پاورپوینت کامل گفته‌ سعدی‌ دگر است‌ ۳۹ اسلاید در PowerPoint


در حال بارگذاری
10 جولای 2025
پاورپوینت
17870
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت کامل گفته‌ سعدی‌ دگر است‌ ۳۹ اسلاید در PowerPoint دارای ۳۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت کامل گفته‌ سعدی‌ دگر است‌ ۳۹ اسلاید در PowerPoint،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت کامل گفته‌ سعدی‌ دگر است‌ ۳۹ اسلاید در PowerPoint :

اختصاص‌ روزی‌ به‌ نام‌ شیخ‌ اجل‌ به‌ پاسداشت‌ مردی‌ است‌ که‌ در گذر تاریخ‌ همواره‌ برای‌ همه‌ ما آموزگارزندگی‌ بوده‌ است‌ با همه‌ جنبه‌های‌ آن‌ و بدین‌ جهت‌ است‌ که‌ برای‌ ملت‌ ایران‌ و دوستداران‌ زبان‌ فارسی‌ وفرهنگ‌ ایرانی‌ هر روز، روز سعدی‌ است‌ و او هرگز از عرصه‌ حیات‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌ ما غایب‌ نبوده‌ تا ما بانامگذاری‌ روزی‌ بخواهیم‌ به‌ او حیات‌ فرهنگی‌ ببخشیم ‌.

اختصاص‌ روزی‌ به‌ نام‌ شیخ‌ اجل‌ به‌ پاسداشت‌ مردی‌ است‌ که‌ در گذر تاریخ‌ همواره‌ برای‌ همه‌ ما آموزگارزندگی‌ بوده‌ است‌ با همه‌ جنبه‌های‌ آن‌ و بدین‌ جهت‌ است‌ که‌ برای‌ ملت‌ ایران‌ و دوستداران‌ زبان‌ فارسی‌ وفرهنگ‌ ایرانی‌ هر روز، روز سعدی‌ است‌ و او هرگز از عرصه‌ حیات‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌ ما غایب‌ نبوده‌ تا ما بانامگذاری‌ روزی‌ بخواهیم‌ به‌ او حیات‌ فرهنگی‌ ببخشیم ‌.

انتخاب‌ روز اول‌ اردیبهشت‌ ماه‌ هم‌ که‌ بهار با تمام‌ قامت‌ چهره‌ نشان‌ داده‌ است‌، نشان‌ از ذوقِ کسانی‌ است‌که‌ با دنیای‌ سعدی‌ و زیبا دوستی‌ او آشنایی‌ دارند.

سخن‌ کوتاه‌ بنده‌ در این‌ مقال از نوع‌ ساده‌ آن‌ است اما تصور من‌ آن‌ است‌ که‌ پاسخ‌ دادن‌ بدان‌ دشوار است‌و آن‌ این‌ است‌ که‌ «چرا ملت‌ ما سعدی‌ را دوست‌ دارند؟». البته‌ هر ملتی‌ مشاهیر فرهنگی‌ خود را دوست‌ دارند، اما آن‌ چه‌ در خصوص‌ سعدی‌ باید گفت‌، این‌ است‌ که‌ سعدی‌ نمود تمامت‌ فرهنگ‌ ما است‌ و شاعری‌ باید بسیار والا مرتبه‌ باشد تا بتواند آینه‌ تمام‌ نمای فرهنگ‌ یک‌ ملت‌ باشد و سعدی‌ این‌گونه‌ است‌، اگر باور نمی‌فرمایید یک‌ بارمجموعه‌ ارزشمند امثال و حکم‌ علامه‌ دهخدا را ورق بزنید. این‌ کتاب‌ نشان‌ دهنده‌ حضور تولید‌کنندگان‌ کالای‌فرهنگی‌ است‌ که‌ متعلق‌ به‌ گذشتگان‌ است اما در زندگی‌ امروز ما آفریده‌های‌ آنها مورد توجه‌ و عنایت‌ است‌، به‌دیگر سخن‌ این‌ کتاب‌ نشان‌ می‌دهد که‌ از مجموعه‌ نویسندگان‌ و مشاهیر گذشته‌ سهم‌ هر‌یک‌ در زندگی‌امروزین‌ ما چقدر است‌. نگاهی‌ کوتاه‌ به‌ این‌ کتاب‌ که‌ به‌ واقع‌ تلخیص‌ تمامی‌ فرهنگ‌ ایران‌‌زمین‌ است‌، نشان‌می‌دهد که‌ سعدی‌ بر قله‌ این‌ حضور ایستاده‌ است‌ و از فراز این‌ قله‌ به‌ گذشت‌ قوافل‌ ایام‌ حیات‌ فرهنگی‌ ایران‌زمین‌ می‌نگرد و کمتر کسی‌‌هم‌ شأن‌ و هم‌ مرتبه‌ اوست‌. به‌ این‌ اعتبار می‌توان‌ گفت‌ که‌ ملت‌ ایران‌ در طول‌ تاریخ‌فرهنگ‌ خویش‌ هیچ‌ کس‌ را همانند سعدی‌ در جمع‌ خود نپذیرفته‌ است‌. هیچ‌ کس‌ را چون‌ او محرم‌ آنات‌ ولحظه‌های‌ خلوت‌ و جلوت‌ خویش‌ نداشته‌ است‌ و این‌ برای‌ خداوند هنر مرتبتی‌ بسیار عظیم‌ است‌ که‌ بتواند قلب‌و روح‌ یک‌ ملت‌ را این‌گونه‌ تسخیر کند.

خداوندان‌ ملک‌ سخن‌ چگونه‌ باید خداوندی‌ کنند تا دل‌های‌ مشتاقان‌ را صید کنند، اما تنها چگونه‌ سخن‌گفتن‌ نیست‌ که‌ صیادی‌ دل‌ و روح‌ می‌کند، از چه‌ چیز سخن‌ گفتن‌ هم‌ در این‌ قضیه‌ نقش‌ تعیین‌‌کننده‌ دارد و باپاسخ‌ به‌ همین‌ دو ویژگی‌ است‌ که‌ می‌توان‌ به‌ سوال‌ این‌ بحث‌ پاسخ‌ داد که‌ چرا ما این‌ اندازه‌ به‌ سعدی‌ و آفریده‌های‌ هنری‌ او عشق‌ می‌ورزیم‌ و با آنها زندگی‌ می‌کنیم‌. نخستین‌ اصلی‌ را که‌ باید در بررسی‌ آثار سعدی‌ و آفریده‌های‌ هنری‌ او پیش‌ چشم‌ داشت‌، جامعیت‌ آثارسعدی‌ است‌، جامعیتی‌ که‌ همه‌ جنبه‌های حیات‌ را در بر می‌گیرد. پادشاهان‌ و وزرا و پیامبران‌ و تاجران‌ ودانشمندان‌ و دهقانان‌ و خلاصه‌ همه‌ و همه‌ صنوف‌ و طبقات‌ اجتماعی‌ در آثار سعدی‌ حضور دارند. هیچ‌طبقه‌ای‌ از طبقات‌ اجتماعی‌ نیست‌ که‌ با خواندن‌ آثار سعدی‌ نتواند نقش‌ خود را در آیینه‌ رفتار و اعمال‌ یکی‌ ازافراد، که‌ تیپ‌ها و طبقات‌ اجتماعی‌ را نمایندگی‌ می‌کنند، بازخوانی‌ نکند. به‌ دیگر سخن‌ آثار سعدی‌ بازگو کننده‌ حیات‌ اجتماعی‌ فرد، طبقه‌، یا گروه‌ خاصی‌ نیست‌. این‌ جامعیت‌ تنها در قلمرو حضور طبقات‌ و گروه‌های‌اجتماعی‌ خلاصه‌ نمی‌شود، اعمال‌ و رفتاری‌ که‌ در آثار شیخ‌ اجل‌ توصیف‌ و تحلیل‌ شده ‌اند، همه‌ نوع‌ کاری‌اعم‌ از نیک‌ و بد را در برمی‌گیرد. در آفریده‌های‌ سعدی‌ سهم‌ خوبی‌ و نیکی‌ و پارسایی‌ بیش‌ از بدی‌ و ناراستی‌توصیف‌ شده، زیرا بنای‌ جامعه‌ و اخلاق اجتماعی‌ بر حفظ‌ ملکات‌ اخلاقی‌ و ارزش‌های‌ معنوی‌ و اعمال‌ نیک‌است اما این‌ امر به‌ هیچ‌وجه‌ به‌ معنای‌ این‌ نیست‌ که‌ بدی‌ در آثار سعدی‌ جایی‌ ندارد و این‌ آثار پالوده‌ وپیراسته‌ از بیان‌ هر نوع‌ بدی‌ است‌. مگر می‌توان‌ نقش‌ بدی‌ را در زندگی‌ آدمی‌ نادیده‌ گرفت‌؟ بدی‌ همزاد نیکی‌است‌. مگر در جامعه‌ بشری‌ می‌توان‌، اجتماعی‌ را دریافت‌ که‌ در آن‌ تبهکاری‌ جایی‌ نداشته‌ باشد، مردم‌ دروغ‌نگویند، فحشا وجود نداشته‌ باشد و همگان‌ پاکیزه‌کار و پرهیزگار باشند؟ خداوند چنین‌ جامعه‌ای‌ خلق‌ نکرده است‌ و در جامعه‌ انسانی‌ نیز چنین‌ جامعه‌ای‌ وجود ندارد، اینچنین‌ جامعه‌ای‌ تنها در ذهن‌ نظامی‌ گنجوی‌شاعر بزرگ‌ ایرانی‌ و تامس‌ مور می‌گنجد وگرنه‌ در قلمرو زندگی‌ اجتماعی‌ تا بوده‌، همین‌ وضع‌ بوده‌ و همیشه‌در کنار راستی‌، ناراستی‌، در کنار شجاعت‌، زبونی‌ و همراه‌ آزادگی،‌ خفت‌ و نکبت‌ بوده‌ است‌. هنر بزرگ‌ سعدی‌همین‌ است‌ که‌ گزارش‌ او از زندگی‌ گزارشی‌ واقع‌ گرایانه‌ و عینی‌ و ملموس‌ است‌ و صورت‌ تجریدی‌ ندارد. تجربه‌ دگرگون‌ شده‌ زندگی‌ و واقعیت‌ تحریف‌ شده‌ای‌ نیست‌ که‌ خواننده‌ نتواند با آن‌ همدلی‌ و همراهی‌ کند.

این‌ نکته‌، لطیفه‌ای‌ است‌ ظریف‌ و دقیق‌ که‌ فهم‌ آن‌ نیازمند واقع‌گرایی‌ و حقیقت‌جویی‌ است‌ و بدون‌ درک‌درست‌ آن‌ امکان‌ تحریف‌ و تخریب‌ و احساس‌ غرابت‌ بسیار زیاد است‌، چنان‌ که‌ یکی‌ از نامدارترین‌مستشرقینی‌ که‌ سال‌ها حیات‌ خویش‌ را صرف‌ شناخت‌ فرهنگ‌ و ادبیات‌ ایران‌ کرده‌ است‌، در کشف‌ و درک‌ حقیقت‌ و علت‌ نفوذ سعدی‌ در دنیای‌ ما ناکام‌ مانده‌ است‌ و داوری‌هایی‌ که‌

  راهنمای خرید:
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.