پاورپوینت کامل آینده سلفیگری افراطی ۳۹ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل آینده سلفیگری افراطی ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل آینده سلفیگری افراطی ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل آینده سلفیگری افراطی ۳۹ اسلاید در PowerPoint :
داعش یا دولت اسلامی عراق و شام بهعنوان پدیدهای جدید نگاه همگان را به خود جلب کرده است؛ و این سوال را به ذهن متبادر میکند که چه آیندهای پیشروی ایشان است؟ و آیا این سرنوشت آنها را از دیگر گروههای سلفی متمایز میکند؟ این مقاله درصدد است با تفکیک سلفیگری معتدل از سلفیگری افراطی، آینده آنها را ترسیم و گمانهای در این زمینه را مطرح کند.
داعش یا دولت اسلامی عراق و شام بهعنوان پدیدهای جدید نگاه همگان را به خود جلب کرده است؛ و این سوال را به ذهن متبادر میکند که چه آیندهای پیشروی ایشان است؟ و آیا این سرنوشت آنها را از دیگر گروههای سلفی متمایز میکند؟ این مقاله درصدد است با تفکیک سلفیگری معتدل از سلفیگری افراطی، آینده آنها را ترسیم و گمانهای در این زمینه را مطرح کند.
معنای اصطلاحی «سلف» در بدعتی ریشه دارد که ابنتیمیه در قرن هفتم ایجاد کرد؛ سلفیگری در معنای لغوی به معنی بازگشت به گذشته و تقلید از گذشتگان است، اما در معنای اصطلاحی به فرقهای اطلاق میشود که آرمان خود را پیروی از سلف صالح و بازگشت به اعمال، رفتار و اعتقادات پیامبراسلام(ص)، صحابه و تابعین میدانند. دیدگاه سلفیان درباره سلف سبب شده مذهب جدیدی بهنام سلفیگری در قرون اخیر شکل گیرد. سلفیان جدید عملکرد صحابه را بهعنوان منبع تشریع میپذیرند. به اعتقاد سلفیها، اندیشه و عمل اسلامی در طول زمان منحرف شده و باید به سرچشمه آن بازگردیم. معتقدان به سلف صالح، عقاید خود را به احمدبن حنبل نسبت میدهند؛ وی محدثی سنتی و ضد فقاهت و اجتهاد بود و از تمسک به رای، تبری میجست و مخالفت با سنت را بدعت و «اهل الاهواء و البدع» میخواند. هرچند احمدبن حنبل بیش از صدوپنجاهسال پیشوای عقاید سنتی سلفی بود، اما قشریبودن از رونق مذهبش کاست. در اواخر قرن هفتم، احمدبن تیمیه و سپس شاگردان ابنقیم الجوزیه عقاید حنابله را بهگونهای افراطیتر احیا کردند؛ پس از وی، سلفیگری تا قرن دوازدهم تا حد زیادی به بوته فراموشی سپرده شد؛ تا اینکه محمدبن عبدالوهاب نجدی با طرح مجدد ادعای بازگشت به اسلام اصیل ظهور کرد و باوجود سرکوبشدن توسط محمدعلی پاشا، خدیو مصر، پیروانش بر نجد و حجاز تسلط یافتند و دولت سعودی کنونی را تشکیل دادند. البته، در میان وهابیان دو جریان، در مقابل هم صف کشیدهاند: وهابیان درباری که بر مبنای عبدالوهاب باقی ماندهاند و وهابیت انقلابی یا جهادی که اندیشه و عمل رادیکال دارند.
هرچند ممکن است سلفیگری معادل وهابیت (یا دیگر مفاهیم) به کار رود، ولی مفهوم «سلفیگری» اعم از مفهوم «وهابی»، «تکفیری» و «جهادی» است؛ چراکه برخی سلفیها میانهرو هستند و جهادی و تکفیری محسوب نمیشوند. همه سلفیها الزاما وهابی نیستند. درواقع، جهادیها نوعی از سلفیها محسوب میشوند و به همین دلیل، سلفی جهادی (یا السلفیهالجهادیه) خوانده میشوند. اگر عنصر اصلی تعریف بنیادگرایی را تقابل با تجدد فرض کنیم، باید گفت بین سلفیت و بنیادگرایی عموم و خصوص مطلق وجود دارد؛ چون همه سلفیها بنیادگرا هستند، اما بسیاری از بنیادگرایان، سلفی یا حتی مسلمان نیستند. بنیادگرایی در تخاصم با تجدد شکل گرفته و نمیتوان آن را بدون آن چیزی که ردش میکند، در نظر گرفت. این ویژگی بنیادگرایی تعارضی با استفاده از جنبههای سختافزاری تجدد، یا مشابهسازی مفاهیم مدرن توسط ایشان ندارد. آنها مفاهیمی مشابه و معادل دموکراسی و مانند آن برای خود در نظر گرفتهاند. به این ترتیب، نسبت بین سلفیگری و اسلامگرایی نیز عموم و خصوص مطلق خواهد بود. همچنین بین دو مفهوم «سلفی» و «تروریست» عموم و خصوص منوجه (همانند دو دایره متداخل) وجود دارد.
سلفیگری الزاما نقلگرا و رادیکال نیست. سلفیگری آرمان بازگشت به گذشته اصیل را در سر دارد، خواه این هدف با نقلگرایی و خشونت صورت پذیرد یا با عقلگرایی و تساهل. بهطور مثال، محمد عبده بهعنوان یک چهره سلفی، عقلگرا و معتقد به تساهل بود. پس، میتوان گفت چون بازگشت به سلف جزو مقولات سلفیگری است و نقلگرایی و رادیکالیسم از عوارض مفارقه آن محسوب میشود، امکان جدایی مفهوم سلفیت از خشونت و نقلگرایی همواره وجود دارد.
سلفیگری طیف وسیعی از گرایشهای سنتی و معتدل تا سلفیگری افراطی را در بر میگیرد. گروههای سلفی که بسیار متعددند و با عناوینی همچون «جهادی»، «تکفیری» و «سلفی» از آنها یاد میشود، با شعار بازگشت به سلف صالح خواستار بازگشت به اصل دین هستند و ابزار و روش آن را «قیام به سیف» یا «جهاد» میدانند. گروههای سلفی، امروزه، تنوع و حتی تضاد معتنابهی پیدا کردهاند. بهطور مثال، تفاوت اصلی جیشالاسلام و القاعده آن است که هدف گروه نخست تنها رهایی از نظام بشار اسد است؛ در حالیکه القاعده رویای تشکیل دولت اسلامی در سر میپروراند. همچنین، النصره و داعش در جنگ سوریه در مقابل هم قرار گرفتند. در یکی، دودهه اخیر سلفیگری به دلایل مختلف رشدی قارچگونه داشته است؛ تا آنجا که برخی معتقدند حدود ۴۰ گروه تکفیری مسلح در قالب تشکلی بهنام جیشالاسلام با نظام سوریه در حال جنگ بودند. این گروه به همراهی النصره در مقابل سلفیگری القاعده قرار دارند. سلفیگری موجب وهن اسلام و ضرر به منافع مسلمانان شده و چهرهای خشن و غیرمنطقی از این دین مبین ارایه کرده است. سلفیگری در دودهه اخیر به گروهها و گرایشات زیادی تقسیم شده است؛ به شکلی که نمیتوان زمینههای سیاسی و اجتماعی را در این بین نادیده انگاشت.
در طول سالهای جهاد علیه شوروی، بنلادن بهمنظور آمارگیری از کشتهها و مجروحان مجاهدین، دفتر خدمات و بیتالانصار تشکیل داد که سپس به القاعده (بهمعنای پایگاه اطلاعرسانی) تغییر نام یافت و به مرور زمان در همه کشورها گسترش پیدا کرد. از سویی دیگر، در آذرماه سال ۱۳۹۲، ۱۴ گروه مسلح در حلب اعلام کردند میخواهند گروهی جدید به اسم «حکومت اسلامی» تشکیل دهند و حاضر نیستند به ائتلاف دوحه- که از طرف غرب حمایت میشد- بپیوندند. این گروهها عبارتند از: جبهه النصره، لواء التوحید، کتائب احرار ش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 