پاورپوینت کامل آینده آبادی ۳۲ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل آینده آبادی ۳۲ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آینده آبادی ۳۲ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل آینده آبادی ۳۲ اسلاید در PowerPoint :

…از آنجا که شباهت منافع آنان موجب هیچ‌گونه اشتراکی، هیچ گونه ارتباط ملی یا سازمان سیاسی در بین آنان نیست، این خانوارها طبقه محسوب نمی‌شوند. به همین دلیل اینان از دفاع از منافع طبقانی خود به نام خویش ناتوان‌اند و نمی‌توانند این کار را از طریق مجلس یا با وساطت آن انجام دهند. آنان قادر نیستند خود نمایند خویش باشند و دیگری باید نمایندگی آنان را به عهده بگیرد.

…از آنجا که شباهت منافع آنان موجب هیچ‌گونه اشتراکی، هیچ گونه ارتباط ملی یا سازمان سیاسی در بین آنان نیست، این خانوارها طبقه محسوب نمی‌شوند. به همین دلیل اینان از دفاع از منافع طبقانی خود به نام خویش ناتوان‌اند و نمی‌توانند این کار را از طریق مجلس یا با وساطت آن انجام دهند. آنان قادر نیستند خود نمایند خویش باشند و دیگری باید نمایندگی آنان را به عهده بگیرد.

نمایندگانشان نیز باید در عین حال در نظر آنان در حکم اربابشان، به مثابه اقتداری برتر، در حکم نیروی حکومتی به معنای مطلق کلمه باشند که از آنان در برابر دیگر طبقات حمایت کند و باران و هوای مساعد را از آسمان بر آنان نازل می‌سازد.۱

در گذر مدرنیسم و با تبدیل شدن ده به مجموعه واحدهای گروهی، واژه دهات یا دهاتی طنینی اجتماعی و بعضاً سیاسی و فرهنگی می‌یابد؛ زیرا از حیطه اقتصادی و معیشت به حوزه روابط و اجتماع وارد می‌گردد و دوباره به منازعه شهر و ده در حوزه فرهنگ پای می‌گذارد و در برهه‌ای به اسباب شدید نگرشهای قوم‌مدارانه و تحقیر فرهنگی تبدیل می‌شوند. کم نیستند که با تکیه بر تحلیل مارکس در تبدیل روستا به ارتش و پیاده نظام استبداد محافظه‌کاری و توسعه‌نیافته بودنش، تمام کاستی‌ها و ناکارایی‌های نظام شهری را به حکومت روستاییان در شهر منزل گزیده نسبت می‌دهند!

استثمار نوین روستا

اما در مقابل این فقدان آگاهی طبقاتی و استثمار از سوی احزاب محافظه‌کار یا فئودالیسم در طلیعه مدرنسیم و انقلاب صنعتی در عصر پساصنعتی و غلبه مصرف بر تولیدی که روستا جایگاه اصلی‌اش بود، روستا با استثمار نوین سرمایه‌داری مواجه می‌شود. دهات که زمانی در نقد چپ و روشنفکران به ناسزای مکانی فرهنگی بدل شده بود، با تخریب محیط زیست شهری، و رساندن امواج مصرف‌گرایی شهری به آن و وداع با طبیعت و آرامش کوهستان به بهشت خلوت سرمایه و سرمایه‌داری(نئولیبرال) بدل می‌گردد.

خاصه فرآیند جهانی شدن و امکان حضور بی‌زمان و مکان در لامکان که برای سرمایه پدید آمده، روستا را به دفتر مرکزی و حیات خلوت سکنی و استراحت وی و خانواده بدل می‌کند: بگذار تا محافظه‌کاران روستا در فراغ توسعه چونان شهریان نالان «استان کن استان کن» شعار «شهر کن شهرکن» سر دهند و زمینها را به پولهای ایشان فرو نهند! آینده از آن سرمایه است. بدین ترتیب سرمایه تخریبگر که با موج بوم‌رامگی تخریب محیط زیست از سوی خودش مواجه شده، درمکانسیم بازتولیدگرانه سرمایه داری، روستا را دوباره برمی‌گزیند و دلالی زمین و املاک روستایی و برصدر نشاندن مصرف‌گرایی قوت و قدرت بیشتر می‌یابد. اینک این روستاییان هستند که باید به جای زمینهای شهری و تولید خودبسنده و همنوایی با طبیعت، در فکر غصب و چپاول زمینها و طبیعت بکر اما در حال تخریب خود و ویلاسازی و اشرافیت در آن توسط جریان سرمایه باشند.

راه برون رفت

اما راه برون رفت از این جریان معکوس استعمار روستا چیست؟ ظاهراً به کارگیری ابزار سرمایه علیه خودش. خالی نکردن میدان، فقدان فاصله از طبیعت و انسان و نیفتادن در دام دوگانه انگاری‌های شهری دهاتی و در یک کلام انسان طبیعت. باهم بودگی، اجتماعات و تعاونیهای همیار و همراه، و یکپارچه‌کننده زمین و بالابرنده تولید و کیفیت محصول، اینترنت و ارتباطات، خود ابزار کوتاهی فواصل و حل مشکلات مکانی است؛ اما در غیاب اجتماعات قوی، نیروی انسانی فکور، با اراده، مولد و راهگشا این جبهه را باید فرو نهاد.

نمونه‌های موفق و نیمه‌موفق زیادند. برای جهانی شدن نیاز به تمام امکانات نیست. ابیانه و پاریز در دل کویر کرمان و نطنز نمونه‌ای از روستاهای جهانی‌شده به یمن نیروی انسانی و استعداد شکوفا و جهانگیرند(هرچند هرکدام به نحوی در دام تفکر موزه‌ای شدن فرهنگ می‌افتند). شخصیت‌ها و نیروی فکور تحصیل‌کرده این دو ده در مرور زمان توانست فرهنگ، لباس و سنت و نام ابیانه و پاریز را نام‌آشنا کند.

بد نیست به روستاهایی در اروپا و آمریکا هم نظری بیفکنیم که با کم شدن سکنه و پکپارچه و مکانیزه شدن کشاورزی آن به قطبهای توریسم و فرهنگ و تاریخ نیز بدل شده‌اند: نمونه روستای لورماران فرانسه محل سکونت البرکامو برنده جایزه نوبل۲ یا سکونت‌ هایدگری که درروستای مسکیرش متولد و در کلبه مشهورش۳ در جنگل‌های سیاه توتنائوبرگ فرایبورگ آلمان به وجود و زمان می‌اندیشید. شاید اندیشه‌ای از نوع همین متفکران نیز بتوانند به انسان و البته جهانی شدن روستا و نجات آن از یورش سرمایه نیزیاری رسانند.

پی‌نوشتها:

* «خدا روستا را، بشر ش

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.