثنوی مولوی جزو ارزنده‌ترین داستان‌های ایرانی است چرا که در آن‌ها داستان، ابزاری برای بیان مبانی بلند عرفانی و اخلاقی است. در این یادداشت قصد داریم یکی از داستان‌های دفتر اول مثنوی را با رویکرد «نشانه- معنا شناسی مکتب پاریس» بطور مختصر تحلیل نموده و چگونگی تولید معنای اتیک (اخلاق عملی) را در آن اثبات نماییم. داستان مورد مطالعه «خدو انداختن خصم در روی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام» است.

بسیاری از فلاسفه از ارسطو گرفته تا لویناس فرانسوی، بعد اخلاق را در رابطه با «دیگری» مطرح کرده‌اند. تا جایی‌که ارسطو کلید تفاوت بین فضیلت و عدالت را «دیگری» می‌داند. در« نشانه – معناشناسی مکتب پاریس» نیز این «دیگری» حائز اهمیت است و موضعگیری جسم کنشگر در مقابل دیگری تولید معنا می‌کند، در واقع تصویری که از خود به دیگری القا می‌کند و بالعکس، در تولید معنا نقش دارد.

ژاک فونتنی اذعان می‌دارد: «اعمالی که انسان‌ها انجام می‌دهند در بطن فرهنگ‌ها شکل می‌گیرد و ریشه در فرهنگ دارد و مکتب تارتو- مسکو این راه را به عنوان مدل نشانه‌شناسی عمومی فرهنگ‌ها بر همه هموار کرده است و اصل اولیه آن سپهر نشانه‌ای می‌باشد که خصوصیات نظام‌های فیزیکی و بیولوژیکی را نشان می‌دهد. (…) فرم بیان در نشانه شناسی کاملاً وابسته به تجربه فرهنگی است». (۲۰۰۸، ۲۳۰) از این رو، بحث اخلاق نیز کاملاً به فرهنگ وابسته است و الگوهای فرهنگی، استراتژی کنشگران را تعریف می‌کند.

نظر به این‌که پیکره مورد مطالعه گفتمان مولاناست، ما باید ریشه‌های اخلاق را در فلسفه شرق جست‌و‌جو کنیم زیرا بنا به گفته ژ. فونتنی، اخلاقی که در فلسفه غرب مطرح است یا «خودمحور» است (نظیر هوسرل و هایدگر) یا «دیگر محور» (لویناس، اسپینوزا…) است و به لطف بخشش است که امکانات امید و امیدواری شکل می‌گیرد. (۲۰۰۸، ۲۴۳) حال آن‌که در فلسفه شرق نمی‌توان اخلاق را از حیطه عرفان و خدا جدا کرد. به عنوان نمونه ابن سینا به سعادت انسان پس از مرگ معتقد است. در آموزش‌های او ایمان به خدا در اولویت است. به گفته این فیلسوف دانشمند: « شخص باید کل عالم هستی و مراتب وجودی، چه مراتب نزولی چه مراتب صعودی را به خوبی بشناسد و پی ببرد که ذاتی مقدم بر کل موجودات وجود دارد».

و اما برای تحلیل گفتمان مولانا باید اذعان داشت: در نشانه- معناشناسی مکتب پاریس، یافتن ساختارهای معنایی حائز اهمیت است. رویی‌ترین لایه متن، سطح تجسمی (فیگوراتیو) است که کلمات یا گفتمان برای ما تصویر‌سازی می‌کند و مخاطب معنا را درک می‌کند زیرا پیش از این تجربه‌اش را در دنیا داشته است. ولی اگر در عمق متن وارد شویم با سطح روایی (بعد کنشی)، با بعد شناختی و بعد عاطفی مواجه می‌شویم که هر کدام به ساخت معنا کمک می‌کند.

گفتمان مولانا قبل از هر چیز مخاطب را درگیر یک سؤال اخلاقی می‌کند: «از علی آموز اخلاص عمل، شیر حق را دان منزه از دغل»، اخلاص عمل چیست؟ بعد از این بیت به شرح روایت می‌پردازد. روایت اصلی در چهار بیت خلاصه می‌شود.

در غزا بر پهلوانی دست یافت

زود شمشیری برآورد و شتافت

او خدو انداخت بر روی علی

افتخار هر نبی و هر ولی (…)

آن خدو زد بر رخی که روی ماه

سجده آرد پیش او در سجده‌گاه

در زمان انداخت شمشیر آن علی

کرد او اندر غزایش کاهلی

عملی انجام می‌گیرد که طرف مقابل را دچار حیرانی می‌کند که نتیجه لبریز شدن و تراوش معنا است.

پس از آن چند بیت به دنبال هم پرسشی را مطرح می‌کنند. اصولاً پرسش برای درک معناست. ژاک فونتنی نیز اذعان می‌دارد: «عمل اخلاقی در جست‌و‌جوی ناکافی بودن معنا در شرایط است، ولی این فقدان یا نقصان به معنای غایب بودن معنا نیست بلکه پاورپوینت کامل طغیان معنا ۳۱ اسلاید در PowerPointست به سمت دیگری و به سمت ایده‌آل». (۲۰۰۸، ۲۳۶). این عمل به ظاهر ساده کنشگر طرف مقابل را دچار حیرانی کرده است:

آن چه دیدی بهتر از پیکار من

تا شدی تو سست در اشکار من

آن چه دیدی که چنین خشمت نشست

تا چنان برقی نمود و باز جست

جالب اینجاست که کنشگر مقابل چون معنا را درک نمی‌کند متوسل به فعل مؤثر «دانستن» می‌شود؛ هر واژه‌ای را به کار برد نشان از آگاهی و شناخت او از حضرت دارد و از ارزش‌هایی نام می‌برد که نه تنها فی نفسه ارزشند بلکه ارزش‌های جهانی نیز هستند و همان‌هایی هستند که حضرت کاملاً آن‌ها را باور دارد یعنی ارزش‌های فردی نیز به شمار می‌آیند.

در شجاعت شیر ربانیستی

در مروت خود که داند کیستی (…)

ای علی که جمل

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.