پاورپوینت کامل کیانفر نوایی عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران بود ۳۷ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل کیانفر نوایی عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران بود ۳۷ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل کیانفر نوایی عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران بود ۳۷ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل کیانفر نوایی عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران بود ۳۷ اسلاید در PowerPoint :
جمشید کیانفر در همایش یک روزه بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی که با عنوان «نوای تاریخ در مجموعه آثار نوایی» چهارشنبه ۱۶ مهرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد گفت: دکتر نوایی دانشآموخته تاریخ نبود اما یک تاریخدان بهشمار میآمد. او بیش از ۸۰ سال زیست و بیش از ۱۰۰ سال قلمفرسایی کرد.
جمشید کیانفر در همایش یک روزه بزرگداشت دکتر عبدالحسین نوایی که با عنوان «نوای تاریخ در مجموعه آثار نوایی» چهارشنبه ۱۶ مهرماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد گفت: دکتر نوایی دانشآموخته تاریخ نبود اما یک تاریخدان بهشمار میآمد. او بیش از ۸۰ سال زیست و بیش از ۱۰۰ سال قلمفرسایی کرد.
رئیس خانه نقد موسسه خانه کتاب ادامه داد: قلم نوایی از جوانی از پختگی زیادی برخوردار بود تا جایی که وقتی به دعوت تعدادی از فرزانگان کشور ترکیه تنی چند از ادیبان ایرانی به آن کشور سفر کردند، همگان از دیدن چهره جوان او تعجب کردند و شاید انتظار پیری سرد و گرم چشیده را داشتند.
کیانفر به آثار دکتر نوایی اشاره کرد و گفت: مجموعه آثار او شامل بیش از ۴۲ عنوان کتاب از جمله ۲۴ کتاب در زمینه تصحیح متون تاریخی و ادبی، ۱۱ کتاب در زمینه تصحیح سند و ۸ عنوان تالیف میشود که گاهی بعضی از این تالیفات به چند جلد نیز میرسد. این همه ورای مقالاتی است که او تا قبل از درگذشتش به نگارش درآورده بود.
تاکید نوایی به تحقیق بدون حب و بغض
وی ادامه داد: نوایی پیوسته به تحقیق بدون حب و بغض تاکید میورزید و در اینباره میگفت: جامعه ما هر روز در حال تغییر است. به عنوان مثال در سال ۱۳۱۹ برق و آب به شکل امروزی در شهرها وجود نداشت و ما هر ۱۵ روز یکبار به لطف میراب محل از آب نه چندان تمیزی بهرهمند میشدیم. همه چیز در حال تغییر و تحول است و به تبع ذوق و سلیقه هم همزمان با آن تغییر مییاید.
کیانفر ادامه داد: نوایی بر این عقیده بود نویسندگان، در گذشته آثار ادبی خود را با توجه به روش مرسوم در آن دوران به نگارش در میآوردند. نباید به پیشینیان از اینکه اصول علمی روز را رعایت نکردهاند نقد وارد کرد. باید عینک امروزی را به کناری گذاشت و با عینک زمانه به بررسی آثار گذشتگان پرداخت.
توجه ویژه نوایی به اقبال آشتیانی
وی با اشاره به اینکه نوایی از استادان خود به ویژه اقبال آشتیانی به نیکی یاد میکرده است گفت: نوایی از اقبال همچون پدر خود یاد میکرد و در مقابل انتقاد از پیشینیان همواره قد علم میکرد و در این باره میگفت: کاخ رفیع ادب فارسی از ابتدا به این شکل وجود نداشته است. افراد مختلفی آمدند و به اندازه فهم خود کاری را انجام دادند. اگر بخواهیم مردم حرمت ما را نگهدارند ما هم باید حرمت پیشینیان و حق دیگران را حفظ کنیم.
کیانفر ادامه داد: نوایی جزو معدود کسانی بود که در مدت ۱۰ سالی که از فوت او گذشته بزرگداشتهایی به یاد او برگزار شده است. اما نخستین مراسم بزرگداشت برای او در سال ۷۹ در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور وی برگزار شد.
نوایی به تاریخنگاری غرب درباره ایران خوشبین نبود
وی نوایی را عاشق وطن و شیفته فرهنگ و تمدن ایران دانست و گفت: او به تاریخنگاری غرب درباره ایران خوشبین نبود و از جمله کسانی بود که به تاریخنگاری توجه ویژهای مبذول داشت. سبب این همه توجه استاد نوایی به اسناد و مدارک، پی بردن به ارزش حقیقی اسناد تاریخی از طرف او بود و آنچه در آرشیوهای سازمانهای دولتی به ضرورت جمعآوری و به صورت بایگانی راکد درآمده است به حکم صندوقهای مادربزرگانی است که نوادگان در حسرت دیدن نیم نگاهی به آنها هستند.
کیانفر ادامه داد: وقنی از روی کنجکاوی به مجموعه اسناد و مکاتبات فرهنگی و سیاسی نگاهی میاندازیم در مییابیم حاصل بیش از ۶ هزار صفحه در ۱۱ عنوان، چه شب بیداریهایی توام با بازنویسی از روی دست نوشتههای عجیب و خطوط نامفهوم را در برداشته است. کاری که نوایی در حد فاصل سالهای ۴۱ تا ۶۷ به فرجام رسانده و امروز سازمانها و نهادهای مختلف با وجود امکانات و پرسنل هنوز نتوانستهاند از عهده آن برآیند و اگر هم انجام دادهاند همه از پرتو کار نوایی بوده است.
وی در پایان سخنانش به نقل قولی از اشراقی درباره مرحوم نوایی پرداخت و گفت: احسان اشراقی دوران بازنشستگی را دوران استراحت افراد میداند اما میگوید: این تعریف درباره دوران بازنشستگی نوایی نمیگنجد چرا که بسیاری از اشتغالات او در دوران بازنشستگیاش بوده است.
دوره سامانیان، حاکمان در خدمت عالمان بودهاند
سپس دکتر جواد هروی، نماینده مردم قاینات در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون تاریخ گفت: مرحوم نوایی انسانِ فرهیخته کوچکی نبود. من سالیان زیادی را در محضر او گذراندم و نوایی را برخوردار از فضایل برجستهای میدانم.
وی ادامه داد: در کشور ما نگاه شایستهای به فرهیختگان نمیشود، به طوری که برای دفن ریچارد فرای، ایرانشناس و مورخ آمریکایی از سوی عدهای تندرو موضعگیریهای نابجایی صورت گرفت. در جامعه ما نگاه شایستهای به فرهیختگان به طوری که نگاه حاکم بر جامعه باشد وجود ندارد.
هروی افزود: من دوره سامانیان را برای تحقیق در دانشگاه انتخاب کردم و اگر بخواهم یک جمله از آن دوران بگویم، دوره سامانیان را عصر طلایی ایران بعد از اسلام میدانم، دورهای که حاکمان در خدمت عالمان بودهاند نه عالمان در خدمت حاکمان.
صدرنشینی عالمان لازمه پیشرفت جامعه است
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جامعه ما زمانی میتواند رنگ پیشرفت به خود بگیرد که عالمان آن صدرنش
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 