پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint
توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد
پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است
شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.
لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint :
مساله پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint نه یک استراتژی و این موضوع را در تفکر عرفانی همه ادیان میتوان دید و مفصلترین آن در عرفان اسلامی ظهور پیدا کرده است
مساله پاورپوینت کامل مدارا در عرفان اسلامی حاصل بینش است ۱۶ اسلاید در PowerPoint نه یک استراتژی و این موضوع را در تفکر عرفانی همه ادیان میتوان دید و مفصلترین آن در عرفان اسلامی ظهور پیدا کرده است
اگر به تاریخ تفکر نگاه کنیم، متوجه میشویم که مساله غیر به صورت جدی در تفکر مدرن وجود دارد و بیش از آن مطرح نشده است. بنابراین تفکر مدرن مساله دیگری را مطرح کرد. در نظریههای دکارت بحث جدایی انسان از عالم و انسان از عالم و خدا به صورت وجودی طرح میشود. در تصویر دکارت انسان سوژه و عالم ابژه است. در تفکر اسلامی کلماتی معادل سوژه و ابژه وجود ندارد. مساله ابژه شدن عالم خارج، مساله غیر را برجسته کرده است. اگر مساله عالم خارج طرح نشده بود مساله غیر هم مطرح نمیشد. بنابراین اساس فلسفه مدرن غیرسازی است. در فلسفه معاصر این نوع ادراکات که به جای حضور موجودات به حصولشان نزد سوژه میاندیشد تفکر ابژهنگر میگویند. یکی از مصادیق بارز تفکر ابژهساز علم جدید است که مبتنی بر عدم و رفع مواجه حضوری و مستقیم با پدیدههاست. در تفکر علمی که تفکر ابژهساز است انسان، تاریخ، دین، خدا و… معروض این تفکر میشوند. حال این سوال مطرح میشود که آیا وقتی در عصر مدرن تفکر منحصر به علم جدید شده و به معرفت دیگر توجه نمیشود آیا میتوان تفکر ابژهنساز هم وجود داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال برخی از اهل نظر پاسخ مثبت دادهاند. بهطور مثال گابریل مارسل از دو نوع تفکر سخن میگوید. اینگونه افراد به دنبال پاسخهایی هستند که راه را برای عبور از تفکر ابژهساز همواره کند. در آثار متقدم هایدگر نیز با طرح در عالم بودن انسان عالم غیری وجود ندارد و در واقع انسان در میان دیگران ساخته میشود. دو نگرش در فلسفه معاصر برای عبور از تفکر ابژهنگر مطرح میشود. نخستین تفکر، «تفکر هنری» است که در واقع تفکر حضوری نیز از آن یاد میشود. اما تفکر دوم تفکر عرفانی است و مساله مذهبی و دینی نیست بلکه بحث جدیاش عبور از تفکر ابژهساز است. حال در اینجا این سوال مطرح میشود که چگونه در عرفان اسلامی غیر معنا میشود؟ برای تشریح این مساله باید توحید را تبیین کرد. توحید در لغت به این معناست که دو چیز یک چیز میشوند و دیگر، غیری باقی نمیماند. در تفکر عرفانی غیر از او چیزی وجود ندارد و همهچیز جلوهیی از او هستند. عارفان مسلمان توحید حقیقی را توحید وجودی میدانن
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.
مهسا فایل |
سایت دانلود فایل 