پاورپوینت کامل خیام و اسرار هستى ۲۷ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل خیام و اسرار هستى ۲۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۲۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل خیام و اسرار هستى ۲۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل خیام و اسرار هستى ۲۷ اسلاید در PowerPoint :

البته کسانى اظهار تردید کرده، گفته‏اند رابطه ‏میان «مرگ» و آنچه پرسش از «معنى زندگى» خوانده مى‏شود، چندان روشن و آشکار نیست؛ زیرا اگر مسئله مرگ با پرسش از معنى زندگى ارتباط محکم و ضرورى داشته باشد، باید در فرض‏مخالف آن که همیشه زنده بودن انسان را مجسم مى‏سازد، جایى براى پرسش از معنى زندگى‏وجود نداشته باشد. در حالى که به نظر مى‏رسد در فرض جاودانگى و همیشه زنده بودن انسان‏نیز هنوز مى‏توان از معنى زندگى پرسش کرد و درباره آن اندیشید. شاید شاعر خوش‏ذوق به‏همین مسئله اشاره کرده آنجا که گفته است:

البته کسانى اظهار تردید کرده، گفته‏اند رابطه ‏میان «مرگ» و آنچه پرسش از «معنى زندگى» خوانده مى‏شود، چندان روشن و آشکار نیست؛ زیرا اگر مسئله مرگ با پرسش از معنى زندگى ارتباط محکم و ضرورى داشته باشد، باید در فرض‏مخالف آن که همیشه زنده بودن انسان را مجسم مى‏سازد، جایى براى پرسش از معنى زندگى‏وجود نداشته باشد. در حالى که به نظر مى‏رسد در فرض جاودانگى و همیشه زنده بودن انسان‏نیز هنوز مى‏توان از معنى زندگى پرسش کرد و درباره آن اندیشید. شاید شاعر خوش‏ذوق به‏همین مسئله اشاره کرده آنجا که گفته است:

ترسم اى مرگ نیایى تو و من پیر شوم

آنقدر زنده بمانم که ز جان سیر شوم

در این بیت، شاعر برخلاف غالب مردم سخن گفته، یک موضع جدید و تازه اتخاذکرده است. بیشتر مردم از مرگ مى‏ترسند و از بى‏وفایى روزگار و ناپایداربودن آن گله وشکایت دارند، در حالى که این شاعر از نیامدن مرگ مى‏ترسد و از همیشه زنده بودن ابراز انزجار و ناآرامى مى‏کند. به این ترتیب مى‏توان گفت اگر در نظر بیشتر مردم میان مرگ و بى‏معنى بودن زندگى، رابطه‏اى وجود داشته باشد، در نظر این شاعر میان همیشه زنده بودن، وبى‏معنایى نوعى رابطه دیده مى‏شود.

تردیدى نمى‏توان داشت که اگر کسى در همیشه زنده بودن خود بى‏معنایى ببیند، به سوى ‏مرگ مى‏شتابد و آن را معنى‏دار مى‏شناسد. همه کسانى که با خودکشى به سوى مرگ رفته‏اند وآن را یگانه راه نجات شناخته‏اند، در زمره اشخاصى هستند که همیشه زنده بودن را یک امر بى‏معنى دانسته‏اند. اگر چنین باشد، مى‏توان به این نتیجه رسید که بى‏معنى بودن زندگى،سخت‏ترین و سهمگین‏ترین پدیده‏اى است که بشر مى‏تواند با آن روبرو گردد.

سؤالى که اینجا مطرح مى‏شود، این است که: بى‏معنى بودن چگونه پدید مى‏آید و چگونه مى‏توان از آن‏ دورى جست؟ تردیدى نمى‏توان داشت که بى‏معنى بودن، سلب معنى‏دار بودن است و براى‏اینکه معنى‏دار بودن زندگى معلوم گردد، باید ماهیت زندگى روشن و آشکار بوده باشد. درک‏ماهیت زندگى از کارهاى فلسفه به شمار مى‏آید و اگر معنى‏دار بودن زندگى به درک ماهیت آن‏بستگى دارد، ناچار باید گفت، معنى‏دار بودن زندگى از طریق فلسفه امکان‏پذیر مى‏گردد.

اکنون با توجه به اینکه تحقق یک ماهیت در جهان واقعى و نفس‏الأمرى بدون علت ‏فاعلى و غایى امکان‏پذیر نیست، به آسانى مى‏توان گفت ماهیت و معنى زندگى نیز بدون ‏درنظر گرفتن هدف و غایت آن، به هیچ وجه صورت تحقق نمى‏پذیرد.

در اینجا دوباره یادآور مى‏شویم که اگر درک ماهیت زندگى از کارهاى فلسفه است و علم نمى‏تواند به درک آن دست یابد، ادراک غایت و هدف زندگى نیز در قلمرو فلسفه قرارمى‏گیرد. در اینجا ممکن است گفته شود: آیا پیشرفت علوم و تواناییهاى شگفت‏انگیز علم‏نمى‏تواند ما را به درک غایت و هدف زندگى امیدوار سازد؟ در پاسخ باید گفت: ‏آنچه علم به گونه‏اى شگفت‏انگیز مى‏تواند انجام دهد، این است که راه رسیدن به هدف و غایت‏زندگى را نشان مى‏دهد و آسان مى‏سازد؛ ولى هرگز نمى‏تواند به یک انسان بگوید چه هدفى را انتخاب کند و چه غایتى را منظور نظر داشته باشد. علم هرگز نمى‏تواند براى انسان آرمان ‏بیافریند و او را هدفمند سازد.

جامعه انسانى نمى‏تواند بدون آرمان، به فضیلت و تمدن دست یابد؛ اما اینکه منشأ آرمان‏گرایى و فضیلت‏خواهى در کجاست و چرا انسان همیشه در جستجوى فضیلت است و به‏ دنبال آرمان مى‏رود، مسئله‏اى است که بدون تأمل عقلى و تفکر فلسفى نمى‏توان به بررسى‏آن پرداخت.

خیام و زندگی

با توجه به آنچه تا کنون در اینجا ذکر شد، مى‏توان دریافت که چرا

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.